Pagina 172 van 174

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: do 06 feb 2025, 18:24
door Lijn 45
Zouden deze beter zijn dan de Citea's? :X

De streekbuzz jas staat ze overigens wel. :)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: do 06 feb 2025, 18:59
door Sebastiaan0125
ovVeluwe schreef: do 06 feb 2025, 18:05 welke nummers ze krijgen is me niet bekend.
Zoals je kan lezen in de post krijgt de bus op de foto nummer 6148. De andere twee krijgen nummers 6146 en 6147.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: do 06 feb 2025, 19:11
door omaylie
Ah dus daar gaan die andere drie ex-Connexxion BYDs naartoe. Ik dacht dat ze alle zes voor Friesland bedoeld waren, dat blijkt dus niet zo te zijn.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: do 06 feb 2025, 22:59
door StefanRijnhoutjes
Ideale busjes voor lijn 1 en 80

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: vr 14 feb 2025, 17:44
door Daniel
DMG is nu ook over naar de nieuwe Qbuzz website-look. Inclusief advertentie voor Keukenhof combitickets onder "ontdek de regio", sinds wanneer ligt die zo'n eind zuidelijker :mrgreen:

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: vr 14 feb 2025, 18:54
door omaylie
Die Keukenhof advertentie heb ik ook gezien op de voorpagina van Qbuzz Fryslân, dus ze willen ook mensen uit andere regio's aanspreken.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: vr 14 feb 2025, 19:26
door Etienne
StefanRijnhoutjes schreef: do 06 feb 2025, 22:59 Ideale busjes voor lijn 1 en 80
Via Whatsapp vernomen dat één van deze BYD's op een dieplader gezien is bij Gorinchem in noordelijke richting op de A27.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: za 15 feb 2025, 00:15
door StefanRijnhoutjes
Zag op Facebook een foto dat Ebusco 6136 naar Ameland is gebracht.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: za 15 feb 2025, 00:18
door omaylie
Die bus werd na aankomst meteen weer teruggestuurd naar het vasteland.
Maurice Hooikammer schreef: vr 14 feb 2025, 20:46 De provincie heeft inderdaad een stokje gestoken voor de inzet van DMG-materiaal (er staan ook twee van de drie DMG-BYD's in Leeuwarden die beoogd waren voor Ameland)

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: ma 10 mar 2025, 18:41
door Trainboy199
Eerste dag vandaag van de 1ste afsluiting van de Drechttunnel in noordelijke richting.
Hierbij is oprit Dordrecht Centrum richting Rotterdam ook afgesloten. En moet al het verkeer richting Rotterdam of bij de afrit 's Gravendeel de A16 op, via de Zwijndrechtse/Dordtse/Stads- brug of Papendrechtse brug richting Rotterdam.

Resultaat vanmiddag, vrijwel alle wegen rondom de brug en centrum in het noordwesten van de stad staan vast, met vertragingen tot 1 uur op de buslijnen tot gevolg.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: di 11 mar 2025, 22:07
door Arkin
Ik heb gisteren inderdaad geleerd dat ik voorlopig maar beter niet in de buurt van Dordrecht kan komen. Nadat de 166 een half uur had gedaan over de reis van het centraal station naar de afslag Dordrecht Centrum dacht de buschauffeur binnendoor via de Mijlweg de Kiltunnel te kunnen bereiken, hij was echter helaas niet de enige die op dit idee kwam :') ...
Vanmiddag stond het zelfs zo vast dat verkeer spontaan tol wilde betalen om op de N217 in de file te staan.

Is het sinds het nu ook zo druk is op de Laan Der Verenigde Naties ook niet sneller als stadslijn 107 nu toch wel via de Toulonselaan en de Krommedijk richting het Leerpark rijdt, of is dit vanwege de werkzaamheden echt fysiek niet meer mogelijk?

Verder vraag me af of er afspraken zijn gemaakt met Rijkswaterstaat over de openingen van de Papendrechtse- en Zwijndrechtsebrug, als die namelijk een keertje openen tijdens de spits zal het overige verkeer zich nu wel erg snel opstapelen met flinke (verdere) vertraging van een groot deel van de lijnen als gevolg.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: wo 12 mar 2025, 09:31
door iamthedutchdude
Arkin schreef: di 11 mar 2025, 22:07 Verder vraag me af of er afspraken zijn gemaakt met Rijkswaterstaat over de openingen van de Papendrechtse- en Zwijndrechtsebrug, als die namelijk een keertje openen tijdens de spits zal het overige verkeer zich nu wel erg snel opstapelen met flinke (verdere) vertraging van een groot deel van de lijnen als gevolg.
Voor de Zwijndrechtsebrug zie ik geen aangepaste bedieningstijden op Vaarweginformatie staan, dus vermoedelijk is daar geen aanpassing in gedaan. De naastgelegen spoorbrug valt echter onder ProRail en die hebben op hun site een gat in de bedieningstijden zitten rond 8 uur, dus op dat moment is het openen van de Zwijndrechtsebrug vrij nutteloos.

