Pagina 185 van 201

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: za 18 jan 2025, 15:22
door diederickx
tussen augustus 2025 en april 2026

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: za 18 jan 2025, 15:26
door April064
April064 schreef: za 11 jan 2025, 11:51 De spoorlijn tussen Busseau-sur-Creuse en Felletin in Centraal-Frankrijk wordt in December van dit jaar definitief gesloten. Het spoor en twee tunnels moeten vernieuwd worden, maar het geld ervoor is er niet, en aangezien er maar 2 treinen per dag rijden heeft de regio denk ik ook andere prioriteiten.

https://www.francebleu.fr/infos/transpo ... is-9914433
Update: De sluiting van deze spoorlijn gaat nu in augustus ipv in december plaatsvinden. https://www.francebleu.fr/infos/transpo ... ut-2313998

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 19 jan 2025, 10:28
door ICE11
diederickx schreef: za 18 jan 2025, 15:22 tussen augustus 2025 en april 2026
Ups. Sorry, typefout. Augustus 25 tot maart 25 zal zelfs in China niet lukken. :lol:

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 19 jan 2025, 16:59
door verfmeer
Z2N schreef: di 12 dec 2023, 17:21
Z2N schreef: do 09 nov 2023, 16:14 De sluiting van de Maurienne-spoorlijn, die Chambéry Challes-les-Eaux verbindt met Modane, wordt waarschijnlijk verlengd van juli 2024 tot december 2024. Sinds 29 augustus is de spoorlijn gesloten in verband met een aardverschuiving, en het herstellen van de schade gaat langer duren dan eerder gedacht. Door deze aardverschuiving rijden er nu geen langeafstandstreinen tussen Parijs, Lyon en Milaan, dit gaat waarschijnlijk dus ook tot december 2024 duren (bron).
Update: vanaf 10 januari rijdt er dagelijks een TGV Parijs - St Jean de Maurienne en een TGV Oulx - Milaan. Daartussen rijden treinvervangende bussen door de Fréjus-wegtunnel, die naadloos op de treinen aansluiten. Hiermee wordt er weer een poging gedaan om het langeafstandsverkeer op deze verbinding te starten.
Update: vanaf 31 maart rijden er weer rechtstreekse treinen tussen Parijs en Milaan.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 19 jan 2025, 17:03
door cassie127
Ik heb een ticket voor die TGV op 8 februari en heb tot dusverre niets vernomen over vervangend vervoer.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 19 jan 2025, 17:25
door Suus
cassie127 schreef: zo 19 jan 2025, 17:03 Ik heb een ticket voor die TGV op 8 februari en heb tot dusverre niets vernomen over vervangend vervoer.
Alsjeblieft: https://www.sncf-connect.com/statics/pd ... 202024.pdf

Je ticket is inclusief een deel busvervoer.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 19 jan 2025, 18:53
door umbusko
Wat een enorme overstaptijden op dat treinvervangend vervoer zeg. :shock:

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 19 jan 2025, 19:03
door Z2N
In de praktijk vertrekken de bussen zodra de TGV's aangekomen zijn, en kunnen reizigers al instappen in de aansluitende trein zodra de bus aankomt. Maar gezien de route door de Fréjustunnel is extra marge mooi meegenomen.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 19 jan 2025, 20:04
door umbusko
Zo zou ik het inderdaad verwachten. Maar zo hebben mensen die op willen stappen waar het vervangend busvervoer begint dus niet zoveel aan de dienstregeling in dit document. Tenzij ze dus zelf uitdokteren dat ze er bij aankomst van de TGV al moeten zijn.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 19 jan 2025, 22:19
door Z2N
Er wordt met een hele stoet aan bussen gereden, dus er kan er altijd eentje wachten. Daarnaast hebben de TGV's reserveringsplicht, dus als iedereen van de lijst er is kan je zelfs gewoon al gaan.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 19 jan 2025, 22:32
door rvdborgt
Z2N schreef: zo 19 jan 2025, 22:19 Er wordt met een hele stoet aan bussen gereden, dus er kan er altijd eentje wachten. Daarnaast hebben de TGV's reserveringsplicht, dus als iedereen van de lijst er is kan je zelfs gewoon al gaan.
Ik zou denken dat er eentje wacht. Je kunt tot een paar minuten voor vertrek een kaartje kopen.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: za 25 jan 2025, 22:08
door ICE11
Suus schreef: do 19 dec 2024, 22:11 In het kader van nog meer dingen die ik niet zag aankomen:

