Pagina 172 van 175

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 14 jan 2025, 12:45
door Lijn 45
Zullen ze in de Limburgse uitvoering de weg op gaan of blijven ze (eerst) nog Fries blauw?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 14 jan 2025, 12:56
door bartjemestrom
Blijven vooralsnog in Friese tegel huisstijl

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 16 jan 2025, 15:50
door bartjemestrom
De 8737, 8744 en 8748 zijn inmiddels in Maastricht beland. Of en wanneer die op dienst verschijnen is mij niet bekend. De tijd zal het leren.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 17 jan 2025, 19:44
door Marc
De 9215 reed gisteren in Venlo op lijn 86 in z'n Friese uitvoering:
Afbeelding

Overigens rijden in Maastricht wat POD-busjes in Friese kleurstelling.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: za 18 jan 2025, 11:32
door Sorry_geen_dienst
Rijden deze ex-Friese bussen eigenlijk als (tijdelijke?) versterking van het wagenpark (vanwege krappe beschikbaarheid van bussen) of worden ze gebruikt om bijv. oudere bussen te vervangen?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 05 feb 2025, 07:16
door Marc
Arriva zet harmonicabussen in tijdens piekuren in Maastricht

Arriva zou deze bussen in de zomer willen inzetten. Kunnen deze in korte tijd geleverd worden, of zijn er gelede bussen "over" uit een andere regio?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 05 feb 2025, 07:31
door Milco
Ik kan het artikel niet lezen, maar er zouden een aantal 12 en 18 meter Citea’s uit Friesland overkomen naar Limburg.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 05 feb 2025, 07:50
door Marc
Kort samengevat wil Arriva gelede bussen laten rijden op de drukke lijnen en op de lijnen naar P+R parkeerplaatsen. Er zijn plannen om meer van deze plekken aan te leggen aan de randen van de stad.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 05 feb 2025, 10:17
door maaslynx
De powerpoint van gisteravond staat online bij de gemeente, maar is summier in detail: https://maastricht.parlaeus.nl/vji/publ ... i_2025.pdf

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 05 feb 2025, 14:41
door MaartenD
Ik zie ook al een tijdje (Arriva-huisstijl) bussen van Kupers rijden op lijn 70. Kupers rijdt normaal alleen lijn 79.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 05 feb 2025, 14:57
door Milco
Sinds de nieuwe dienstregeling rijdt Kuipers op de lijnen 70 en 71. In Zuid-Limburg wordt lijn 55 volledig door BusiNext uitgevoerd, net als lijn 350 deels op zondagen.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: wo 05 feb 2025, 15:55
door Tom024
Kupers ;)

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 06 feb 2025, 05:25
door RnBn
Kupers rijdt in Limburg de lijnen: Weert stadsdienst (1, 2,3, 4), 60 (deels), 61 (deels), 70, 71, 74, 75, 76, 78, 79, 88 (deels), 672, 674 en 679

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 06 feb 2025, 08:29
door MaartenD
Kan Kupers hun naam veranderen in VSL :D

Is dit omdat Arriva geen personeel kan vinden? Ik had niet gedacht dat Kupers zoveel Arriva bussen had.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 06 feb 2025, 12:29
door RnBn
De bussen zijn van Kupers zelf, zie https://busposities.nl/materieel/KUP/CiteaLLE120

