Pagina 18 van 65
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: zo 21 jul 2024, 09:18
door Finley1965
Q liner is een concept ,( of hoe dat ook heet) RNet word ook door en CXX en EBS gereden ,mijn inziens niet voorbehouden voor alleen Arriva
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: zo 21 jul 2024, 10:34
door Daniel
Qliner is ooit bedacht door Arriva als vervanging van de interliner, volgens mij zelfs als eerste gebruikt in DAV in 2003. Rond dezelfde tijd volgde het de Aggloliner in Groningen op.
Later is de naam Qliner overgenomen door het OV-bureau, vandaar dat je bij Qbuzz GD nog altijd Qliners hebt. Maar buiten Groningen/Drenthe heb je dus alleen Qliners waar Arriva rijdt, waarbij de donkerblauwe kleur uit GD wel gehandhaafd is.
Opvolgers van die lijnen elders hebben een nieuwe naam gekregen, zoals de snelBuzz bij Qbuzz DMG.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: zo 21 jul 2024, 13:53
door Meltrain
Dus dan verdwijnt de naam Qliner in Fryslân?
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: zo 21 jul 2024, 14:02
door Finley1965
Ja tijd voor iets nieuws mss,als de bus maar rijd ,er komen mooie nieuwe bussen die over de afsluitdijk gaan
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: zo 21 jul 2024, 17:14
door Gartlin9
marcel.nl schreef: ↑zo 21 jul 2024, 09:05
Gartlin9 schreef: ↑za 20 jul 2024, 14:19
Waarschijnlijk wel, Qliner is een merk van arriva en de noordelijke provincies vgm dus daarom is in zuid-holland het snelbuzz. Ook gok ik dat voor de q-liner de zelfde huisstijl als gd gebruikt gaat worden.
Wel ben ik benieuwd of ze in friesland ook de andere formules gaan gebruiken (stad & streekbuzz) of dat ze er een frieze huisstijl gaan maken (mogelijk met inspiratie vanuit gd)
Qliner merk van Arriva?
En al die Qliners van Qbuzz dan in GD?
En Noordelijke provincies? Qliner Krimpen - Den Haag, Leiden - Zoetermeer, Alphen - Schiphol dan (inmiddels R-net maar toch)
https://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Qliner q-liner is orgineel in het leven gebracht door arriva (of haar voorganger) dus het merk is orgineel van arriva. Maar hie is ooit door de noordelijke provincies overgenomen om de duidelijke merknaam niet te verliezen als zeg maar arriva een concessie zou verliezen
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: zo 21 jul 2024, 17:17
door Gartlin9
Connexxion heeft zelf ook nog met het merk Qliner gereden, dit op de lijnen die nu zijn overgenomen door de hanzelijn
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: zo 21 jul 2024, 17:30
door Daniel
Nee, Connexxion reed onder de merknaam Hanzeliner. Wel ook met donkerblauwe bussen.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: zo 21 jul 2024, 17:33
door Gartlin9
Oke, misschien niet op die verbinding (fout onthouden) maar heb net ff snel gezocht “connexxion qliner” en je krijgt connexxion bussen met het merk qliner op de bus
“Vanaf 1 juli 2005 gebruikte Connexxion de naam voor de snelbuslijn 315 Lelystad - Groningen. Deze lijn werd eerst nog gezamenlijk door Arriva en Connexxion gereden onder de naam Interliner.” Van de wikipedia
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: zo 21 jul 2024, 17:34
door Milco
Die reden op lijn 315 tussen Lelystad en Groningen en op lijn 350 tussen Alkmaar en Leeuwarden in de tijd dat Connexxion in Friesland reed.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: zo 21 jul 2024, 17:39
door Gartlin9
Precies. Dus waarom zou qbuzz nu niet q-liner kunnen gebruiken. Wat ik hier mee wou laten zien is daf het merk hier in het noorden van de provincies is en voor de rest dus van arriva
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: ma 22 jul 2024, 19:28
door Finley1965
Heeft iemand al wat van het artikel 40 overleg gehoord wat vandaag was ,( 1 ste gesprekken)
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: ma 22 jul 2024, 20:05
door Meltrain
Gartlin9 schreef: ↑zo 21 jul 2024, 17:39
Precies. Dus waarom zou qbuzz nu niet q-liner kunnen gebruiken. Wat ik hier mee wou laten zien is daf het merk hier in het noorden van de provincies is en voor de rest dus van arriva
Volgens Daniel wordt de naam Qliner alleen gebruikt voor lijnen van Arriva of lijnen die in opdracht van het OV-Bureau Groningen/Drenthe worden uitgevoerd:
Daniel schreef: ↑zo 21 jul 2024, 10:34
Later is de naam Qliner overgenomen door het OV-bureau, vandaar dat je bij Qbuzz GD nog altijd Qliners hebt. Maar buiten Groningen/Drenthe heb je dus alleen Qliners waar Arriva rijdt, waarbij de donkerblauwe kleur uit GD wel gehandhaafd is.
