Pagina 19 van 34

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 25 sep 2024, 20:37
door Milco
38+43+5=86 in 2025
8+78+77+10=163 in 2028
TOTAAL = 249 bussen toch?

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 25 sep 2024, 20:39
door RW2104
Ik tel 259 Yutong bussen in de lijst, niet 173. Volgens mij verwar je het onderste deel als totalen.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 25 sep 2024, 20:41
door ITF
Milco schreef: wo 25 sep 2024, 20:37 38+43+5=86 in 2025
8+78+77+10=163 in 2028
TOTAAL = 249 bussen toch?
78+77+10 is volgens mij toch echt 165 ;)

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 25 sep 2024, 20:48
door Milco
Typefoutje...

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 25 sep 2024, 21:15
door Stadsbus
Heb nog wat informatie over de lijnen:
2, 4, 5, 17 en 70 zullen Ulink worden
41, 50, 76, 107, 126, 130, 202, 280 en 295 worden Uliner
Rondom Woerden en Mijdrecht komt Uflex
En de rest van de lijnen wordt Ubus.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 25 sep 2024, 21:21
door The Greyhound
Stadsbus schreef: wo 25 sep 2024, 18:38 Vanaf 2025:
38x 12 meter Yutong U12, Ubus en Ulink
43x 15 meter Yutong U15, Ubus en Uliner
5x 18 meter Yutong U18 voor 10, 50, 107 en 202, Ubus en Uliner

Vanaf 2028:
8x 9 meter Yutong voor Woerden en 106, Ubus
78x 12 meter Yutong U12, Ubus en Ulink
77x 15 meter Yutong U15, Ubus en Uliner
10x 18 meter Yutong U18 voor 10, 50, 107 en 202, Ubus en Uliner
Wat een treurigheid weer. Het wordt tijd dat er paal en perk gesteld wordt aan de import van dit soort Chinese spullen.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 25 sep 2024, 21:22
door Dionysusnu
Daar gaan we weer.. volgens mij is in het ZHN-topic al uitgebreid geconcludeerd dat zulke vooroordelen onterecht zijn wat betreft Yutong, of op zijn minst voorbarig.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 25 sep 2024, 21:43
door Daniel
Stadsbus schreef: wo 25 sep 2024, 21:15 Heb nog wat informatie over de lijnen:
2, 4, 5, 17 en 70 zullen Ulink worden
41, 50, 76, 107, 126, 130, 202, 280 en 295 worden Uliner
Dat stond al in het PvE, waarbij we toen al afvroegen wat er Ulink-waardiger is aan lijn 5 dan aan lijn 3.
Rondom Woerden en Mijdrecht komt Uflex
Wat moeten ze dan met 8 9-meterbussen voor Woerden?

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 25 sep 2024, 21:52
door ArrivaBas
Dionysusnu schreef: wo 25 sep 2024, 21:22 Daar gaan we weer.. volgens mij is in het ZHN-topic al uitgebreid geconcludeerd dat zulke vooroordelen onterecht zijn wat betreft Yutong, of op zijn minst voorbarig.
Getuige de hoeveelheid elektrische bussen die er in China rondrijdt, hebben ze in elk geval al een voorsprong op de Europese bouwers. Het door de heer Greyhound veelgeprezen VDL doet inmiddels al sinds de bussen zijn besteld twee jaar over de levering van bussen aan EBS en Hermes en is nog steeds niet klaar.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 25 sep 2024, 21:52
door The Greyhound
Dionysusnu schreef: wo 25 sep 2024, 21:22 Daar gaan we weer.. volgens mij is in het ZHN-topic al uitgebreid geconcludeerd dat zulke vooroordelen onterecht zijn wat betreft Yutong, of op zijn minst voorbarig.
Er is in dat topic niets geconcludeerd. Los van de twijfelachtige kwaliteit van Chinese bussen (zie BYD en de een China gebouwde Ebusco’s) is het grootste probleem dat China z’n producten op de West Europese markt dumpt en mensen daar onder erbarmelijke omstandigheden moeten werken zonder het recht te hebben om bij een vakbond te klagen.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 25 sep 2024, 21:58
door iamthedutchdude
Ik concludeer in elk geval dat we op dit forum last hebben van een vastlopende plaat... :roll:

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 25 sep 2024, 22:25
door Meltrain
Stadsbus schreef: wo 25 sep 2024, 21:15 2, 4, 5, 17 en 70 zullen Ulink worden
Als er één Amersfoortse stadslijn is die het waard is om Ulink te worden, dan is het wel lijn 3. Lijn 2 vind ik ook logisch en lijn 4 snap ik nog wel, maar van lijn 5 begrijp ik het dus echt niet.
Stadsbus schreef: wo 25 sep 2024, 21:15 41, 50, 76, 107, 126, 130, 202, 280 en 295 worden Uliner
Waarom wordt lijn 76 Uliner en lijn 70 Ulink?

