Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Geplaatst: vr 17 okt 2014, 13:10
Zou niet durven off-topic te gaan hier. Haha :Dhauptbahnhof schreef:Hm, afwijkend antwoord
Zou niet durven off-topic te gaan hier. Haha :Dhauptbahnhof schreef:Hm, afwijkend antwoord
Eh, ja, die link had ik direct al zelf gelegd. 1+1=2hauptbahnhof schreef:En ik weet de reden:
M5 bestaat dus uit 2 metrostellen met dus 2 verschillende nummers.
Ik probeer het te begrijpen, maar het lukt me niet. Hoe kan je materieel kwijt zijn dat je nooit ingevoerd hebt?hauptbahnhof schreef:M5 bestaat dus uit 2 metrostellen met dus 2 verschillende nummers.
Kennelijk is het zo dat als de verkeersleider de treinlengte invult, dit niet alleen voor de PIDs is maar ook intern wordt gebruikt. Aan het einde van de dienst komen ze op papier dus wagens tekort (met alle eventuele gevolgen van dien) dus zijn ze teruggegaan naar 2 metrostellen invoeren bij M5.
Milco schreef:Ik weet niet of http://www.ovradar.nl de weg kwijt is, want bij de GVB-bussen in Amsterdam zag ik zo’n drie kwartier terug en zojuist de volgende afwijkingen, gesorteerd per buslijn:
- Lijn 15: bus 1108 (Citea 12m) in plaats van Citaro 18m.
- Lijn 18: bus 6 (Citaro 12m) en 255 (Jonckheer 12m) in plaats van gelede bus.
- Lijn 21: 231 (Jonckheer 12m) in plaats van gelede bus.
- Lijn 33: bus 220 (Jonckheer 12m), bus 1115 (Citea 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 34: bus 1104 (Citea 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 35: bus 261 (Jonckheer 12m), bus 1105 (Citea 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 36: bus 336 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 37: bus 164, 261, 267 (Jonckheer 12m) in plaats van gelede bus.
- Lijn 40: bus 316, 329 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 41: bus 305, 309 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 44: bus 322 (Citaro 18m) 464 (Jonckheer 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 45: bus 309, 322 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 47: bus 8 (Phileas; rijdt normaal alleen op lijn 22), 17 (Mercedes-Benz Sprinter voor lijnen 30, 31 en 230) 323 (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 48: bus 446, 452 (Jonckheer 18m) in plaats van Jonckheer 12m of Citea 12m.
- Lijn 62: bus 338, 341 (Citaro 18, 450 en 460 (Jonckheer 18m) (Citaro 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 63: bus 46 (Jonckheer 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 65: bus 318 (Citaro 18m), 469 (Jonckheer 18m) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 66: bus 8 (Phileas; rijdt normaal alleen op lijn 22), 17 (Mercedes-Benz Sprinter voor lijnen 30, 31 en 230) en 323 (Citaro G) in plaats van Citea 12m.
- Lijn 69: bus 5 (Citaro 12m) en 1117 (Citea 12m) in plaats van Citaro 18m.
- Lijn 353: bus 196 (Jonckheer 12m) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 357: bus 12 (bestaat niet) in plaats van een gelede bus.
- Lijn 369: bus 4 (Citaro 12m) in plaats van een gelede bus.
Iets klopt hier niet… (A)
Zijn dit echt afwijkingen (en zo ja, waarom allemaal?) of een fout op de website? Bij de andere vervoerders en bij de GVB trams em metro’s constateer ik geen afwijkingen.
De website https://ovaub.nl/voertuig/GVB:17 (waarbij "17" het wagenparknummer is wat je kan veranderen) geeft dezelfde lijnen en busnummers als OVradar.
Dat was toch al een keer gebeurd? Of was dat nou een metro die per ongeluk richting Binnenhof wilde?hauptbahnhof schreef:God behoedde ons dat zo'n ding op lijn 5 gaat rijden. :X
Dat komt door een storing bij de dataleverancier van GVB. Geloof dat er morgenochtend weer een poging ondernomen wordt om de GVB-informatie te leveren.n-evo schreef:Hoe krijg je GVB-voertuigen te zien op ovradar.nl? Zie alleen maar streekvervoer in Amsterdam.