Pagina 171 van 294
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 13:10
door dylanwild94
NG²7²™ schreef:BasFrancken schreef:Klopt, 1101 is een demobus
Nee, de demobus rijdt bij TCR…
Wat ik van iemand van evobus begrepen heb is de 1101 wel degelijk de demo-bus. Het is anders met zekerheid de eerste Setra voor syntus die in het land was.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 14:01
door Wageningen1998
Mooie bussen. Ik denk wel de mooiste Citea's van NL tot nu toe (gebasseerd op de huisstijl.)Wanneer gaan ze instromen?
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 14:12
door sirvinniei
De stoelen zijn jammer genoeg niet goed zichtbaar. Zijn het standaard streekbusstoelen of weer de stoelen van de Setra's?
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 14:18
door Wageningen1998
Stoelen van de Setra's niet, dat zijn de standaard stoelen die in Setra bussen geleverd worden. Volgens mij zover ik kan zien zijn de hoofdsteunen rond en dan vermoed ik dat de stoelen vergelijkbaar zijn met de Twente Citea's, alleen dan andere kleur.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 15:17
door Lijn 45
De bussen zien er fraai uit! Zijn de stoelen nou blauw?
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 15:25
door Wageningen1998
Nee, ze zitten nog in de verpakking. Zullen we gewoon rood zijn met grijze hoofdsteun
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 15:42
door marvinkok
CamilleKreemers schreef:Waar is die grote slang voor?
Afvoer van uitlaatgassen als de bus met draaiende motor binnen staat.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 19:27
door Daniel
Ziet er fraai uit die Citea!
In de categorie bizarre klachten las ik nog 'n artikeltje over klachten die bewoners van Soest over Syntus hadden. Ging onder meer over lange overstaptijden vanuit 74 op Soest Zuid op de trein en lijn 70 wat helemaal niet zou moeten kunnen bij normale dienstuitvoering (de huidige 74 is immers exact hetzelfde als de 74 van Connexxion op zaterdag was, dan heb je zowel op Soest Zuid als Soestdijk Noord een prima aansluiting). Bij de aansluiting op lijn 70 vermoed ik dat het weleens kan gaan om reizigers die niet door hebben dat die nu 8x/uur rijdt waardoor je dus 6x/uur langer zult moeten wachten. Maar ook dat is niet anders dan voorheen.
Andere klacht was dat naar het Meander MC sinds de inkorting van 74 tot Soest Zuid de directe verbinding verdwenen is, maar die is er überhaupt nooit geweest

Overstappen op een stadsbus moest altijd al, al zal je nu via CS moeten en kan je niet bij het Eemplein meer overstappen.
Enige echt terechte klacht die ik erin las was de omweg die nu nodig is naar een school die op de Isselt zit. Dacht eerst nog dat een overstaphalte bij de kruising Barchman Wuytierslaan / Soesterweg dat op zou kunnen lossen, maar lijn 1 rijdt precies verkeerdom om een voor die scholieren logische verbinding te bieden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 19:47
door yordietje
Citea's zien er idd mooi uit, morgen gaat bestuur van Syntus Utrecht ze keuren!
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 19:53
door Jurre
Hopelijk zien ze dan niet de ontbrekende hoofdletter S van Syntus over het hoofd. Erg slordig. Lijkt me sterk dat dit de bedoeling is.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 22:00
door Wageningen1998
yordietje schreef:Citea's zien er idd mooi uit, morgen gaat bestuur van Syntus Utrecht ze keuren!
Serieus? Dan komen ze binnenkort al op de weg toch?
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 22:05
door Speedmaster
Elke huidige oude bus moet naar binnen, apparatuur uitbouwen en die vervolgens inbouwen in de nieuwe bus.
Zodra een bus klaar is komt deze direct in dienst.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 22:09
door Daniel
@BasFrancken:
Op de onderste foto is te zien dat de bussen op het station "Commissioning" staat, of in het Nederlands "inbedrijfstelling". Dat lijkt toch wel aardig op de laatste fase van een productieproces. Zal dan vast niet heel lang duren voor we ze op de weg kunnen zien inderdaad, al gaat dat van fysieke spots afhangen gezien het tijdelijke bus uit dienst -> apparatuur naar de nieuwe bus zou moeten worden volgens zeggen. (Is qua nummering ook wel het meest logisch).
Als m'n kleine vermoedentje eerder in dit topic klopt wordt dat nummer 1183 in de gaten houden dus

