Pagina 19 van 20
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: za 31 mar 2018, 13:11
door marvinkok
Dan zal dat een aanpassing zijn voor het opstellen en eventueel schoonmaken dus? Looppaden etc...
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: ma 02 apr 2018, 11:03
door Wubbo
Jep.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: za 05 mei 2018, 17:52
door katvis
Wordt de omroep in de Flirts ooit nog aangepast? Nu hebben ze de meest robotisch klinkende stem die ik ooit heb gehoord. Overigens zegt de omroep intercitu in plaats van intercity.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: vr 11 mei 2018, 11:55
door Hainje
Zal wel zijn als de garantietermijn voor die treinen voorbij is. Over een jaartje is dat geloof ik.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: vr 11 mei 2018, 12:01
door Mikos
De omroep in Flirt blijft waarschijnlijk zoals hij nu is, er zal nog wel gefinetuned worden, waardoor de kwaliteit beter zal worden.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: di 21 aug 2018, 20:53
door Z2N
Vanaf 26 augustus 2018 is het Regio-abonnement Zuid-Holland ook geldig op de R-net verbinding Alphen-Gouda. (
NS.nl)
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: vr 15 feb 2019, 16:44
door ODRAIL
En ook deze zomer ligt de lijn er weer 10 dagen uit wegens onderhoud aan de stations:
https://www.ad.nl/groene-hart/prorail-p ... abe8f936d/
Nu reist de vraag of dit vorige jaar niet gelijk gekund had met de toenmalige werkzaamheden?
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: vr 15 feb 2019, 20:37
door Z2N
Ik kan me heel goed voorstellen dat je fysiek niet de ruimte hebt om aan het perron te werken, als je ook al aan het spoor ernaast werkt. Voor het perron in Boskoop moeten er bijvoorbeeld heel wat zakken zand gestort gaan worden. (A)
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: di 30 jul 2019, 07:28
door mijack1985
Er komen dit najaar tijdelijk andere treinen te rijden op dit lijntje volgens
AD.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: di 30 jul 2019, 07:57
door Suus
Na minder dan twee jaar groot onderhoud? Daar zal wel een andere (betere) reden voor zijn. Ben wel benieuwd wat de vervanging is, NS Flirt uit het zuiden van het land?
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: di 30 jul 2019, 08:02
door Daniel
Wellicht een bekabelingsprobleem net als in de Eurobahn-stellen aan het licht gekomen?
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: di 30 jul 2019, 09:50
door marvinkok
Komen die stellen ook uit Polen dan? :X
Als het hetzelfde probleem zou zijn, hadden de stellen nu al wel aan de kant gestaan, want bij eurobahn was het een brandgevaarlijk probleem zelfs...
Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: di 30 jul 2019, 10:00
door Suus
Nee, deze zes stellen komen uit de fabriek in Bussnang.
Maar komen de stellen van de Eurobahn niet uit de fabriek in Pankow? Volgens mij is die fabriek speciaal bedoeld voor bestellingen uit Duitsland.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: di 30 jul 2019, 10:32
door marvinkok
Staat er wel op, maar ik meende dat de 4.01 daar gebouwd is en de 4.02 t/m 4.08 in Polen..
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: di 30 jul 2019, 17:34
door Meltrain
Suus schreef:Na minder dan twee jaar groot onderhoud? Daar zal wel een andere (betere) reden voor zijn. Ben wel benieuwd wat de vervanging is, NS Flirt uit het zuiden van het land?
Ik gok op SLT of SNG, want dat rijdt immers in de buurt.
Overigens zijn de FLIRT'S eind 2016 gaan rijden, dus rijden ze al meer dan 2 jaar.

Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: di 30 jul 2019, 17:36
door Z2N
De machinisten van
Apn-
Gd hebben alleen materieelbekendheid voor Flirt, dus dat lijkt me duidelijk.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: di 30 jul 2019, 18:13
door ODRAIL
Er zullen ongetwijfeld wel NS machinisten zijn met wegbekendheid voor
Apn-
Gd die SNG of SLT kunnen rijden.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: di 30 jul 2019, 19:00
door MetroRET
Dat zal ondertussen allemaal wel verlopen zijn.
Tevens mag SLT niet worden ingezet, door het nog niet volledig hebben van een toilet en de afwezige wifi.
NS FLIRT lijkt zowat de enige voor de hand liggende optie te zijn.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: di 30 jul 2019, 19:47
door Meltrain
Ik wist niet dat WiFi verplicht was, maar er kan natuurlijk altijd een SLT uitgezocht worden
die al een toilet heeft.
Drie jaar geleden reed er SLT op deze lijn en materieelbekendheid verloopt blijkbaar
na drie jaar, dus zouden de machinisten nog met SLT mogen rijden (tenzij ze daarna pas in dienst gekomen zijn).
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: di 30 jul 2019, 19:54
door MetroRET
Ik doelde op het verlopen van de wegbekendheid van NSR-machinisten tussen
Gd en
Apn.
Tevens hebben machinisten op TAG geen bevoegdheid om SLT te rijden, omdat dit 9 van de 10 gevallen machinisten zijn die vers van de opleiding komen en alleen voor dit lijntje zijn opgeleid voor een volledig jaar werken op dit lijntje, om daarna in het wilde weg pas losgelaten te worden.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: di 30 jul 2019, 20:01
door Wubbo
Wegbekendheid en materieelbekendheid zijn dingen die je prima nog kan regelen in een paar maanden, zeker als je dat niet voor honderden mensen hoeft te doen maar slechts voor een beperkte groep.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: di 30 jul 2019, 21:11
door Selivio
Kan prima, maar waarom zouden ze dat doen als het voor een maandje is? De heren en dames machinisten op de TAG zijn flirt-bevoegd, dus waarom zou men moeilijk doen en daar niet gewoon een sprinter-flirt in zetten(ze zijn op de details anders, en dat zit dan vooral in de lengte en het aantal stroomafnemers)?
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: di 30 jul 2019, 22:00
door Wubbo
Ja, het kost allebei geld. Het voordeel van SLT is dat het al rond Gouda rijdt waardoor het makkelijk is om materieel uit te wisselen etcetera maar de machinisten kennen het niet, het voordeel van Flirt is dat de machinisten het kennen maar het nadeel is dat je uitwisselingen moet regelen met het gebied waar het normaal ook rijdt. Dar wordt dus Dordrecht of 's-Hertogenbosch (of verder).
We gaan meemaken wat er gaat rijden.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: di 30 jul 2019, 22:04
door Daniel
Met FLIRT zit je ook nog met de toiletten die niet te legen zijn rond Gouda en dat die bruikbaar zijn was juist een voorwaarde van de provincie (dus je kunt ze niet afsluiten).
Het artikel is ondertussen aangepast trouwens en er staat nu in elk geval dat het een blauw wit stel is wat vooral in de spits ingezet zou worden, aangezien niet alle stellen tegelijk in onderhoud (garantiewerk door Stadler) gaan.
Re: Concessie Treindienst Alphen aan den Rijn - Gouda
Geplaatst: wo 31 jul 2019, 07:23
door Meltrain
Worden de toiletten van de TAG FLIRT's dan op een andere manier geleegd dan de toiletten van de NS FLIRT's?