Pagina 18 van 23
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: wo 05 mar 2025, 08:33
door VIRM
Van uitstel komt afstel?
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: za 08 mar 2025, 10:10
door srmeijer95
Wees maar niet bang, die 904 komt er gewoon.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: ma 10 mar 2025, 17:52
door Gebruikersnaam
Intussen blijkt dat beide DDAR-stuurstanden van Strukton verkocht zijn aan Keolis. Zie
alhier twee foto's. Het wordt wel steeds bonter zo

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: ma 10 mar 2025, 18:30
door jelmerrr
Wat is de bron dat ze zijn overgenomen?
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: ma 10 mar 2025, 18:36
door Heel_Holland_Spot
Op de foto's is te zien dat er Keolis Nederland stickers op de rijtuigen zitten, deze zaten er eerst niet. Het zou dus goed kunnen dat ze naar Keolis zijn gegaan.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: ma 10 mar 2025, 18:51
door Lijn 45
En ze staan op een spoor die normaal alleen door Keolis wordt gebruikt.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: ma 10 mar 2025, 18:53
door Gydo
De Bvk 7314 en ABvk 7339 zijn aan Keolis verkocht, ben benieuwd wat ze er mee gaan doen. Heb foto's van de cabine gezien en daar is alles nog in tact. Dus inzet met bijvoorbeeld een TCS 1700 in trek-duw formatie is denk ik wel mogelijk.
De nummers zijn:
- 94 84 4167 039-5 ABvk
- 94 84 4164 014-1 Bvk
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: ma 10 mar 2025, 21:36
door WSM
Morgen over drie weken in dienst?
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 11:45
door gkw1969
Dat verwacht ik wel, is de meest logische datum
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 12:05
door Milco
De koop van twee dubbeldeks rijtuigen verbaast mij ook. De inzet van de Plan V lijkt wel door te gaan, op de website van ROCOV Gelderland staat immers een advies hierover:
https://www.rocovgelderland.nl/adviezen/mat-64-trein
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 12:36
door Selivio
ROCOV is ook niet alleszeggend daarin. En wat Keolis verder met die DDar gaat doen, dat gaan we vast wel een keertje zien.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 12:40
door busentrein
Zou ook wel zonde zijn om de 904 te stickeren in een mooi nieuw jasje om deze dan vervolgens niet in te zetten

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 12:57
door Selivio
Zijn er eigenlijk al foto's ergens opgedoken dat de 904 al daadwerkelijk wit is? Die foto's heb ik in ieder geval gemist

...
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 13:15
door srmeijer95
Die zijn er momenteel alleen intern en dat wordt ook zo gehouden tot het officiële persmoment. Komt vanzelf dus!
Wat betreft de DDAR-bakken: de bedoeling is daar wel iets van te maken. Momenteel wordt er onderzocht wat de staat is en of deze als voldoende wordt beschouwd. Er zijn meerdere plannen voor, maar ook dat is intern.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 13:36
door VIRM
Selivio schreef: ↑di 11 mar 2025, 12:36
ROCOV is ook niet alleszeggend daarin. En wat Keolis verder met die DDar gaat doen, dat gaan we vast wel een keertje zien.
Het lijkt bijna wel alsof Keolis Amersfoort - Ede-Wageningen wil omtoveren tot museumspoorlijn.
Plan V hier, DDAR daar....
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 14:38
door Lijn 45
Er staat een paar sporen verder ook nog een ongebruikte DM '90.

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 16:20
door IIVQ
Jammer, het zou een ideale lijn zijn voor SM'90 :-p
Edit: Sarcasme. Alle SM'90 zijn al jaren geleden gesloopt.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 16:23
door cassie127
We hebben het over de dieselvariant. Niet de elektrische die staat zover ik weet ook allang niet meer op de Bokkeduinen/bij de wagenwerkplaats. Een SGM-3 (2995) staat daar overigens nog wel.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 16:29
door Heel_Holland_Spot
Ik ben voor!
- DDAR
- SGM
- Mat'64
- DM'90
- Misschien nog: Mat'54 en Plan U uit het Spoorwegmuseum, van Stichting Hondekop en/of de CREW 2454.
Komt helemaal goed (behalve met de toegankelijkheid)
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: di 11 mar 2025, 18:48
door Gydo
Heel toevallig staat de Plan U van 2454 Crew op het TCS spoor tegen een TCS 1700 aan, tussen die 1700 en de DM'90 op bokkeduinen staan nog twee Bistro rijtuigen (ex-NS, in december 2024 van MSM Groupe overgenomen door TCS). Alles bij elkaar in bokkeduinen

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: wo 12 mar 2025, 09:34
door VIRM
Heel_Holland_Spot schreef: ↑di 11 mar 2025, 16:29
Ik ben voor!
- DDAR
- SGM
- Mat'64
- DM'90
- Misschien nog: Mat'54 en Plan U uit het Spoorwegmuseum, van Stichting Hondekop en/of de CREW 2454.
Komt helemaal goed (behalve met de toegankelijkheid)
NS is natuurlijk begonnen met het uitfaseren van ICM...
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: wo 12 mar 2025, 09:49
door IIVQ
Wellicht kunnen ze een Protos splitsen en elk deel koppelen aan een DDAR-stuurstandrijtuig, dan is Keolis eerder dan NS met z'n anderhalfdekkers, en is de lage instap gegarandeerd

Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: wo 12 mar 2025, 10:22
door Ivan
Buiten het feit dat het me sterk lijkt dat het gaat gebeuren; Zou het technisch kunnen?
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: wo 12 mar 2025, 10:30
door Gydo
Ivan schreef: ↑wo 12 mar 2025, 10:22
Buiten het feit dat het me sterk lijkt dat het gaat gebeuren; Zou het technisch kunnen?
Ja dat zou kunnen, de Protos is modulair gebouwd en was al sinds indienst gaan bij Connexxion technisch enzo voorbereid op een eventuele derde bak die bijgeplaatst kan worden (net als GTW). Dit is nooit gebeurd ivm faillissement van de fabrikant van de Protos.
Re: Concessie Treindienst Amersfoort Centraal – Ede-Wageningen (2023-2036)
Geplaatst: wo 12 mar 2025, 10:36
door iamthedutchdude
Dat is een beetje kort door de bocht: ja, die derde bak (van dezelfde fabrikant) had erbij gekund, maar dat betekent nog niet dat de twee kopbakken afzonderlijk van elkaar kunnen fungeren.
Maar daarnaast loop je vervolgens vast in het toelatingscircus, aangezien (minstens één van) beide treindelen (DDAR en Protos) niet meer door de eisen voor nieuw materieel komen (bijv. huidige botsnormen) terwijl ze daar (gezien de nieuwe samenstelling) v.z.i.w. wel aan moeten voldoen.