Pagina 19 van 206

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: zo 21 sep 2014, 18:22
door Suus
De bus in Wassenaar reed op aardgas, niet op waterstof.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: zo 21 sep 2014, 18:29
door marlies
Noch is de bus 'bijna ontploft'. Daarvoor zijn de overdrukventielen die in dat geval goed hun werk hebben gedaan. Dat de daaruit resulterende horizontale steekvlammen nou ook niet echt handig voor de veiligheid zijn is een ander verhaal, waar terecht zorgen over zijn. Maar hoe je van gevaarlijke steekvlammen van een aardgasbus een bijna ontploffende waterstofbus weet te maken zonder halluciogene middelen is me een raadsel.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: zo 21 sep 2014, 21:31
door BrengMe
Maurice Hooikammer schreef:Volgens mijn schoolboeken wordt waterstof gezien als dé brandstof voor vervoersmiddelen...
Die van mij ook, maar die melden er ook bij dat er nog veel aan verbeterd moet worden voordat het een veelgebruikte brandstof wordt.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: ma 22 sep 2014, 13:34
door ov'tje
Op dit moment weer geen Hess-bussen onderweg op lijn 11. In plaats daarvan weer allerlei invallers, waaronder Capacity 3407

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: ma 22 sep 2014, 13:45
door isadora
Ik begrijp het al.
Als je een allegaartje van tropisch, in bonte kleuren gehuld, materieel wilt aanschouwen,......een dagje Groningen. *O*

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: ma 22 sep 2014, 14:54
door ov'tje
Vooral op lijn 11 is het een verrassing welk geleed materieel je tegenkomt :P

Op de 3407 is de 11 in keurig paars weergegeven en de bus maakte een half uur geleden even een ommetje via de Bedumerweg richting Station Noord, omdat er een lossende vrachtwagen op de Kastanjelaan de boel ophield en de bus zelf de Eikenlaan blokkeerde. Een aantal wachtenden bij de Abeelstraat zullen wel +15 hebben opgelopen door dit geheel.

En op lijn 39 reed een stadsgelede rond, terwijl op de 11 juist weer een streekgelede zat

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: ma 22 sep 2014, 17:08
door Nicketick
Iemand van binnen Qbuzz die mij hier kan helpen aan informatie over de omleidingsroute voor lijn 50 die vanaf woensdag in gaat? Ik kom bij de klantenservice nou niet echt verder..

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: ma 22 sep 2014, 18:47
door groningen
Stremming De Punt, Groningerstraat t.h.v. op-afrit
Beïnvloede buslijnen lijn 50 Assen - Groningen

Vervallen haltes
Haren, Holsteinlaan
Haren, Rijksstraatweg 279
Haren, Hertenlaan
De Punt, Ydermade
Glimmen, Rijksstraatweg 136
Glimmen, Oude Schoolweg
Glimmen, Nieuwe Schoolweg
Harenermolen, Hoge Hereweg
Harenermolen, Rijksstraatweg 356

Wanneer Vanaf 24 september

Reizigersadvies
Passagiers worden verwezen naar de halte`s "Julianalaan", "Busstation de Punt" of op het traject Glimmen-Groningen naar lijn 58. De vertrek-/aankomsttijden als gevolg van deze stremming kunnen enkele minuten (-3 <> +7) afwijken van de dienstregelingtijden in het busboekje, op de haltevertrekstaat en internet.

Oorzaak Aanleg rotonde(s).
Gevolgen Vervallen halte(n)
Maatregelen Geen

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: ma 22 sep 2014, 18:52
door Nicketick
Die informatie was mij ook al bekend, het gaat mij meer om de haalbaarheid van de overstap van lijn 50 uit Groningen op lijn 2 richting Eelde. In ieder geval bedankt!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: ma 22 sep 2014, 21:05
door gebruiker77
Kan lijn 50 dan wel over de snelweg naar Haren? De weg is wel vrij voor auto s toch? Waarom kan de bus dat niet?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 23 sep 2014, 09:59
door Nicketick
Ik heb een chauffeur horen zeggen dat ze over Paterswolde gingen rijden. Maar dat kon hij niet met zekerheid zeggen.
Edit: Het probleem heeft zichzelf al opgelost. Stremmingen blijven lastig voor Qbuzz..

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: zo 28 sep 2014, 17:18
door Hageneis
Frans F schreef:
Maurice Hooikammer schreef:Volgens mijn schoolboeken wordt waterstof gezien als dé brandstof voor vervoersmiddelen...
Sinds er in oktober 2012 een waterstofbus in Wassenaar bijna is ontploft wordt er wat genuanceerder over gedacht.
http://www.actueelnieuwsnederland.nl/ar ... schat.html
Dat was geen waterstof, maar CNG. Met een behoorlijke steekvlam.

