Pagina 18 van 266

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 11:07
door Mikos
Doorgeven van te drukke treinen heeft alleen zin wanneer de trein met de geplande samenstelling rijdt. Wanneer je daar niet zeker van bent, kun je dat het beste vooraf even controleren op bijvoorbeeld Somda. Mocht je er echt niet uitkomen, vermeld het treinnummer en traject dan hier, tot op zekere hoogte valt een en ander nog na te gaan.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 11:11
door waldo79
Dan mag ik me prijzen dat ik alleen heel volle treinen tref bij verstoringen :) Die dan wel best talrijk zijn :N

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 17:28
door Z2N
De 661 was vandaag onbegonnen werk tussen Ut en Amf, de negen bakken ICM stonden met het gangpad helemaal vol. Toch komisch eigenlijk, in de dienstregeling 2016 was de toenmalige 12561 10 bakken, dat was al te vol, vandaar dat men nu een bak wegbezuinigd heeft... :')

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 20:46
door jjasloot
Mikos, jullie "€2,50 korting bij de kiosk" compensatie bonnetjes zijn gelekt. Het kan zijn dat mensen eindig veel gratis koffie gaan halen bij de kiosk. PM maar als je een link wilt om te helpen bij het doorzetten


Jaap

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 20:47
door Chrysa
En dan deel je die gratis koffie niet met ons? :evil:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 20:49
door dennistd

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 22:02
door jjasloot
Chrysa, misschien toch een iets te sterk ethisch gevoel, het is bedoeld voor als je reis echt vervelend wordt.. Gelukkig gunt dennistd je wel koffie

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 22:03
door cassie127
Toevallig zie ik gelijk een bericht van een oud klasgenoot van mij bij die kortingsbon staan :lol:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 22:18
door Aking
Ik ben benieuwd hoe snel Mikos en zijn vriendjes dit gat weten te dichten :mrgreen:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 22:23
door Mikos
Melding is reeds doorgezet, as we speak wordt er iemand uit bed gehouden die in de systemen alle kaartjes blokkeert, iedereen die morgen incheckt ter compensatie 1 cent extra laat betalen en mijn Kerstpakket wordt uiteraard uitgebreid met een pot pindakaas.

Zonder grappen: Is doorgegeven, men zal er wel mee aan de slag gaan. :pos:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: vr 10 feb 2017, 22:52
door Aking
2020 dus? :mrgreen:

En ik was net op het station, maar ben zowaar vergeten (echt waar :') ) om te kijken of het nog werkte :cry:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 16:15
door Pim-AllianceB95
Trein 555 vandaag met een losse drie absoluut geen succes, gepland is een vier maar dat was ook echt ruim onvoldoende geweest.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 18:04
door Mikos
Van waar naar waar?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 18:11
door dennistd
Vanmiddag een zakdoekjeslegger in trein 1750 tussen Gd en Gvc. Blijkbaar was mijn bericht
@NS_online Zakdoekjeslegger actief in trein 1750 Gd-Gvc, meisje met grijze sweater
niet duidelijk genoeg, want ik kreeg dik een half uur later deze tweet terug:
@dennistd Is diegene nog in de trein? Zo ja, heb je voor mij het traject, vertrektijd en treinstelnummer? ^LM
Het leek mij toch duidelijk genoeg? :?

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 18:22
door Hainje
Heb het idee dat er een hoop klantenservicemedewerkers zijn die de stationsafkortingen niet kennen. Hier loop ik bij zowel NS als Arriva regelmatig tegenaan. Dat ze het treinstelnummer willen weten kan ik mij nog ergens iets bij indenken, zeker als er meerdere composities aan elkaar zijn gekoppeld. Misschien moet het management van NS & Arriva de zoekfunctie van Somda eens bij haar klantenservicemedewerkers onder de aandacht brengen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 18:42
door Suus
Ik meld bij bedelmelding altijd het laatstvertrokken station, eerste stopstation met verwachte aankomsttijd en wat kenmerken van de persoon. Ik gebruik ook geen NS-afko's, maar bijvoorbeeld A'dam C, R'dam C of A'foort.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 18:44
door Chrysa
Same, ik probeer het op gewone taal te houden.

Wel vreemd dat ze die afkortingen niet kennen, maar ze wel worden gebruikt in alle verstoringensmeldingen op twitter.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 19:03
door MarkNL
Als ik mij niet vergis komen de storingsmeldingen op Twitter (en andere kanalen) vanuit het operationeel centrum en niet vanaf de webcare redactie. Dat kan mogelijk dat verschil veroorzaken.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 19:11
door Pim-AllianceB95
Mikos schreef:Van waar naar waar?
Van Ut naar Gn.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 19:18
door Mikos
Webcare heeft ook niks met de Klantenservice te maken; het is een aparte afdeling die in Groningen zit en bestaat uit medewerkers die erg weinig met treinen te maken hebben.

Dat er bij verstoringen een hashtag met afkortingen gebruikt zit hem er inderdaad in dat het elders vandaan komt en dat het makkelijker terug te zoeken is om een herstelmelding uit te kunnen sturen.

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 19:20
door Aking
Maar is het dan niet een idee om bij die webcarelui een afkortingenlijstje aan het scherm te plakken? :roll:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 19:24
door Mikos
Het zijn over het algemeen alleen de spoorfreaks die de afkortingen kennen en gebruiken...

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 19:31
door Aking
En NS zelf dus. Want ook al komt dat niet van dezelfde afdeling, het komt wel van hetzelfde account.

Naar mijn mening is het namelijk best vreemd als je niet in "dezelfde taal" terug kan praten, nog los van het feit dat je op Twitter natuurlijk met een limiet op je karakters zit en
"bedelaar in stel van 4444 van trein 60419, net weg uit Ut"
een stuk korter is als
"Hallo Webcare-afdeling van de Nederlandse spoorwegen, Zojuist trof ik in een bedelaar aan in mijn trein. Ik zit in de Intercity van Vlissingen-Souburg naar Zwaagwesteinde via Hoek van Holland haven, maar we zijn net vertrokken uit Heerenveen-Ijsstadion. Ik zit in het achterste stel van de trein (hij bestaat uit drie treinwagons). Xjes!"
(A)

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 19:34
door Mikos
Speciaal voor twitteraars die graag hele epistels willen versturen schijnt de mogelijkheid te bestaan door middel van getallen erachter te zetten meerdere tweets te versturen. Maar goed, lekker belangrijk allemaal :wink:

Re: Doorgeefluik

Geplaatst: zo 12 feb 2017, 19:36
door Aking
Dat doet Twitter niet automagisch toch?

En doe es zaken die je klanten (en dus jouw brood!1EEN!!1!) aankaarten niet gelijk zo afdoen als "lekker belangrijk" :evil: