Mag ik even kwijt
-
Re: Mag ik even kwijt
Wanneer gaat dat kuiken eigenlijk weg? Pasen is al lang voorbij :6
Laatst gewijzigd door cassie127 op ma 01 mei 2017, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Donateur
Friet!trolly schreef:Daar hebben we een leerzaam topic voor :Ycassie127 schreef:Vandaag nog een discussie over gehad :')Ardan schreef:Het is patat :6
Patat is voor het kakvolk.
Net als een croquette. Het is een Kroket. Die eerste vorm is een euro duurder.
- Hainje
Een kaartje is in een paar minuutjes getekend, een verhaal kost meer tijd. Zeker aangezien beknopt niet echt mijn schrijfstijl is.JWM schreef:Ik betwijfel of je er verstandig aan doet nu weer iets te beloven nadat je een dagje de hobbyist hebt uitgehangen. :XHainje schreef:En dat kaartje moet wel lukken, al zal dat waarschijnlijk pas zaterdag worden.

♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
- trolly
Kroket.huibf schreef:croquette
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
Dat mag. Zelf gebruik ik het studie-ov juist om dingen op te zoeken. Reizen is niet het doel op zich maar het middel voor mij. Al zijn sommige lijnen een belevenis op zich.Chrysa schreef:Ik heb een frietje gehaald in het Swolsch Friethuys omdat die de friettest gewonnen had, goed genoeg?
Verder vind ik het leuker om gewoon naar een busstation toe te lopen en de eerste bus te pakken die ik zie dan om rondjes te lopen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
-
Tja, ik bezoek vrienden aan de andere kant van het land ermee, verder is het vooral afstrepen. 
Zou verder toch niet weten wat ik moet doen, heb geen geld om naar pretparken en dat soort dingen te gaan verder dus ja.

Zou verder toch niet weten wat ik moet doen, heb geen geld om naar pretparken en dat soort dingen te gaan verder dus ja.
-
Ja, met je studentenkaart krijg je meestal nog wel korting bij musea en dergelijke. Overigens. Ik zit nu op je kaartje te kijken. Je mist bij ons in de regio nog een aantal schitterende buslijnen.
- isadora
Dat het weer een ouderwets gezellige "Dag van de Arbeid" was in Parijs en Berlijn. 

I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
Zoals? Donderdag moet ik naar Amsterdam dus kan nog wel wat afstrepen dan.Jef400 schreef:Je mist bij ons in de regio nog een aantal schitterende buslijnen.
-
-
Was het niet van plan.henk1234 schreef: Alle buslijnen van NL :')

Al het spoor komt nog wel een keer, maar Limburg is zo ver weg. <.<
- Vinny
In Friesland heb je hier en daar de straatnaam "nummer". Feitelijk is dat een fictieve straatnaam, geïntroduceerd omdat anders huizen alleen een gehuchtnaam en huisnummer hebben en geen straatnaam. In Ottoland (Molenwaard) heb je straatnamen "A" en "B". Verder is in Nederland elk adres gekenmerkt. In (afgelegen) andere delen van Europa kent de postbode de dorpsbewoners en volstaat de naam van de geadresseerde, de plaatsnaam en de provincie of het departement.trolly schreef:Die is niet ongebruikelijk. "Provinciale weg x, km 7,3", komt in iets minder strak doorgeorganiseerd Europa wel meer voor. In Nederland is overigens de variant "Gehuchtnaam, huisnummer" ook niet ongebruikelijk, ook al telt het gehucht misschien wel drie (of zelfs vier!) verschillende straten.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
Er zijn meerdere mogelijkheden Chrysa
Lijn 69 vanaf Zaandam naar Wormerveer, dan lijn 121 naar Purmerend en daar vandaan met lijn 129 verder naar Alkmaar. Kom je door de Zaanstreek, de pittoreske dijk tussen Wormer en Purmerend met slaperige dorpjes en rijd je vanaf Purmerend door de Beemster en de Schermer mooi landelijk naar Alkmaar toe.
Mogelijkheid 2 is dat je vanaf Amsterdam CS de bus 301 naar De Rijp/Edam pakt en op het Purmerendse Tramplein op de lijn 129 naar Alkmaar stapt.
Mogelijkheid 3 is dat je naar Alkmaar doorreist en daar vandaan lijn 123 richting De Rijp neemt die door zijn middaglus dan door de Schermer gaat via smalle dijkjes en weidse uitzichten, De Rijp lijn 301 naar Amsterdam en weer terug naar het zuiden.
Mogelijkheid 4 is dat je een stadsbus naar het Buikslotermeerplein gaat en dan lijn 125 naar Purmerend neemt die via Landsmeer, Den Ilp en Purmerland rijdt en daar op de 129 stapt.
Ook zijn de stadjes langs lijn 314 tussen Amsterdam en Hoorn zeker Monnickendam en Edam het aanzien meer dan woord maar die route vind ik persoonlijk minder. Al is Broek-in-Waterland net een museum.
Lijn 69 vanaf Zaandam naar Wormerveer, dan lijn 121 naar Purmerend en daar vandaan met lijn 129 verder naar Alkmaar. Kom je door de Zaanstreek, de pittoreske dijk tussen Wormer en Purmerend met slaperige dorpjes en rijd je vanaf Purmerend door de Beemster en de Schermer mooi landelijk naar Alkmaar toe.
Mogelijkheid 2 is dat je vanaf Amsterdam CS de bus 301 naar De Rijp/Edam pakt en op het Purmerendse Tramplein op de lijn 129 naar Alkmaar stapt.
Mogelijkheid 3 is dat je naar Alkmaar doorreist en daar vandaan lijn 123 richting De Rijp neemt die door zijn middaglus dan door de Schermer gaat via smalle dijkjes en weidse uitzichten, De Rijp lijn 301 naar Amsterdam en weer terug naar het zuiden.
Mogelijkheid 4 is dat je een stadsbus naar het Buikslotermeerplein gaat en dan lijn 125 naar Purmerend neemt die via Landsmeer, Den Ilp en Purmerland rijdt en daar op de 129 stapt.
Ook zijn de stadjes langs lijn 314 tussen Amsterdam en Hoorn zeker Monnickendam en Edam het aanzien meer dan woord maar die route vind ik persoonlijk minder. Al is Broek-in-Waterland net een museum.
-
Groningen ook.. Ik had eigenlijk alles daar in het noorden op één dag willen doen, maar dan moet ik om 7:00 op Rotterdam Centraal vertrekken en kom ik er om 23:00 weer terug, niet echt handig dus..Chrysa schreef:Al het spoor komt nog wel een keer, maar Limburg is zo ver weg. <.<
Oh en hier zijn ook nog wel wat leuke lijntjes. De 830 (zomerbus Schouwen Duiveland) bijvoorbeeld, die chauffeurs op die lijn gaan soms even van de route af om iets moois van de omgeving te laten zien.
- Suus
- Contacteer:
Vanuit Rotterdam ben je zeker sneller in Limburg dan in Groningen. Rotterdam - Eindhoven is maar een uur tegenwoordig en je hebt bijna direct een overstap op twee intercity's naar Limburg *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
Die 830 kan ik niet met mijn studenten-ov in, dus dat gaat hem niet worden.henk1234 schreef:Oh en hier zijn ook nog wel wat leuke lijntjes. De 830 (zomerbus Schouwen Duiveland) bijvoorbeeld, die chauffeurs op die lijn gaan soms even van de route af om iets moois van de omgeving te laten zien.Chrysa schreef:Al het spoor komt nog wel een keer, maar Limburg is zo ver weg. <.<