Waterstof wordt meestal gebruikt in brandstofcellen. Het zijn echt geen rijdende zeppelins als de Hindenburg!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 30 sep 2014, 19:01
door gebruiker77
Goed nieuws:
Het OVbureau meldt op Twitter dat de 40-4 actie wegens succes is verlengd tot eind 2014. Prima beslissing. Hoop dat deze structureel kan worden toegevoegd aan het aanbod producten, vooral wegens het feit dat het stimuleert om te reizen in de daluren!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 30 sep 2014, 19:35
door CamilleKreemers
Misschien is dat juist de bedoeling? Mochten ze het 40/4-abbonement gaan invoeren, is het jammer als ze tussen de proefperiode en de nieuwe tarieven in 2015 een paar maanden het abbonement niet bieden.

Ik heb de indruk dat je met dit abbonement wel veel meer mensen kan werven op rustige uren. Het is nu nog een maandabbonement, maar misschien dat in de toekomst er een jaarabbonement van gecreëerd kan worden.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: di 30 sep 2014, 21:42
door isadora
Abbominabel..... :X

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: za 04 okt 2014, 00:15
door Bjarte
Opvallend: vandaag zag ik dat men bezig is om de bushalte Rotonde Martini Ziekenhuis richting De Punt te verhogen. Allemaal geld uitgeven voor niets, want het plan was juist om deze halte te verwijderen, toch... Of zijn de plannen weer gewijzigd?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: za 04 okt 2014, 09:00
door groningen
Volgens mij is de stremming van lijn 50 niet doorgegaan. Weg is "normaal" begaanbaar met hindernissen.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: za 04 okt 2014, 19:25
door Kevster
Klopt, wilde die al noemen inderdaad. Denk dat daar een ander idee achter zit, dus inderdaad de halte dan blijft (lees: HOV-visie...)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: za 04 okt 2014, 20:18
door Jelmer
bij de presentatie van die nieuwe bussen enkele maanden geleden stond ook een Mercedes Sprinter midibus waarvan er iets van 20 van zouden komen.

Zijn deze wagens eigenlijk al in dienst? Heb er nog nergens foto's van gezien.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: za 04 okt 2014, 20:22
door CamilleKreemers
Jelmer,

Er komen 6 sprinters met 20 zitplaatsen.
MB schijnt het heel erg druk te hebben, dus die sprinters komen zoals ik begreep per december in dienst.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: za 04 okt 2014, 22:31
door gebruiker77
Zou halte Schweitzerlaan er dan misschien uit gaan? Ik vind het logischer dat rotonde martini blijft, die andere zit dichter op andere (en bedrijven plus dichter op Hoornsemeer).
Het lijkt mij juist op geen hov duiden, omdat er anders juist haltes uit zouden gaan.

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: za 04 okt 2014, 23:23
door TheRoy-t
Jelmer schreef:bij de presentatie van die nieuwe bussen enkele maanden geleden stond ook een Mercedes Sprinter midibus waarvan er iets van 20 van zouden komen.

Zijn deze wagens eigenlijk al in dienst? Heb er nog nergens foto's van gezien.
Ik heb hier wel een foto voor je: https://www.flickr.com/photos/115495934 ... otostream/ :)

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: za 04 okt 2014, 23:35
door Bjarte
gebruiker77 schreef:Zou halte Schweitzerlaan er dan misschien uit gaan? Ik vind het logischer dat rotonde martini blijft, die andere zit dichter op andere (en bedrijven plus dichter op Hoornsemeer).
Het lijkt mij juist op geen hov duiden, omdat er anders juist haltes uit zouden gaan.
Zou ik logischer vinden, in beide richtingen. Bushokjes even verplaatsen. Kom maar op met Q-link 2!

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 20:01
door Jelmer
TheRoy-t schreef:
Jelmer schreef:bij de presentatie van die nieuwe bussen enkele maanden geleden stond ook een Mercedes Sprinter midibus waarvan er iets van 20 van zouden komen.

Zijn deze wagens eigenlijk al in dienst? Heb er nog nergens foto's van gezien.
Ik heb hier wel een foto voor je: https://www.flickr.com/photos/115495934 ... otostream/ :)
deze had ik inderdaad al gezien. Mijn vraag is of deze bussen al rijden?

Re: De alledaagse eigenaardigheden van Qbuzz in GD

Geplaatst: zo 05 okt 2014, 21:33
door Soortvanhenk
Zoals een paar reacties terug al te lezen was komen ze per december in dienst.