Pagina 183 van 1291

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 01:52
door Aking
Mjah die heeft z'n werk niet heel goed gedaan dan... Al was dit in de trein en dus niet op het station (en dus vast een andere afdeling :') )

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 06:43
door marvinkok
Ik was net voor 8 uur op Borculo Busstation. Was uitgestorven, niks op de weg, op een Duitser na die langs kwam rijden met z'n veel te luide Polo... Oh, en natuurlijk het geraas van de koelingen van FrieslandCampina...
Best bijzonder om dan naast de bus te staan met signaal taptoe, 2 minuten stil en daarna het Wilhelmus..
Vervolgens met +4 vertrokken en iedereen haalde zijn overstap in Goor. Al was ik de enige met een een mat-rit naar de garage en einde dienst :X

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 07:37
door webguy
Durashift schreef: Daar was een 'mannetje van de NS' toch al het hele jaar mee bezig om juist alle (automatische) systemen 2 minuten het zwijgen op te leggen..?
Volgens mij zijn er wel meer mensen mee bezig geweest ;) Leuke complexiteit is dat door die plechtigheid op een klein aantal stations je dus stuk of 20 uitzonderingen hebt waar geen omroep klinkt omdat je anders de plechtigheid verstoort.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 08:20
door trolly
webguy schreef:
Durashift schreef:Leuke complexiteit is dat door die plechtigheid op een klein aantal stations je dus stuk of 20 uitzonderingen hebt waar geen omroep klinkt omdat je anders de plechtigheid verstoort.
Complex? Vroegûh zat er een meneer of mevrouw achter een microfoon op zo'n station, en die hield dan gewoon even z'n klep. Nu zou je datzelfde effect kunnen bereiken door een aan/uitknop ter plaatse. Complex wordt het pas, als je landelijk zulke kleine uitzonderingen softwarematig moet gaan oplossen.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 09:00
door Geert
En dat is dus precies wat er gebeurt, aangezien alle reisinformatie/omroep gecentraliseerd wordt vanuit Utrecht.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 09:15
door cassie127
De omroepen op het station toch. Heb niks over de trein zelf gezien of gehoord. En daar heeft die persoon die daar verantwoordelijk voor is ook niets over gezegd in een filmpje van ns

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 10:23
door Suus
Of ik even op kosten van Thalys volgende week een avondje naar Brussel kom om het over Thalys te hebben. Prima.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 11:45
door Vinny
trolly schreef:
webguy schreef:
Durashift schreef:Leuke complexiteit is dat door die plechtigheid op een klein aantal stations je dus stuk of 20 uitzonderingen hebt waar geen omroep klinkt omdat je anders de plechtigheid verstoort.
Complex? Vroegûh zat er een meneer of mevrouw achter een microfoon op zo'n station, en die hield dan gewoon even z'n klep. Nu zou je datzelfde effect kunnen bereiken door een aan/uitknop ter plaatse. Complex wordt het pas, als je landelijk zulke kleine uitzonderingen softwarematig moet gaan oplossen.
Maar dan moet je op ruim 300 stations een monteur oproepen die eventjes om 20.00 de schakelaar bediend. Zoiets is erg duur.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 12:19
door Aking
Of je schakelt het landelijke systeem dat dat aanstuurt 2-5 minuten uit... -o-

Sowieso lijkt het me dat van die 300 stations het op 200 sowieso al stil is of kan zijn.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 12:20
door trolly
Dat bedoel ik. Er is geen hond in de buurt die in staat wordt geacht z'n boerenverstand te gebruiken en een knop om te zetten. Dus kan niet.
Neeeeeeee, kan wel, is simpel, maar is ongelofelijk ingewikkeld gemaakt om kosten terug te dringen. En dus is iets simpels nu complex en duur. Leve de vooruitgang!

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 12:34
door Suus
De rest van het jaar profiteren we er van. De stations in Nederland zijn bezaaid met met beeldschermen en de omroepen zijn bijna altijd prima verstaanbaar.

In andere landen sta je met vijf anderen de volgende trein te zoeken op de vertrekstaat en wordt er iets over je trein omgeroepen terwijl de omroeper eigenlijk net een stuk appeltaart aan het verorberen was.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 12:38
door cassie127
In Duitsland zijn die omroepen per spoor nou ook niet altijd zo handig. Als ze dan wat willen omroepen op alle sporen verte je er op sommige stations werkelijk niets van

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 13:19
door Aking
De groetekes vanop d'n Thalys *O*

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 13:33
door isadora
Groet terug, mijn eerstvolgende reis is morgen naar Schiphol.
Daarna de trein van Tbilisi-Airport naar stad. *O*

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 13:37
door Mikos
Dus je reist niet van Schiphol naar Tbilisi? Maar, hoe kom je er dan? En hoe lang doet die trein van Tbilisi Airport naar Groningen er over? Vragen, vragen...

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 13:38
door isadora
Ah, correct, kleine correctie.
Trein naar Schiphol.
Vogel naar Tbilisi....enz.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 13:39
door Aking
@Mikos pleuâht op met je Groningen "stad" noemen, dorp in de stront daaro :Y

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 13:44
door Mikos
Ik vond het de formatie van de 'Post van de Dag' wel waard :mrgreen:

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 13:48
door isadora
:D :pos:

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 13:58
door Ardan
Ik laat de trein staan en ik ga met de fiets naar Ommen :)

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 14:21
door Mikos
"Reiziger laat trein Arriva links liggen en kiest liever voor fiets", bron: Telegraaf.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 14:23
door Ardan
:D :pos:

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 15:48
door Jultar
Ik wist niet zeker waar dit relevant kon zijn, dus ik dump het maar ff hier :mrgreen:
Schijnbaar gaat er een verhaal de ronde dat de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] met z'n 2x Traxx + 9 ICRm rijtuigen bij spanningssluis Zevenbergsche Hoek niet meer de bult op kan komen als de trein voor het laatste SMB onderaan de fly-over voor de spanningssluis stil gezet wordt.
Deze machinist heeft een filmpje gemaakt om te laten zien wat er nu precies gebeurd als je dat wel doet met die treinsamenstelling *O*
Edit: helemaal niets dus. Het verhaal is dus een broodje aap.

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 19:55
door Daniel
Ik volg je bericht niet helemaal... d'r gebeurt niks bijzonders in dat filmpje?

Re: Mag ik even kwijt

Geplaatst: vr 05 mei 2017, 20:24
door Jultar
Klopt helemaal. Het is dus een broodje aap dat die trein niet genoeg snelheid zou kunnen maken ;)