Pagina 171 van 217

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 15 dec 2021, 23:07
door trolly
Meltrain schreef: di 14 dec 2021, 22:02 Het is en blijft dan ook een rare beslissing dat lijn 25 niet naar het Leidseplein (en verder) rijdt.
De rare beslissing is m.i. precies omgekeerd: lijn 52 zou naar Amstelveen (en verder) moeten rijden.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 16 dec 2021, 15:42
door Vinny
TheAgedGamerYt schreef: wo 15 dec 2021, 15:20 Sinds 2017 is het OV in Amstelveen ver achteruit gegaan, helaas ook in Hoofddorp, Aalsmeer en Kudelstraat.
Toch bijzonder. Vroeger was Kudelstaart één van de slechtst bereikbare dorpen van de Randstad en het is dus nog erger geworden :shock:

Overigens vind ik de knip in de busverbinding Mijdrecht-Uithoorn vanwege werkzaamheden aan de busbaan ook niet goed. Daar is nu ook commotie over in de gemeenteraad. En dan heb ik het niet over de achteruitgang vanuit Nieuwkoop. Hoewel dat eigenlijk andere concessiegebieden zijn; maar er wordt wel goed afbraakbeleid gevoerd.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 16 dec 2021, 16:01
door sirvinniei
Moet zeggen dat ik zelf nauwelijks problemen met de sneltram ervaar. Soms hebben ze wat vertraging, maar dat is geen punt met 12-16 trams per uur.
Heb verder eigenlijk nauwelijks de bus naar Amsterdam genomen, ook niet toen hij nog naar CS reed. Te langzaam en vertragingsgevoelig.

Wat is precies het probleem met Kudelstaart? Het is een dorp met krap 10.000 inwoners, dat 7 dagen per week tot 's avonds laat 2x per uur een busverbinding heeft. Kunnen de meeste dorpen van vergelijkbare grootte niet zeggen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 16 dec 2021, 16:50
door fred1954
12-16 trams per uur? Als je elk gekoppeld stel als 2 trams telt dan ja…….maar de frequentie is gewoon 7,5 en 10 minuten. Waar overigens niks mis mee is.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 16 dec 2021, 16:57
door sirvinniei
Ten zuiden van de A9 is de frequentie inderdaad 6-8x per uur

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 16 dec 2021, 19:16
door fred1954
Ik snap je nu, je bedoelde de frequentie van 5 en 25 samen.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 20 dec 2021, 17:22
door TLP
Citea 9798 reed zojuist als lijn 357 richting Aalsmeer met knipperende lichten voorbij het busstation van Amstelveen en staat nu met pech ten zuiden van de snelweg. Het lijkt me dat de chauffeur echter ook het busstation kunnen oprijden en op de bufferplaats dan wel perron A gaan staan, dat was toch een stuk veiliger geweest. Wel lijkt er inmiddels een sleepwagen ter plaatse te zijn.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 20 dec 2021, 19:56
door fred1954
Die probeerde nog de Meerlamdenweg te bereiken, maar helaas…….

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 25 dec 2021, 17:06
door Denniss
Hier even een impressie van de nieuwe pod-wagens die vanaf februari-maart gaan rijden bij alle Connexxion vestigingen:

Afbeelding

Het gaat om 48 MG ZS EVs ter vervanging van de Nissan Leafs

Dennis

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: za 25 dec 2021, 18:20
door DPDelft
Ziet er netjes uit. Mooi dat ze voor alle concessies de POD auto's gelijk trekken en ZE introduceren in meer concessies.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 26 dec 2021, 09:29
door teun
Ik vond de leafjes eigenlijk veel aandoenlijker. -0-

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: zo 26 dec 2021, 15:00
door Karl
Een vijfdeurs mg als aflosauto? Bij welk buscontract zijn deze cadeau gedaan?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 27 dec 2021, 10:10
door ArrivaBas
MG is niet meer het Britse merk van vroeger. Tegenwoordig is MG een Chinees bedrijf met dito prijs en kwaliteit.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 27 dec 2021, 11:05
door sirvinniei
Vijfdeurs lijkt me wel handig voor als er meer dan 2 mensen mee moeten

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: ma 27 dec 2021, 14:44
door Denniss
Klopt. Korte levertijd voor de grote order, garantie en een dekkend dealer netwerk hebben ook meegespeeld bij de keuze.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 28 dec 2021, 19:41
door TheAgedGamerYt
Ik zag vandaag in de dienstregeling dat op 18 Juli 2022 alle R-net lijnen zullen stoppen op de halte Stadsschouwburg in Haarlem, waar op dit moment alleen nog lijn 50 stopt.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 28 dec 2021, 20:01
door Milco
Dat is voorzover ik weet dan een aantal weken tijdelijk wegens werkzaamheden bij de Tempeliersstraat.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 29 dec 2021, 20:47
door TLP
Ik heb de omleidingsroute eens op Google Maps bekeken en die lijkt via het Florapark en de Van Eedenstraat te lopen. Ik had diezelfde route eerder al eens als alternatief voor lijn 346 bedacht vanwege de controverse rondom de dubbeldekkers. Hiermee vermijd je namelijk de smalle Tempeliersstraat maar je bereikt wel nog steeds het station en het Raaks/centrum. Al kun je je afvragen of de ergste problemen straks opgelost zijn als de bussen straks op het Houtplein halteren.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: di 11 jan 2022, 20:24
door MetroRET
Busomlopen van deze concessie:
https://metroret.ovposities.nl/omlopen/ ... _2022.html > AML

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: wo 12 jan 2022, 12:28
door TLP
Bedankt voor het delen.
Is het zo dat de omlopen 640109, 640117 en 640118 standaard met een Iveco worden gereden? Of worden de Iveco's ingezet op de omlopen waar het dan nodig is?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 14 jan 2022, 14:02
door VIRM
Lijn 300, de Zuidtangent, bestaat twintig jaar.

Bron en meer: nieuws.nl

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 14:03
door TheAgedGamerYt
Sinds vandaag en gisteren worden er weer een aantal citaros in gebruik genomen, Namelijk de 9255, 9257, 9258 en de 9261.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 20:41
door Etienne
Omdat er modificatiewerkzaamheden plaatsvinden aan de Ebusco's.

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: do 20 jan 2022, 21:09
door TLP
Weet je ook hoe het komt dat er sinds de nieuwe dienstregeling nog altijd een paar Iveco's ingezet worden op lijn 340/347/348/357/358? Heeft dit er soms mee te maken dat er te weinig laadpalen zijn voor alle elektrische bussen die op busstation Uithoorn komen omdat dit er nu nog meer zijn dan na de opening van de Uithoornlijn?

Re: Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2032)

Geplaatst: vr 21 jan 2022, 20:26
door TheAgedGamerYt
Geen idee, er rijden nu veel op Lijn 397.