Pagina 19 van 135
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: do 07 jan 2016, 21:24
door Gekko123
Niet alleen in verschillende kleurstellingen, ook het aantal bakken gaat verschillen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: do 07 jan 2016, 21:41
door Suus
Ik verwacht dat je voor de volgende nog wel een paar maanden moet wachten, de eerste van de serie wordt vaak wat eerder geleverd voor de toelatingsprocedure. Dat is ook niet echt een probleem want de verschillende types zijn bijna allemaal gemaakt van standaardonderdelen en de uniekere zaken, zoals meubilair laat je JIT leveren. De eerste FLIRT voor Arnhem - Düsseldorf is ook al geleverd maar de rest is nog in aanbouw.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: ma 18 jan 2016, 21:13
door MarkNL
Plaatje van een NS-FLIRT in aanbouw via Twitter.
Bron
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: ma 18 jan 2016, 21:31
door MetroRET
De bron is zo te zien inmiddels weg, maar iemand heeft hem intussen op wikipedia geplaatst.
https://nl.wikipedia.org/wiki/NS_FLIRT
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: ma 18 jan 2016, 22:05
door Suus
Dat op Wikipedia lijkt mij ongeoorloofd overnemen inclusief valse auteursrechtenverklaring, maar ga ik verder ook geen moeite voor doen dat te bewijzen.
Ik denk ook niet dat het in Zwitserland is,
Poolse media hebben eerder bericht dat de productie in oktober-november 2015 zou starten in de fabriek in Siedlce na afronding van de PKP Intercity Flirts.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: di 19 jan 2016, 09:57
door Jultar
Tenzij ze in Zwitserland nu overcapaciteit hebben en dat gebruiken voor het sneller produceren van de NSR Flirt, is het in Polen. De NSR Flirt wordt als kaal casco vanuit Hongarije afgeleverd in Polen en daar verder geassembleerd.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: di 19 jan 2016, 18:05
door Z2N
Zwitserland is natuurlijk wel een stukje duurder in loonkosten, zeker nu de Zwitserse Frank veel te sterk is. Stadler zou gek zijn als ze deze order dan niet via een vestiging in de EU lieten lopen.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: wo 20 jan 2016, 10:07
door SLToilet
Update nieuwe intercity's
http://nieuws.ns.nl/update-nieuwe-intercitys/
Zowel Alstom als Bombardier, Siemens en Stadler zijn nog in de race voor het bouwen van de nieuwe intercity, die enkeldeks zal zijn, 200 kilometer per uur moet halen, op het HSL kan rijden, een gelijkvloerse instap kent en uiteraard ontbreekt het toilet ook niet

.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: wo 20 jan 2016, 11:38
door reisthijs
Mooi dat ze weer een stap verder zijn, maar verder dus geen nieuws.
(Deze update hoort eigenlijk thuis in
viewtopic.php?f=32&t=11906 )
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: wo 20 jan 2016, 12:58
door starx
Is het dan niet beter om per materieelproject een apart topic te hebben (moderator?), in ieder geval alle nieuwe treinstellen (FLIRT, SNG).
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: di 02 feb 2016, 12:16
door SLToilet
Dankzij iemand op het Skyscrapercity-forum heb ik dit artikel gevonden met daarin foto's van...
De nieuwe NS-FLIRT! *O*
De eerste gaat halverwege maart van Polen naar Nederland.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 75218.html
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: di 02 feb 2016, 22:26
door reisthijs
Let wel op dat er niet alleen NS-Flirts op die foto's staan, er zit ook een Hongaarse tussen. Die hebben bijna dezelfde kleurstelling als onze sprinters.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: wo 03 feb 2016, 00:58
door dennistd
Nou maar hopen dat Stadler ze zelf uit elkaar kan houden. Bij AnsaldoWaalwijk was dat gegarandeerd mis gegaan

Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: wo 03 feb 2016, 13:25
door Michael
Moet makkelijk lukken lijkt mij. Die Hongaarse Flirt is geen Flirt3.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: wo 10 feb 2016, 18:07
door n-evo
Kwam de R-net branded NS trein vandaag tegen in Amsterdam Centraal. Speciaal voor jullie plaatje geschoten. :D

Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: wo 10 feb 2016, 18:30
door marvinkok
Ik moet zeggen dat ik de Flirt een mooie, stoere trein vind. Alleen in die R-net kleuren vind ik het niet wat...
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: do 11 feb 2016, 08:09
door n-evo
Dat grijs is veelte donker en zwaar voor zulke grote voertuigen. Slecht over nagedacht. Zie je ook al bij die Avenio in Den Haag. Dat wordt ook zo'n massief lomp ding.Is het al van zichzelf, maar de kleuren maken het erger.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: do 11 feb 2016, 14:05
door Bram
R-net... -o-
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: do 11 feb 2016, 14:24
door reisthijs
Gelukkig komen er niet veel treinen in R-net kleurstelling. In 2019 volgt wel nog de MerwedeLingeLijn (R-net GTW's?) en dan hebben we het weer gehad.
R-net op het Hoofdrailnet zie ik tenminste niet snel gebeuren.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: do 11 feb 2016, 16:20
door Suus
Ik vind de kleurencombinatie goed passen bij het wat stoerdere uiterlijk van de FLIRT 3 :)
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: do 11 feb 2016, 17:24
door ArrivaBas
Ik vind de combinatie mooi, maar niet voor een trein, want de grijstint is te donker naar mijn smaak. Moesten die dingen overigens niet lichtgekleurde deuren en een wit of geel front hebben van het IL&T?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: do 11 feb 2016, 17:29
door Suus
Nee en nee.
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: do 11 feb 2016, 19:22
door ODRAIL
Waarom niet?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: do 11 feb 2016, 19:24
door Suus
Omdat het geen regels van IL&T zijn?
Re: Diverse materieelprojecten bij NS
Geplaatst: do 11 feb 2016, 19:27
door Daniel
Sowieso is de regelgeving voor de specifieke kleur van het front van een trein al lang geleden vervallen. Maar wat de deuren betreft is het wel opvallend: de treinen voor de Vechtdallijnen waren bijvoorbeeld geleverd met donkerblauwe deuren in een donkerblauwe trein maar dat is nog voor indienststelling aangepast naar lichtblauwe deuren.
Dat zal men daar niet gedaan hebben omdat ze het zo leuk vonden staan, dus ligt wel voor de hand dat dat met een of andere richtlijn te maken heeft.