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 06 feb 2025, 15:03
door Plutona
RnBn schreef: do 06 feb 2025, 05:25 Kupers rijdt in Limburg de lijnen: Weert stadsdienst (1, 2,3, 4), 60 (deels), 61 (deels), 70, 71, 74, 75, 76, 78, 79, 88 (deels), 672, 674 en 679
Waarbij trouwens voor de volledigheid wel gezegd kan worden dat de stadsdienst Weert, 60, 61, 70 (deels), 71 (deels), 75 (deels), 76, 78 en 88 met klein materiaal gereden wordt.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: do 06 feb 2025, 15:48
door CamilleKreemers
RnBn schreef: do 06 feb 2025, 05:25 Kupers rijdt in Limburg de lijnen: Weert stadsdienst (1, 2,3, 4), 60 (deels), 61 (deels), 70, 71, 74, 75, 76, 78, 79, 88 (deels), 672, 674 en 679
ik had de 73 ook wel verwacht eigenlijk.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 16 feb 2025, 18:16
door ICE11
umbusko schreef: di 03 dec 2024, 15:24 Kortom, er wordt een flinke omleiding gereden. Maar daarbij komt de bus wel langs het Bushof; desnoods zou hij daar bij een van de haltes aan de Peterstraße kunnen stoppen.
Heb het nu pas gelezen anders had ik al eerder een antwoord gegeven. ;) De haltes Bushof H.10 en H.11 aan de Peterstraße in richting Elisenbrunnen zijn de drukste haltes van de Bushof, dus er is simpelweg geen ruimte meer voor nog eens vier ritten per uur extra. Zeker niet in de avond en op zondag, als de ASEAG-bussen elk kwartier hun overstaapknoop hebben en enkele minuten stilstaan en de 350 net op het tijdstip langskomt wanneer H.10 en H.11 vol bezet zijn.
De werken Theaterplatz zijn overigens ook reden ervoor waarom lijn 44 in de avond en op zondag niet meer naar de Elisenbrunnen rijdt.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: zo 16 feb 2025, 18:30
door ICE11
IIVQ schreef: vr 25 okt 2024, 11:41 Als je in de tarievenmatrix kijkt zie je dat van het Zollmuseum naar Nederland vv. en van Kerkrade, Parkstad Stadion en Kerkrade, Crombachterstraat naar Duitsland vv andere tarieven dan het Ubergangstariff gelden.
Een beetje opheldering: De grens tussen AVV- en NL-tarief is bij de halte Zollmuseum. Enige uitzondering is als je in bezit bent van een abonnement voor de stad Aachen, daarmee mag je tot en vanaf Crombacherstraat reizen, waarvoor je voor enkele reizen al Übergangstarif moet betalen. De grens van de verschillende stappen van het Übergangstarif is bij Parkstad stadion, dus bij voorbeeld van Aachen naar Crombacherstraat of Parkstad Stadion is prijsniveau H2, en als je verder reist naar Rukker of de volgende haltes wordt het dan prijsniveau H3.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 07 mar 2025, 19:55
door ICE11
Zoals hier op pagina 3 te lezen wordt vermoedelijk al vanaf April de laatste rit van de RE18 van Heerlen doorgetrokken naar Sittard zodat reizigers uit Aachen op de Arriva-trein naar Schiphol kunnen overstappen:

https://gremien.gorheinland.com/sdnetri ... 1-2025.pdf

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: vr 02 mei 2025, 17:52
door SteveJobs
De Friese Citea’s hebben Limburg verlaten. Vervangen voor 9300 serie uit Tilburg. Dus weer terug op het oude nest.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 13 mei 2025, 12:06
door Seat Ibiza
Vanwege het grote succes van P+R Noord in Maastricht, zitten de bussen van lijn 10 tussen de P+R en de Maastrichtse binnenstad (en omgekeerd) vaak erg vol. Arriva heeft aangegeven dit probleem te willen gaan aanpakken door de inzet van gelede bussen. Uit de beantwoording van schriftelijke vragen van de gemeenteraad blijkt dat Arriva 4 stuks gelede bussen wil gaan inzetten:

"Ook voor lijn 10 heeft Arriva reeds een verbetering voorzien. Vanaf 24 augustus zet Arriva een viertal gelede bussen (ook wel harmonicabussen) in op lijn 10 en de nieuwe lijn 11. Hiermee wordt het comfort op deze lijn op piekmomenten vergroot door fors meer zit- en staanplaatsen (+40% meer capaciteit)."

Iemand enig idee wat deze voornemens van Arriva inhouden qua dienstregeling?

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 13 mei 2025, 12:26
door Youri
Dat zullen hoogstwaarschijnlijk de 4 (3031-3034) bussen uit Friesland worden

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 13 mei 2025, 12:31
door Lijn 45
Of de ex-Weense Citaro's uit Breda.

Re: Concessie Limburg (2017-2031)

Geplaatst: di 13 mei 2025, 13:05
door Milco
Gezien al het geneuzel over milieu en elektrisch in binnensteden en centra en aangezien lijn 10 nu al elektrisch rijdt verwacht ik eerlijk gezegd geen diesels op die lijn.

Ik ben ook benieuwd naar het nieuwe Maastrichtse stadsnet wat eind vorig jaar bekend werd gemaakt, gelijk met de aankondiging voor de nieuwe dienstregeling per 5 januari 2025. Die plannen zouden in voorjaar 2025 bekend worden en in of na de zomer ingaan.