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 22:16
door dnmw2705
Foto's zijn van vrijdagmiddag! Dus zal zeer spoedig zijn. Kleine S is slordig inderdaad. 1183 en 1116 ook denk ik.. een van de twee
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 22:25
door Daniel
1116 niet, die zit in de serie voor de resterende Setra's

Zie m'n vermoeden
hier. Met 20 bussen moet je toch een heel eind komen voor lijn 50, (X)80 en 83, vooral gezien je alle kort-trajectritten op 50 en X80 en de 50 naar Wageningen gewoon met een Setra kunt rijden.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 22:28
door Wageningen1998
De Ceatano's zullen ook snel sneuvelen vermoed ik... ik denk eerst de 1183 inderdaad, daarna de oude syntusbussen zoals de 1111 1112 1113 en 3051/3054 en de 1116 als alleroudste ambassador zal ook snel verdwijnen inderdaad... hoewel niet alle tijdelijke bussen vervangen worden door Citea's. Hoe zou dat geregeld worden?
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 22:31
door Daniel
Het vermoeden heb ik net 3 minuten voor je gepost. Aangezien de nummers al toegewezen zijn in de apparatuur zal die 1 op 1 overgaan dus is het niet logisch als die Citea's willekeurige nummers tussen de 1102 en 1204 zouden krijgen, aannemelijk wordt dat gewoon een aaneengesloten serie.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 22:34
door Wageningen1998
Aha. En ze komen dus stuk voor stuk in dienst? En zullen de Citea's net zoals de 'tijdelijke tunnelbussen' ook wel eens ergens anders kunnen opduiken? Zoals nu de Tourquase amba's wel eens op een lijn in Utrecht-West terechtkomen?
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 22:43
door Daniel
De kans lijkt me straks een stuk kleiner aangezien er na indienststelling van de Citea's veel minder tunnelbussen zijn. Aan tijdelijke bussen rijdt er nu immers veel meer rond wat door het tunneltje past, dus is het niet meer dan logisch dat die soms ook op andere lijnen rijden. Hoewel het omloopmatig soms nog mis gaat want trof afgelopen vrijdag nog een Setra op de X80 naar Rhenen.
Stuk voor stuk in dienst lijkt mij wel het meest logisch gezien je anders ineens een stuk of 20 tijdelijke bussen uit de dienst moet halen terwijl je er niet direct een Citea voor in de plaats kunt inzetten omdat je eerst de apparatuur moet overzetten.
Nou heb ik in het vermoeden er nog geen rekening mee gehouden dat er eventueel nog wat anders voor de Amersfoortse stadsbussen komt.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 22:47
door Speedmaster
Daniel schreef:......
Nou heb ik in het vermoeden er nog geen rekening mee gehouden dat er eventueel nog wat anders voor de Amersfoortse stadsbussen komt.
Waarom moeten er andere bussen in Amersfoort komen...?
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 22:48
door Daniel
Omdat de Setra's totaal ongeschikt zijn als stadsbus. En of je het met 20 Citea's redt om zowel de tunnelritten als de stadsdienst Amersfoort te rijden betwijfel ik eerlijk gezegd.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 22:52
door Joostb99
Vrijdag nog een ceatano gezien op lijn 50 van Veenendaal naar Utrecht, zit je ook niet echt lekker .
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 23:29
door Wageningen1998
Daniel schreef:Omdat de Setra's totaal ongeschikt zijn als stadsbus. En of je het met 20 Citea's redt om zowel de tunnelritten als de stadsdienst Amersfoort te rijden betwijfel ik eerlijk gezegd.
Helemaal mee eens. Maar 20 Citea's zijn veel te weinig voor lijn 50 (V)/80/83 en stadsdienst. Om na te gaan: De 'stadsbussen' van connexxion (4230-4253, + 4219/4220/4221) betrok al 26 bussen.
Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: di 28 mar 2017, 23:48
door dnmw2705
Ik weet niet wie het zei of wat het idee achter de discussie was:
Hier demobus 1101..

Re: Concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Geplaatst: wo 29 mar 2017, 06:53
door sirvinniei
83: 2(+1r) 50:7(+1r) 80: 6(+1r)= 18 als je op elke lijn 1 bus reserve houdt. Met een ruimere reserve red je de 20 wel, maar voor stadsdiensten erbij is het echt te weinig.
Ik ben nu nog benieuwd hoeveel midis er komen. Ik vermoed dat je er daar ook wel een stuk of 20 voor nodig hebt (lijn 3+5+381)