Wat betreft de Papendrechtsebrug/Merwedebrug: die wordt (opnieuw volgens Vaarweginformatie) doordeweeks in de spits niet planmatig geopend (en aan de randen van de ochtendspits alleen voor beroepsvaart), dus dat zal daar wel goed gaan. Maar het lijkt daar toch echt ook om de reguliere planning te gaan en niet om een aanpassing i.v.m. werkzaamheden.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: wo 12 mar 2025, 18:12
door ArrivaBas
Ook buiten deze werkzaamheden gaat de Merwedebrug bij Papendrecht niet open tijdens de spitsuren. Daar is de N3 normaal al veel te druk voor.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: ma 17 mar 2025, 08:32
door StefanRijnhoutjes
De BYD'S die in streekbuzz uiterlijk zijn gestoken worden nog niet echt snel ingezet.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: ma 17 mar 2025, 11:31
door Lange_Dre
Heb ik wat gemist, BYD's bij deze qbuzz concessie? Of heeft Qbuzz weer wat lopen schuiven met de BYD's die in Friesland reden?

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: ma 17 mar 2025, 11:35
door omaylie
Qbuzz heeft ons weer verrast door in de eerste instantie 6 mini BYDs over te nemen van Connexxion en vervolgens niet duidelijk te maken of ze alle zes in Fryslân worden ingezet (er is alleen gecommuniceerd dat er BYDs naar Fryslân gaan, andere regio's kwamen destijds niet ter sprake). Pas ruim een maand later werd duidelijk dat slechts de helft daarvan in Fryslân wordt ingezet. De andere helft gaat ineens naar DMG.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: ma 17 mar 2025, 12:19
door Milco
Een vervoerder hoeft de reiziger toch ook niet te informeren welke bus ze waar gaan inzetten? Dat er hobbyisten zijn betekent niet dat zij alle inzetten voorgeschoteld moeten krijgen van in dit geval Qbuzz. Gewoon rustig afwachten wat er komen gaat hoort er gewoon bij.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: ma 17 mar 2025, 12:44
door Lijn 45
Lange_Dre schreef: ma 17 mar 2025, 11:31 Heb ik wat gemist, BYD's bij deze qbuzz concessie? Of heeft Qbuzz weer wat lopen schuiven met de BYD's die in Friesland reden?
Er zijn 3 BYD's gekomen die rond Gorinchem gaan rijden, naast drie andere die op de Wadden rijden. De bussen voor DMG zijn op Busposities voor het laatst gezien in Leeuwarden en hebben nog niet hun positie doorgegeven op de radar, ze zijn dus misschien nog niet ingezet.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: ma 17 mar 2025, 14:44
door Chrysa
En om het nog verwarrender te maken staat er qbuzz.nl/zhn achterop de Schelluinense BYDs. *O*

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: ma 17 mar 2025, 14:55
door iamthedutchdude
Ik kan twee redenen verzinnen:
  1. De drie BYD's waren oorspronkelijk voorzien voor ZHN, maar nog voor deze daar ingezet konden worden zijn ze alweer doorgeschoven naar DMG.
  2. Het is de bedoeling dat de drie BYD's op termijn doorschuiven naar ZHN, maar aangezien laden daar momenteel op bepaalde stallingen nog een probleem is, worden ze eerst in DMG ingezet.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: ma 17 mar 2025, 14:58
door Vrokky
3. De mensen bij Qbuzz design hebben zitten slapen :D

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: ma 17 mar 2025, 15:02
door iamthedutchdude
Dat kan ook nog _O-

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: ma 17 mar 2025, 15:08
door omaylie
Als ze oorspronkelijk in ZHN ingezet zouden worden, dan hadden ze waarschijnlijk een 8xxx nummer gebruikt. Nu het een 614x nummer wordt, weet ik wel zeker dat ze in DMG worden ingezet.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: ma 17 mar 2025, 15:41
door Daniel
Mwoh, in Utrecht heeft Qbuzz ook genoeg rijden met een nummer wat niet bij die concessie hoort. Dat zegt lang niet alles.

Re: Concessie Drechtsteden, Molenlanden en Gorinchem (2019-2033)

Geplaatst: di 18 mar 2025, 21:53
door Trainboy199
De gemeente en Qbuzz hebben besloten het tijdelijke net vanaf 23 maart aanstaande eerder stop te gaan zetten.

Alle lijnen zullen weer hun normale routes gaan rijden.

Wel zullen de 2 en 7 nog tot het einde van de werkzaamheden op de Transvaalstraat tijdelijk omrijden via de Toulonselaan en Oranjepark, en daar ook tijdelijk gebruik maken van de haltes.

De lijnen 5 en 7 rijden tijdelijk 3x per uur i.p.v. 4x per uur.
Lijn 3/13 rijd tijdelijk 2x per uur i.p.v. 4x per uur.

Meer info: https://dmg.qbuzz.nl/nieuws/dordrecht