Dat insinueert dus dat Qbuzz in Fryslân een andere naam zal gebruiken.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: ma 22 jul 2024, 20:06
door nvdw
Vergeef me Finley, maar hier komt-ie toch: probeer eerst zelf eens antwoord te geven op je eigen vraag.
Hint: het is de eerste in een reeks gesprekken aangaande overname van het personeel en bedrijfsafspraken.
Stel dat iemand op dit forum aan de tafel heeft gezeten: waarom zou die met ons (en met wie nog meer meeleest) vertrouwelijke informatie delen? En wat hebben ‘wij’ aan overleggen over personeelszaken?
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: ma 22 jul 2024, 20:21
door Finley1965
Dan lezen we dat wel op de site van de bond doeii,ik mag niet veel hier he ?, Nou prima zoek het allemaal lekker uit dan ,waarom moet ik steeds erom denken wat ik schrijf? Fijn leven allemaal
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: ma 22 jul 2024, 20:25
door Milco
OVinNederland is een forum dat voornamelijk bestaat uit hobbyisten. Telkens min of meer dezelfde vraag herhalen helpt niet; als er geen antwoord is dan is deze er niet. Het is begrijpelijk dat men de voortgang wil volgen, maar zolang er geen informatie is kan er ook hier niets worden gedeeld!
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: ma 22 jul 2024, 20:36
door DPDelft
Finley1965 schreef: ↑ma 22 jul 2024, 20:21
Dan lezen we dat wel op de site van de bond doeii,ik mag niet veel hier he ?, Nou prima zoek het allemaal lekker uit dan ,waarom moet ik steeds erom denken wat ik schrijf? Fijn leven allemaal
Volgens mij is er niemand die zegt dat je het niet mag schrijven. Alleen een vraag herhaaldelijk blijven stellen zorgt meestal niet voor een antwoord.
Het is duidelijk dat je het bij je huidige werkgever niet naar je zin hebt en graag wil overstappen naar deze concessie. Alleen op dit forum hebben we geen invloed op de voortgang van concessies.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: ma 22 jul 2024, 20:44
door Gartlin9
Meltrain schreef: ↑ma 22 jul 2024, 20:05
Gartlin9 schreef: ↑zo 21 jul 2024, 17:39
Precies. Dus waarom zou qbuzz nu niet q-liner kunnen gebruiken. Wat ik hier mee wou laten zien is daf het merk hier in het noorden van de provincies is en voor de rest dus van arriva
Volgens Daniel wordt de naam Qliner alleen gebruikt voor lijnen van Arriva of lijnen die in opdracht van het OV-Bureau Groningen/Drenthe worden uitgevoerd:
Daniel schreef: ↑zo 21 jul 2024, 10:34
Later is de naam Qliner overgenomen door het OV-bureau, vandaar dat je bij Qbuzz GD nog altijd Qliners hebt. Maar buiten Groningen/Drenthe heb je dus alleen Qliners waar Arriva rijdt, waarbij de donkerblauwe kleur uit GD wel gehandhaafd is.
Dat insinueert dus dat Qbuzz in Fryslân een andere naam zal gebruiken.
Historisch gezien klopt dat dus niet, want connexxion reed ook onder Qliner in opdracht van de provincie friesland.
Ik zeg niet dat het 100% zeker gaat gebeuren, maar ik zie nog geen reden om het niet te doen. Zeker omdat het merk Qliner hier zeer sterk en duidelijk is geworden.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: ma 22 jul 2024, 20:55
door huibf
Milco schreef: ↑ma 22 jul 2024, 20:25
OVinNederland is een forum dat voornamelijk bestaat uit hobbyisten. Telkens min of meer dezelfde vraag herhalen helpt niet; als er geen antwoord is dan is deze er niet. Het is begrijpelijk dat men de voortgang wil volgen, maar zolang er geen informatie is kan er ook hier niets worden gedeeld!
Daarbij, wellicht is er wel info die forumleden hebben, maar dat simpelweg niet mogen delen. Er zijn hier chauffeurs, OR leden, vrijwillgers van Reizigersbelangenirganisatie's maar ook vervoerkundigen...
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: ma 22 jul 2024, 22:33
door iamthedutchdude
Finley1965 schreef: ↑ma 22 jul 2024, 19:28
Heeft iemand al wat van het artikel 40 overleg gehoord wat vandaag was ,( 1 ste gesprekken)
Finley1965 schreef: ↑ma 22 jul 2024, 20:21
Dan lezen we dat wel op de site van de bond
Over het algemeen wordt de inhoud van dergelijke gesprekken niet openbaar gemaakt. Zelfs niet via de bond. Logisch ook, want dergelijke gesprekken gaat over personeelsaantallen en interne regelingen (wat vervoerders niet graag openbaar maken i.v.m. concurrentie: dat ze het met één concurrent moeten delen is eigenlijk al te veel) en soms zelfs over individuele personen (waarover mede i.v.m. AVG niets gedeeld mag worden).
