Pagina 19 van 36
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: za 19 okt 2024, 15:34
door Bemined
In de avond is de lange stop van de 6000 in Gouda er overigens uitgehaald.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: za 19 okt 2024, 16:05
door Gamma
Dat is wel positief toch, als er toch geen aansluiting is?
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: za 19 okt 2024, 16:09
door Bemined
Men had ook kunnen kiezen om de
2800 in het pad van de
1700 tot Gouda te laten rijden i.p.v. deze 10 minuten in Utrecht stil te laten staan, dan had je de aansluiting wel kunnen behouden.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: za 19 okt 2024, 16:16
door Nitein-Repart
Wanneer is de dienstregeling 2025 te raadplegen in de NS-App en Rijden de Treinen-app? De dienstregeling is nu al in de DB Navigator-app te raadplegen, alsmede in ÖBB Scotty en bij de Zwitsers.
Het gaat mij meer om de tarievering van de treinen. Van de Eurocity Rotterdam-Brussel kun je toch tussen Rotterdam en Breda gebruikmaken van binnenlandse vervoersbewijzen (OV-Chipkaart) alsmede voor de Eurocity Direct Lelystad-Brussel kun je toch tussen Lelystad en Schiphol gebruikmaken van binnenlandse vervoersbewijzen (OV-Chipkaart) en tussen Schiphol en Rotterdam gebruikmaken van binnenlandse vervoersbewijzen (OV-Chipkaart) met HSL-toeslag?
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: za 19 okt 2024, 16:19
door Z2N
Ja.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: za 19 okt 2024, 16:21
door Bemined
Nitein-Repart schreef: ↑za 19 okt 2024, 16:16
Wanneer is de dienstregeling 2025 te raadplegen in de NS-App en Rijden de Treinen-app? De dienstregeling is nu al in de DB Navigator-app te raadplegen, alsmede in ÖBB Scotty en bij de Zwitsers.
De NS wacht de laatste jaren tot wijzigingsblad december beschikbaar is. Dat is pas afgelopen week afgesloten en zal in een van de aankomende weken verspreid gaan worden.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: za 19 okt 2024, 16:58
door Meltrain
Bemined schreef: ↑za 19 okt 2024, 16:09
Men had ook kunnen kiezen om de
2800 in het pad van de
1700 tot Gouda te laten rijden i.p.v. deze 10 minuten in Utrecht stil te laten staan, dan had je de aansluiting wel kunnen behouden.
Maar dan heb je 's avonds andere vertrektijden dan overdag, waardoor reizigers mogelijk weer hun aansluiting in Utrecht missen (of de trein missen omdat hij ineens 5 minuten eerder vertrekt).
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: za 19 okt 2024, 17:04
door Daelea
Bovendien zou dat leiden tot een 5 minuten langere reis Utrecht - Rotterdam, wanneer vanaf Gouda weer in het eigen pad gereden zou worden. Ik heb geen idee of die IC dan ook 5 min eerder in Rotterdam zou kunnen aankomen.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: za 19 okt 2024, 17:08
door MetroRET
Max 3 minuten, ivm de
4000.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: za 19 okt 2024, 17:41
door Bemined
Meltrain schreef: ↑za 19 okt 2024, 16:58
Maar dan heb je 's avonds andere vertrektijden dan overdag, waardoor reizigers mogelijk weer hun aansluiting in Utrecht missen (of de trein missen omdat hij ineens 5 minuten eerder vertrekt).
In vergelijking met de huidige dienstregeling zijn de tijden sowieso anders, want nu rijdt de
2800 helemaal niet op die tijden.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: za 19 okt 2024, 22:44
door T-hijs
Meltrain schreef: ↑za 19 okt 2024, 16:58
Maar dan heb je 's avonds andere vertrektijden dan overdag, waardoor reizigers mogelijk weer hun aansluiting in Utrecht missen (of de trein missen omdat hij ineens 5 minuten eerder vertrekt).
Dat heb je ook op andere trajecten; nu ook al, bijvoorbeeld op de sprinters tussen
Ut en
Gdm.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: ma 21 okt 2024, 14:05
door Heel_Holland_Spot
Op de OVNL-wiki staat bij "dienstregeling 2025" al een groot deel van de treinseries. Ook staat er al materieel bij. Ik vroeg me even af waar deze informatie vandaan komt en hoe groot de kans is dat dit nog wordt aangepast. Er staan qua materieel namelijk wel interessante dingen in zoals de inzet van DDZ en ICM, die worden, zoals het er nu staat, niet meer in alle intercity's tussen Groningen/Leeuwarden en Schiphol/Den Haag ingezet, maar juist meer gescheiden van elkaar en ook VIRM naar het noorden. Een ander ding dat me opviel was DDZ in de 3600 (Roosendaal-Zwolle), dit vind ik wel weer leuk, omdat Arnhem en Nijmegen dan niet alleen maar VIRM meer hebben. Daardoor vroeg ik me af hoe groot de kans dus is dat dit nog zal veranderen.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: ma 21 okt 2024, 18:23
door cassie127
De 3600 gaat inderdaad over op DDZ-6 en de 3690 gaat planmatig met FLIRT rijden.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 22 okt 2024, 15:35
door Plutona
Die laatste is nieuw, toch?
