Pagina 176 van 266
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 03 sep 2019, 17:19
door Mikos
Nou, dat je de verwachte vertrektijd in beeld hebt staan.
Ding in
Tbu doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 03 sep 2019, 17:35
door microshit
Geen idee of het echt lukt door te geven, maar op z'n minst een poging :)
Op station Hoofddorp ligt er geen blindegeleidelijn naar de lift, in ieder geval aan de kant van spoor 3. Hij loopt daar wel verder zuidelijk door, maar zonder aftakking naar de lift.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 03 sep 2019, 18:10
door umbusko
Mikos schreef:Nou, dat je de verwachte vertrektijd in beeld hebt staan.
Ja, en dan nog zo’n rood streepje zodat we weten dat de kans aanzienlijk is dat hij eerder dan die gemelde tijd vertrekt. :D
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 03 sep 2019, 19:34
door Mikos
Blindegeleidelijn geef ik door, ik zal eens navragen wat het precieze beleid is met de vertraging op de schermen. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 03 sep 2019, 19:47
door Suus
Oppassen met die geleidelijnen, want ik had zelf laatst bij zo'n melding meerdere keren ProRail aan de telefoon. De vloer onder de desbetreffende geleidelijn (in een stationsgebouw nog wel!) bleek niet bij hen in beheer te zijn dus moesten ze de melding zelf ook weer verderzetten :')
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 03 sep 2019, 19:50
door Daniel
Wat dat scherm betreft trouwens: wil NS soms graag Arriva aan klanten helpen? Immers, voor Randwijck hoef je niet al in Sittard over te stappen. Als je dat in Maastricht doet kom je in dezelfde trein terecht.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 03 sep 2019, 19:53
door Mikos
Maar in Sittard is dat een comfortabeler cross-platform overstap. In Maastricht zul je altijd trappen moeten lopen of de lift nemen.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 03 sep 2019, 19:56
door waldo79
Sowieso lijkt het in de reisplanner wel de bedoeling te zijn om je zo vroeg mogelijk te laten overstappen.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 03 sep 2019, 20:03
door Mikos
Dat is niet het geval; met de omslag naar het nieuwe achterliggende systeem wordt er vooral gekeken naar een combinatie van comfort en tijd. Zo min mogelijk trap lopen is daar onderdeel van. Daarbij wordt er niet gekeken naar welke vervoerder de trein uitbaat, maar naar wat het gemakkelijkst is voor de reiziger.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 03 sep 2019, 20:04
door umbusko
Mikos schreef:Maar in Sittard is dat een comfortabeler cross-platform overstap. In Maastricht zul je altijd trappen moeten lopen of de lift nemen.
De [serie=Stoptrein (RS12)|2019|Maastricht Randwyck - Roermond32400[/serie] (
Rm-
Mtr) vertrekt in
Mt vanaf spoor 4b, komt geen trap of lift aan te pas. Maar
Std is vanuit de [serie=Intercity|2019|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] zelfs hetzelfde spoor, dat wint. Daar staat weer tegenover dat het perron in
Std winderiger is.

Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 03 sep 2019, 20:57
door JothamvW
Dan vraag ik me wel af waarom de overstap [serie=Sprinter|2019|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie] -> [serie=Intercity|2019|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] vanuit de richting Arnhem richting Zwolle in 9292 altijd op Zutphen wordt gedaan, terwijl Dieren cross-platform en meer overstaptijd is. NS en RijdenDeTreinen geven ook allebei Dieren.
En ja, ik gebruik soms 9292 want voortransport en natransport per bus.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 03 sep 2019, 20:58
door waldo79
9292 is sowieso ondoorgrondelijk.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 03 sep 2019, 21:26
door Mikos
Ik heb het dan ook over de NS Reisplanner en niet allerhande andere dingen. 9292 is inderdaad weinig handig. Ook in de Reisplanner Xtra van NS kun je voor- en natransport plannen.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 04 sep 2019, 15:46
door ArrivaBas
In treinstel m2210 werkt de wifi in het gehele stel niet. De inlogpagina laadt niet. Tevens ontbreekt door een niet werkende wifi alle reisinformatie, m.u.v. de omroep.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 04 sep 2019, 15:56
door Mikos
Het is niet de wifi waarvan de reisinformatie afhankelijk is, het is eerder andersom: Wanneer de reisinformatie niet werkt, werkt de wifi vaak ook niet. Maar ik geef het door. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 05 sep 2019, 07:10
door waldo79
Laat ik deze maar eens via jou melden: HTROL010 heeft er geen zin in. Defect.
Betreft de opgaande roltrap aan de Paleiskwartierzijde van
Ht.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 05 sep 2019, 11:52
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 05 sep 2019, 16:16
door ArrivaBas
In treinstel 2524 blijft de toegang naar de eerste klas bij deur BR1 open staan.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 05 sep 2019, 16:19
door Hainje
Is het niet zo dat je bij FLIRTS die deur ook vast kunt zetten met een vierkantsleutel (of hoe heet zo'n ding)? Of is die sleutel alleen om de coupé af te sluiten?
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 05 sep 2019, 17:56
door Mikos
Jup, deuren kunnen met opzet open gezet zijn. Geef ik derhalve niet door

Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 07 sep 2019, 14:24
door Daniel
Op spoor 3a/4a te Almelo staat nog een overstapmeubel dat het over "overstappen naar Arriva" i.p.v. naar Blauwnet heeft.
Betreft het enige overstapmeubel op het perrondeel langs het zakspoortje.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 07 sep 2019, 14:58
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 07 sep 2019, 23:27
door Pim-AllianceB95
In de 4051 zijn, als je vanaf deur 10 het gangpad inloopt, op de negende rij maar liefst drie van vier klaptafels doorgezakt (de tafels zitten vast (nog net dus) aan de achtste rij)
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 08 sep 2019, 02:47
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 08 sep 2019, 17:11
door Z2N
4210: de deur halverwege de eerste klasse-coupé (in het rijtuig met de deuren 5/8) kan wel een smeerbeurtje gebruiken, hij piept bij het openen.