Groningen heb ik in 1 dag gedaan, om 7:30 de trein gepakt in Dordt, en daarna via Zwolle, Emmen en Qliner 300 naar Groningen, daar de trein naar Veendam, daar de bus naar Zuidbroek, en van daaruit verder naar Leer, waar ik bij de Kochlöffel gegeten heb. Daarna snelbus terug naar Groningen om daar de trein naar Delfzijl te pakken. Delfzijl -> Roodeschool met bus 61 en vanuit Roodeschool rechtstreeks naar huis, waar ik om 23:30 aankwam. Prima te doen op een dagje.

-
Kan wel, maar waarschijnlijk tegen 40% korting. Afgelopen week had het gewoon gekund, want het is regulier ov.Chrysa schreef:Die 830 kan ik niet met mijn studenten-ov in, dus dat gaat hem niet worden.henk1234 schreef:Oh en hier zijn ook nog wel wat leuke lijntjes. De 830 (zomerbus Schouwen Duiveland) bijvoorbeeld, die chauffeurs op die lijn gaan soms even van de route af om iets moois van de omgeving te laten zien.Chrysa schreef:Al het spoor komt nog wel een keer, maar Limburg is zo ver weg. <.<![]()
Eerstvolgende doordeweekse rijdag is 15 juni.
-
40% korting ja, maar ik moet ook nog op dat eiland van jullie geraken. 
Ben al met de auto naar Duitsland geweest deze week, geld is wel zo'n beetje op.

Ben al met de auto naar Duitsland geweest deze week, geld is wel zo'n beetje op.
-
Tja, dan is de eerste optie 15 juni.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Ik snap sowieso niet waarom ze in het buitenland op die dag vrij zijn. Als je een dag keihard zou moeten werken is het wel de Dag van de Arbeid! ;)isadora schreef:Dat het weer een ouderwets gezellige "Dag van de Arbeid" was in Parijs en Berlijn.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
Ga je eerst eens verdiepen in de historie van de Dag van de Arbeid voordat je hier vooroordelen loslaat :Y
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Contacteer:
Sommige mensen verpesten geintjes altijd. 

Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
- Suus
- Contacteer:
In Amsterdam zijn ze wel vrij op 1 mei.regenmaker schreef:Ik snap sowieso niet waarom ze in het buitenland op die dag vrij zijn. Als je een dag keihard zou moeten werken is het wel de Dag van de Arbeid! ;)isadora schreef:Dat het weer een ouderwets gezellige "Dag van de Arbeid" was in Parijs en Berlijn.

Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Oud-beheerder OVNL
Krijg je dan feestdagentoeslag + een extra vrije dag terug? :)
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
- Suus
- Contacteer:
Geen feestdagentoeslag, maar ik mag het nog wel een andere keer inhalen. Lekker in mijn eentje dag van de arbeid vieren :')