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 22 okt 2024, 15:43
door Michael
Op dit moment is er geen
3690 inderdaad. De laatste
3600 die vanaf Roosendaal vertrekt is de
3688. Dat zou dus betekenen dat er nog een latere trein komt die dus met Flirt gereden gaat worden.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 22 okt 2024, 15:56
door Plutona
Ik heb snel even in Hafas gespiekt. De 3690 is inderdaad nieuw, maar de 6688 (6685 in omgekeerde richting) gaan eruit. dus je laatste reismogelijkheid van Breda naar Gilze/Reeshof/Uni is al om 23:53. Ook zag ik dat de 3687 de stops in die drie stations gaat overslaan.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 22 okt 2024, 16:03
door Heel_Holland_Spot
Tot waar rijdt de 3690? Van Roosendaal naar ...?
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 22 okt 2024, 16:08
door Milco
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 22 okt 2024, 16:26
door waldo79
Oh, das wel een prettige aanvulling aan het einde van de avond.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 22 okt 2024, 18:09
door Hainje
Plutona schreef: ↑di 22 okt 2024, 15:56
Ik heb snel even in Hafas gespiekt. De 3690 is inderdaad nieuw, maar de 6688 (6685 in omgekeerde richting) gaan eruit. dus je laatste reismogelijkheid van Breda naar Gilze/Reeshof/Uni is al om 23:53. Ook zag ik dat de 3687 de stops in die drie stations gaat overslaan.
Oh hier ben ik dus helemaal niet blij mee, dat zou betekenen dat de laatste trein vanuit Den Bosch al om 23:26u in Reeshof stopt. Ik hoop dat dit een foutje is en dat dit nog aangepast gaat worden. De rit van 0:36u kan ik mij dan nog wel indenken, al vond ik altijd dat er elke keer meer volk in zat dan ik in eerste instantie verwachtte.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: di 22 okt 2024, 22:39
door Plutona
6685 gaat eruit, maar 6687 blijft rijden, dus er is nog een mogelijkheid om 0:26 in Reeshof

Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 23 okt 2024, 00:56
door RobertT
Plutona schreef: ↑di 22 okt 2024, 15:56
Ik heb snel even in Hafas gespiekt. De 3690 is inderdaad nieuw, maar de 6688 (6685 in omgekeerde richting) gaan eruit. dus je laatste reismogelijkheid van Breda naar Gilze/Reeshof/Uni is al om 23:53. Ook zag ik dat de 3687 de stops in die drie stations gaat overslaan.
Er komt op vrijdag en zaterdag wel nog een latere mogelijkheid,nl met de 6690,vertrek Breda om 1.05
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 23 okt 2024, 08:05
door VIRM
Heel_Holland_Spot schreef: ↑ma 21 okt 2024, 14:05
Op de OVNL-wiki staat bij "dienstregeling 2025" al een groot deel van de treinseries. Ook staat er al materieel bij. Ik vroeg me even af waar deze informatie vandaan komt en hoe groot de kans is dat dit nog wordt aangepast. Er staan qua materieel namelijk wel interessante dingen in zoals de inzet van DDZ en ICM, die worden, zoals het er nu staat, niet meer in alle intercity's tussen Groningen/Leeuwarden en Schiphol/Den Haag ingezet, maar juist meer gescheiden van elkaar en ook VIRM naar het noorden.
VIRM naar het noorden gebeurt nu heel sporadisch. Maar de DDZ in de 600 en DDZ/VIRM in de 500 heb je straks wel nodig qua capaciteit.
Maar betekenen de wijzigingen dat de IC's over de Flevolijn naar Amsterdam Zuid geheel met enkeldeks materieel worden uitgevoerd?
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 23 okt 2024, 08:11
door MetroRET
Ik denk dat je die dubbeldekkers op de Veluwelijn hard nodig zal hebben.
Want doordat de
700/
800 nog niet aan de HSL gekoppeld kunnen worden, zullen de relaties Zwolle-Den Haag én Zwolle-Rotterdam beide via de
500/
600 moeten worden afgewikkeld.
Re: Dienstregeling 2025
Geplaatst: wo 23 okt 2024, 08:25
door VIRM
Oh ja. Daarom ben ik ook wel blij dat daar uitsluitend dubbeldeksmaterieel gaat rijden.