Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ondertussen rijdt lijn 7 alweer een paar dagen zijn nieuwe route langs wkc kanaleneiland, maar uiteindelijk raar niet zonder wat opmerkelijke details. In de bus is een mededeling dat er aan beide zeiden van de Marshallaan een nieuwe halte is, terwijl dit maar aan een zijde het geval is (aan de andere zijde zit gewoon nog de "oude" halte. Wel zijn er op de Trumanlaan nieuwe halte's in aanbouw waarbij de halte's op dit moment in verschillende richtingen nog verschillende namen hebben terwijl ze zo ongeveer recht tegenover elkaar zitten. :')
Dat resulteert dan weer in doorgestreept halte's in de bus, die wel worden omgeroepen, en waar de bus ook gewoon stopt :X
Maaaar, er is ook goed nieuws: ik hoef voortaan toch al gauw een meter of 100-500 minder ver te lopen naar 't winkelcentrum cq de bushalte
Als je zou willen alle gekheid op een stokje. Dit draagt wel bij aan de kernwaarden van openbaar vervoer. Het bedienen van voorzieningen. En dat met zo min mogelijk afstanden.
Mwah, dan vind ik dit niet zo'n goed voorbeeld. Het winkelcentrum had al een bushalte en tramhalte voor de deur en de haltes Rooseveltlaan en Churchillaan verdwijnen juist, waarmee een deel van de reizigers juist verder moet lopen. Geen schokkende afstanden, maar toch
De beide vervallen haltes werden maar in één richting bediend, waarbij halte Churchillaan ook op een steenworp afstand van de halte Kanaleneiland lag, die was voor reizigers naar CS dus sowieso niet zo heel relevant. En voor reizigers naar het winkelcentrum uit het zuiden van Kanaleneiland is de nieuwe halte juist dichterbij gekomen met als bijkomend voordeel dat je voor de terugweg veel dichterbij kunt instappen. Immers lag halte Rooseveltlaan nogal een stuk verderop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Per 29 februari verandert er wel meer, dan gaat namelijk ook het volledige D-perron aan de Jaarbeurszijde buiten dienst om het af te bouwen. De lijnen die daar nu nog halteren verhuizen naar het C-perron dat vanaf die datum over de volledige lengte in gebruik zal zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Vanmorgen stond aan de Europalaan in Utrecht, voor de deur van de stalling, een witte demobus op een vrachtwagen.
Kon door de beslagen ruiten van m'n bus helaas niet zo goed zien wat voor bus. Gezien de bult op het dak leek het wel een gas of waterstofbus. Qua uiterlijk had hij wel wat weg van een Crossway LE achtig type zover ik heb onthouden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
lint41 schreef:Zoals wellicht bekend zit lijn 252 tegenwoordig gekoppeld aan lijn 31, en wisselt deze op Rijnsweerd van lijnnummer. Hoewel dit op de bus zelf redelijk aangegeven is ("252 ◊ Rijnsweerd > 31 Lunetten"), zag ik vanochtend dat op de infodisplays de 31 niet bestaat 's ochtends richting Lunetten, staat aangegeven als "252 Rijnsweerd >", en niet eens op de vertrekstaten staat. Wel op die van de 252 natuurlijk (door de voetnoot "rijdt verder als..."), maar op de staat van de 31 is de eerste rit pas in de middag. Wat was er mis met bij het WKZ wisselen van nummer, zoals de 252 nog deed toen hij aan de 30 gekoppeld zat?
Ik wil nog even hierop terugkomen, zag zowel vorige week als vanochtend dat de bus tegenwoordig over de Uithof rijdt als "252 ◊ 31 Lunetten via Rijnsweerd", wat op de DRIS dus toont als "252 31 Lunetten". Nog niet ideaal, maar toch een stukje beter :pos:
Daniel schreef:Vanmorgen stond aan de Europalaan in Utrecht, voor de deur van de stalling, een witte demobus op een vrachtwagen.
Kon door de beslagen ruiten van m'n bus helaas niet zo goed zien wat voor bus. Gezien de bult op het dak leek het wel een gas of waterstofbus. Qua uiterlijk had hij wel wat weg van een Crossway LE achtig type zover ik heb onthouden.
Blijkt een elektrische Solaris te zijn. Kwam 'm net tegen op de Adama van Scheltemabaan inmiddels bestickert met "Qbuzz test elektrische bus".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
In als ik het goed heb de 5011 hangen nieuwe camera's. Overigens hangen die dummy's uit het begin (of zitten daar tegenwoordig wel echte camera's in) er na al die jaren ook nog steeds :')
Voor de fotograven: Morgen speelt FC- Utrecht tegen VVSB uit Noordwijkerhout. Ik hoorde dat er met 34 bussen vanuit Noordwijkerhout richting Utrecht wordt gereden.
Buschauffeur met 'opvallend rijgedrag' van de weg gehaald Geplaatst op: vrijdag 4 maart 2016 19:21 Laatst bijgewerkt: vrijdag 4 maart 2016 19:22
DE BILT - Een buschauffeur van lijn 74 van Zeist naar Utrecht is door agenten meegenomen naar het politiebureau. Ze hielden de bus vrijdagmiddag staande op de Kerkweg in De Bilt, na een melding dat de chauffeur 'opvallend rijgedrag' vertoonde.
De man ging vrijwillig mee naar het bureau. De politie onderzoekt wat de oorzaak van zijn rijgedrag is.
Gisteren zag ik dat de dubbelgelede bussen van stal waren gehaald voor de open dag van de Universiteit Utrecht en reed lijn 12 ook een keer op zaterdag. Normaal gesproken staan de dubbelgelede bussen stil in het weekend en rijdt lijn 12 ook niet in het weekend.