Mag ik even kwijt #199

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gesloten
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Re: Mag ik even kwijt #198

Bericht door Ardan »

Ik zat op 5e Montessorischool De Zilvermeeuw in Watergraafsmeer, niet dat mijn moeder wist dat een Zilvermeeuw ook een metro is maar het is net alsof het voorbestemd was :P
Gediplomeerd ongeluksmagneet
huibe

Bericht door huibe »

Waarom komt die leeftijdsdiscussie eens in de zoveel tijd naar voren??? Ik wil er niet aandenken dat ik ouder word (en zeker niet met de jeugd hier op het forum)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Ik ben 18. Verder dan dat tel ik niet.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
Hainje

Bericht door Hainje »

Wubbo schreef:Ik ben 18. Verder dan dat tel ik niet.
Denial ain't just a river in Egypt.

Waarom maken mensen er zo'n probleem van dat ze ouder worden? Dat snap ik dan weer niet. Hoe ouder je bent, des te meer levenservaring. Daarmee kun je dingen doorzien die jongeren nog niet doorhebben. Wel moet je er voor waken dat je verbitterd raakt en alleen maar zit te mijmeren over vroeger. Je komt denk ik al een heel eind als je gewoon met beide benen op de grond staat, de toekomst met vertrouwen tegemoet ziet, de ander niet gelijk veroordeelt wanneer deze een afwijkende mening heeft en zo gezond mogelijk leeft.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Hainje schreef: Waarom maken mensen er zo'n probleem van dat ze ouder worden?
Muh verantwoordelijkheden. :(

Nou ja, wat dat betreft maakt 25 of 60 vaak ook niet uit.
huibe

Bericht door huibe »

Het nummer interesseert me ook niet, maar ik krijg (ook hier) steeds meer het gevoel van opa vertelt....
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Wat zit je dwars? Wil je erover praten? *praatgroepkringetje maakt*
Gediplomeerd ongeluksmagneet
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

huibe schreef:Het nummer interesseert me ook niet, maar ik krijg (ook hier) steeds meer het gevoel van opa vertelt....
Dat gevoel begin ik hier soms ook te krijgen. Maar ja ik ben dan ook geboren in 1976 :wink: .
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

huibe schreef:Waarom komt die leeftijdsdiscussie eens in de zoveel tijd naar voren??? Ik wil er niet aandenken dat ik ouder word (en zeker niet met de jeugd hier op het forum)
Dit wordt voornamelijk aangezwengeld doordat er op het forum nieuwe leden bij komen. Niets nieuws. gewoon meegaan in de discussie :wink: .
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Oh, dus het is mijn schuld? :p

Sorry...
Aking

Bericht door Aking »

Het is sowieso jouw schuld toch? (A)
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Niet zo gemeen doen. :(
Hainje

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Het is sowieso jouw schuld toch? (A)
Ga effe terug naar dat oostblok van je ofsow. Ksssst!!

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Aking

Bericht door Aking »

Nog 2 weken en dan ben je weer van me af. En ik van jou *O*
Vinny

Bericht door Vinny »

huibe schreef:Waarom komt die leeftijdsdiscussie eens in de zoveel tijd naar voren??? Ik wil er niet aandenken dat ik ouder word (en zeker niet met de jeugd hier op het forum)
Op één of andere manier is de doelgroep van dit forum ook wel jong. In 2007 had je al een strijd tussen de 18 minners en de plussers. De jongeren van toen zijn wel volwassen geworden (hoop ik voor ze) en er is weer een nieuwe generatie jeugd bij gekomen. :Y

En sommige mensen zijn gewoon eerder volwassenen, of vinden dat ze eerder volwassen zijn (geldt voor vrijwel de meeste tieners). Hangt ook wel af van het opleidingsniveau en wat je met je leven doet. Ik heb soms het idee dat bepaalde mensen vanaf hun 12e eigenlijk afglijden. Je ziet dat (sorry voor de generalisatie) bij Marokkaanse jongeren veel; maar ik sprak laatst een Hollandse meid dat op het gymnasium zat en zij is veel van haar vrienden van de basisschool "verloren" omdat die ineens drank en drugs gingen gebruiken en teruggingen van de VWO brugklas naar het VMBO omdat ze elke motivatie voor school verloren. Ik vind dat echt zonde, want ze hebben dan wel talent...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Hainje

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Nog 2 weken en dan ben je weer van me af. En ik van jou *O*
#duurtlang

Chrysa

Bericht door Chrysa »