En om aan te sluiten bij de anderen: als er nieuws is dat ook gedeeld mag/kan worden, dan wordt dat vanzelf hier geplaatst. Vandaar ook dat het niet gangbaar is op dit forum om herhaaldelijk te vragen of er nieuws is. Daarnaast valt het op dat er soms vragen worden gesteld die al eerder beantwoord zijn en waarvan het antwoord dus al in het topic te vinden is.
Ik begrijp dan ook dat het andere forumleden begint te storen. Dat gebeurt bij mij namelijk ook: ik heb mij op dit onderwerp geabonneerd zodat ik een melding krijg als er nieuws geplaatst is, juist omdat ik geïnteresseerd ben in het verloop bij deze concessie. Nu krijg ik elke keer een melding omdat er gevraagd wordt of er nieuws is en is er dus geen nieuws. Of staat er vervolgens een vraag in het topic die de plaatser zelf kan beantwoorden door even een stukje terug te lezen. Daarmee verdwijnt dus het hele idee van die abonneerfunctie...
Voor de duidelijkheid: dit betekent absoluut niet dat je niets mag posten. Er wordt alleen aan je gevraagd om niet telkens te vragen of er nieuws is, want 9 van de 10 keer is dat er niet of mag/kan het niet gedeeld worden.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: di 23 jul 2024, 18:23
door Fris44
Gartlin9 schreef: ↑ma 22 jul 2024, 20:44
Historisch gezien klopt dat dus niet, want connexxion reed ook onder Qliner in opdracht van de provincie friesland.
Ik zeg niet dat het 100% zeker gaat gebeuren, maar ik zie nog geen reden om het niet te doen. Zeker omdat het merk Qliner hier zeer sterk en duidelijk is geworden.
De nieuwere Intouro bussen (7532-7534, 7541-7547, 7551-7552) rijden echter met een "Mei Elkenien Foar Elkenien" uiterlijk zonder Q-Liner branding. Weet niet of dat te maken had met de eisen van concessie zuidoost Fryslân.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: di 23 jul 2024, 20:03
door iamthedutchdude
Dat had inderdaad te maken met de eisen van concessie ZOWAD, daarin was voorgeschreven dat alle bussen (m.u.v. belbussen en versterkingsmaterieel) aan de door de concessieverlener ontwikkelde en voorgeschreven huisstijl moesten voldoen.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: ma 29 jul 2024, 15:55
door zone2000
Finley1965 schreef: ↑ma 22 jul 2024, 19:28
Heeft iemand al wat van het artikel 40 overleg gehoord wat vandaag was ,( 1 ste gesprekken)
Vakbonden hebben een nieuwsbrief uitgedaan, maar er staat 0,0 nieuws in.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: ma 29 jul 2024, 16:54
door marcel.nl
Fris44 schreef: ↑di 23 jul 2024, 18:23
Gartlin9 schreef: ↑ma 22 jul 2024, 20:44
Historisch gezien klopt dat dus niet, want connexxion reed ook onder Qliner in opdracht van de provincie friesland.
Ik zeg niet dat het 100% zeker gaat gebeuren, maar ik zie nog geen reden om het niet te doen. Zeker omdat het merk Qliner hier zeer sterk en duidelijk is geworden.
De nieuwere Intouro bussen (7532-7534, 7541-7547, 7551-7552) rijden echter met een "Mei Elkenien Foar Elkenien" uiterlijk zonder Q-Liner branding. Weet niet of dat te maken had met de eisen van concessie zuidoost Fryslân.
Die reden eerst voor Qbuzz en gingen over naar Arriva
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: ma 29 jul 2024, 17:07
door omaylie
Alleen de 7541-7547 reden eerst voor Qbuzz (als 2601-2607). De 7532 is altijd al van Arriva geweest (eerst bij de Touring afdeling overigens) en de 7533, 7534, 7551 en 7552 zijn pas aangeschaft nadat bekend werd dat Arriva in Zuidoost-Fryslân ging rijden. Waarschijnlijk wilden ze dezelfde huisstijl hebben voor alle Intouro's en hebben ze dus die van de 7541-7547 overgenomen.
Re: Concessie Fryslân (2024-2034)
Geplaatst: ma 29 jul 2024, 17:18
door iamthedutchdude
Nee hoor, was gewoon voorgeschreven huisstijl in de concessie ZOWAD.
iamthedutchdude schreef: ↑di 23 jul 2024, 20:03
Dat had inderdaad te maken met de eisen van concessie ZOWAD, daarin was voorgeschreven dat alle bussen (m.u.v. belbussen en versterkingsmaterieel) aan de door de concessieverlener ontwikkelde en voorgeschreven huisstijl moesten voldoen.