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 25 sep 2024, 22:31
door Kopri
Ben heel benieuwd hoe ze eruit gaan zien!

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 25 sep 2024, 23:19
door ovVeluwe
Daniel schreef: wo 25 sep 2024, 21:43 Wat moeten ze dan met 8 9-meterbussen voor Woerden?
Zal een deel niet voor lijn 74, 8, 9 en 19 worden?

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: wo 25 sep 2024, 23:21
door Thijsjuh
Toch jammer dat als er vijf keer gezegd wordt in de bijeenkomst om het binnenshuis te houden dat dit toch niet gedaan wordt. Maar goed, verbaast mij ook weer niet.

1 oktober gaat de provincie communiceren, dan komt er meer naar buiten. *O*

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 26 sep 2024, 07:10
door Hainje
The Greyhound schreef: wo 25 sep 2024, 21:21 Wat een treurigheid weer. Het wordt tijd dat er paal en perk gesteld wordt aan de import van dit soort Chinese spullen.
Kun je beter Volvo hebben inderdaad [/s]

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 26 sep 2024, 07:26
door IIVQ
The Greyhound schreef: wo 25 sep 2024, 21:21 Wat een treurigheid weer. Het wordt tijd dat er paal en perk gesteld wordt aan de import van dit soort Chinese spullen.
Verzonden vanaf mijn iPhone

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 26 sep 2024, 12:16
door Kopri
Persoonlijk wacht ik wel de informatie op 1 oktober af en ga pas oordelen wanneer de bussen pas echt rijden. Het is een beetje krom om te zeggen dat alle Chinese bussen per definitie troep zijn.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 26 sep 2024, 18:23
door dezl
Het zorgt door diversiteit op de weg, maar toch interessant om te zien dat Keolis meer vertrouwen heeft in Yutong heeft dan Qbuzz.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 26 sep 2024, 18:48
door iamthedutchdude
Wellicht heeft de ervaring van Keolis in Noorwegen met de bussen van Yutong daarmee te maken. In het Noorse Bergen rijdt Keolis al een aantal jaar met Yutong-bussen.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 26 sep 2024, 19:53
door wouter15
Thijsjuh schreef: wo 25 sep 2024, 23:21 Toch jammer dat als er vijf keer gezegd wordt in de bijeenkomst om het binnenshuis te houden dat dit toch niet gedaan wordt. Maar goed, verbaast mij ook weer niet.

1 oktober gaat de provincie communiceren, dan komt er meer naar buiten. *O*
In welke hoek gaat de provincie 1 oktober communiceren? Iets inzake het materieel? Of iets inzake de dienstregeling?

Ik denk dat ze trouwens de 9 meter bussen voor Woerden in ieder geval nodig gaan hebben voor lijn 5 en wellicht ook wel voor lijn 3 en 4 (als deze niet volledig Uflex worden).

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 26 sep 2024, 20:23
door Daniel
wouter15 schreef: do 26 sep 2024, 19:53 Ik denk dat ze trouwens de 9 meter bussen voor Woerden in ieder geval nodig gaan hebben voor lijn 5 en wellicht ook wel voor lijn 3 en 4 (als deze niet volledig Uflex worden).
Had ik al meegerekend, maar daar heb je er geen 8 voor nodig. Zowel op de spitsritten van lijn 3/4 als op lijn 5 rijdt nu maximaal één bus tegelijk, dus dan houd je er nog zes over ;)
102 is vrijwel zeker te druk voor 9 meter, 123 zou wellicht op sommige momenten nog wel lukken, maar dat is vooral op tijden dat 3/4 al niet rijdt dus dan is die bus ook al vrij.

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 26 sep 2024, 20:34
door Nickipedia
Met hoeveel busjes rijdt Pouw op de 106? Die kan je dan ook wegstrepen *bus*

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 26 sep 2024, 20:41
door Daniel
Twee, heb je er nog steeds vier over ;) Nou moet je natuurlijk nog laden, maar of je daar twee keer zoveel bussen voor nodig hebt?

Re: Concessies Utrecht Binnen en Utrecht Buiten (2025-2035/2040)

Geplaatst: do 26 sep 2024, 20:52
door BasGeluk
Kopri schreef: do 26 sep 2024, 12:16 Het is een beetje krom om te zeggen dat alle Chinese bussen per definitie troep zijn.
De discussie is niet zo zeer of de producten niet goed zijn of niet. Het punt is meer dat de Chinese overheid op dubieuze manieren dergelijke fabrikanten subsidiëren die er dubieuze arbeidsomstandigheden op nahouden. In de westerse wereld hebben we geld genoeg en toch wordt er voor gekozen op een dergelijke manier zaken te doen. Dat is egoïstisch, ongepast en ook onverstandig. Niet zo zeer een schop naar Keolis, maar ook zeker naar de overheid die toch wel in moet gaan zien dat op deze manier aanbesteden dit soort verwerpelijk gedrag in de hand wekt.