Vinny schreef: Sommige mensen zijn gewoon eerder volwassenen, of vinden dat ze eerder volwassen zijn (geldt voor vrijwel de meeste tieners). Hangt ook wel af van het opleidingsniveau en wat je met je leven doet. Ik heb soms het idee dat bepaalde mensen vanaf hun 12e eigenlijk afglijden. Je ziet dat (sorry voor de generalisatie) bij Marokkaanse jongeren veel; maar ik sprak laatst een Hollandse meid dat op het gymnasium zat en zij is veel van haar vrienden van de basisschool "verloren" omdat die ineens drank en drugs gingen gebruiken en teruggingen van de VWO brugklas naar het VMBO omdat ze elke motivatie voor school verloren. Ik vind dat echt zonde, want ze hebben dan wel talent...
Heh. Aan mijn moeders kant zijn alle 8 broers en zussen afgezakt van VWO naar Mavo omdat depressie. Nou heb ik zelf nog wel de Havo afgemaakt, maar het is wel te merken dat ik echt alle motivatie om iets voor school te doen kwijt ben, en dan drink ik nog niet eens...

In de 4 jaar die ik op het VWO heb gezeten waren er elk jaar in de klas wel 5 afvallers, weet niet of dat normaal is, maar dat was toch wel vrij hoog.
Helaas maakt het online niet uit dat je weg bent. :p
Vinny

Bericht door Vinny »

Chrysa schreef:Heh. Aan mijn moeders kant zijn alle 8 broers en zussen afgezakt van VWO naar Mavo omdat depressie. Nou heb ik zelf nog wel de Havo afgemaakt, maar het is wel te merken dat ik echt alle motivatie om iets voor school te doen kwijt ben, en dan drink ik nog niet eens...
Ik vind je in ieder geval scherp en intelligent overkomen. Eigenlijk dacht ik ook (tot een paar maanden geleden) dat je veel ouder was. Zet je er door heen, want een diploma is zoveel waard in de wereld. Vakantie vieren kan altijd nog, wellicht na school een jaartje ronddobberen in Australië om even een frisse start te maken en dan iets gaan studeren wat je echt boeiend vind.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Vinny schreef:Ik vind je in ieder geval scherp en intelligent overkomen.
Mwah, dat valt wel mee. Op dit forum is mijn schrijfstijl iets zakelijker, en vaak probeer ik ook wel iets serieuzer te blijven (Behalve in dit soort threads, maar aan de comments hierboven te zien ben ik daar lang niet de enige in). Dat ik zo overkom kan dus wel, maar het is wel deels een act.

En ja, een tussenjaar lijkt me heerlijk, maar dat kost me wel al mijn spaargeld wat ik liever ergens anders voor bewaar.
Aking

Bericht door Aking »

Chrysa schreef:
Helaas maakt het online niet uit dat je weg bent. :p
Probeer dat Hainje maar eens uit te leggen (A)
Hendrik

Bericht door Hendrik »

Het wordt bijna tijd voor een afzonderlijk topic over de leeftijdskwestie... :P
Ik vind het altijd wel grappig dat ik enerzijds soms jonger ingeschat wordt door mensen die mij helemaal niet kennen en anderzijds ouder ingeschat wordt door mensen die weten dat ik al 7 jaar werk, politiek actief ben, enz. Maar dat laatste komt vooral ook doordat ik relatief jong ging werken en politiek actief werd. In beide gevallen maakt het mij eigenlijk weinig uit dat mijn leeftijd niet goed wordt ingeschat. :wink:
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Hendrik schreef:Het wordt bijna tijd voor een afzonderlijk topic over de leeftijdskwestie... :P
Nee ... laat het gewoon maar hier. Dan kan het na verloop van tijd weer in de vergetelheid raken.
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Aking schreef: Probeer dat Hainje maar eens uit te leggen (A)
Ach, die paar duizend km gaat jullie broederliefde niet kapotmaken toch? <3
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Precies :wink: .
Meltrain
Donateur

Bericht door Meltrain »

Hendrik schreef:Het wordt bijna tijd voor een afzonderlijk topic over de leeftijdskwestie... :P
Ik vind het altijd wel grappig dat ik enerzijds soms jonger ingeschat wordt door mensen die mij helemaal niet kennen en anderzijds ouder ingeschat wordt door mensen die weten dat ik al 7 jaar werk, politiek actief ben, enz. Maar dat laatste komt vooral ook doordat ik relatief jong ging werken en politiek actief werd. In beide gevallen maakt het mij eigenlijk weinig uit dat mijn leeftijd niet goed wordt ingeschat. :wink:
Nou ben ik wel heel benieuwd of je niet toevallig Jesse Klaver ofzo bent. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Gesloten