Het overheidsorgaan Nahverkehr Westfalen-Lippe heeft het voornemen Eurobahn te kopen. Geplande prijs van deze transactie: € 1,00 _O-

https://www.nwl-info.de/newsroom/detail ... chern.html
En nu is het een feit: https://www.lok-report.de/news/deutschl ... wl-zu.html

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 26 jan 2025, 09:55
door MaartenD
Op de Drehscheibe was er een opmerking over het "verstaatlijken" van vervoerders: "en wie betaalt dat? En welke motivatie heeft die dan om te rijden?"
_O-

Daar begon het met dat de BRB misschien niet meer wil inschrijven op München - Salzburg en dat ohohoh de winsten naar het buitenland vloeien.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 26 jan 2025, 12:50
door cassie127
Nou is dat ergens niet zo gek, aangezien de BEG de inschrijvingstermijn van het Chiemgau Inntal Netz (München-Rosenheim-Kufstein/Salzburg + München-Holzkirchen-Rosenheim) al twee keer heeft moeten verlengen wegens gebrek aan inschrijvingen. Iets waar ik toevallig net ook een nieuwsaryikel over lees: https://www.merkur.de/bayern/ans-aufhoe ... 28337.html

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 26 jan 2025, 19:14
door ICE11
Tsja, dat is een bijwerking van al die aanbestedingen. Winsten worden door de privebedrijven bewaard/naar het buitenland afgevoerd/naar hun aandeelhouders doorgegeven, maar als er verlies is dan moet de belastingsbetaler weer inspringen. :X

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 26 jan 2025, 19:27
door Nitein-Repart
München-Salzburg en München-Kufstein zijn best drukke lijnen, dan is het raar dat Transdev, Arverio of DB Regio geen interesse heeft in deze verbindingen. Heeft het soms te maken met het kleine stuk wat in Oostenrijk ligt waardoor er extra vereisten in het PvE zijn opgenomen? Transdev exploiteert ook behoorlijk wat nevenlijnen rond Augsburg, naar Füssen en naar het Bayrische Oberland en ik kan mij niet voorstellen dat deze lijnen drukker zijn dan München-Salzburg en München-Kufstein.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 26 jan 2025, 19:56
door cassie127
Nee München-Rosenheim-Salzburg rijdt zo af en toe zelfs met 18 bakken flirt, dus rustig kun je dat zeker niet noemen. Die extra vereisten voor Oostenrijk zouden voor Arverio eigenlijk geen probleem moeten zijn, die kunnen natuurlijk via hun eigenaar (ÖBB) de nodige expertise uitvragen.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: zo 26 jan 2025, 20:18
door en-es
Vorig jaar oktober zat ik op een vrijdagavond in de late RE Salzburg-München van 22.50 en die was best wel druk.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: ma 27 jan 2025, 20:51
door gpvos
De IC Berlijn en de oost-west/noord-Dosto-ICs rijden t/m 7 februari om Hannover heen via de goederenlijn. De Dosto's stoppen in Linden-Fischerhof, de IC Berlijn zo te zien in Wunstorf. DSO meldt dat de geplande Brückensanierung die hiervoor de reden was kort van tevoren is afgelast, maar het was te laat om de treinen alsnog via de normale route te laten rijden.

Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: ma 27 jan 2025, 21:55
door Suus
Over het algemeen worden de treinen in dagplan gewijzigd naar een route via Hannover Hbf. Ik heb goede kennissen waarvan één een heel weekend bezig is geweest alle wissels op de omleidingsroute te bereizen, en toen een ander ging werd zijn trein omgeleid via Hannover Hbf, en die was flink teleurgesteld.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: di 28 jan 2025, 08:43
door MaartenD
Oh, dan had ik geluk dat ze toch nog reden want ik ben zaterdag die kant op gegaan.
Van de dienstregeling klopte weinig, maar er was gelukkig veel buffer.

En die Dosto-IC's zijn toch een beetje een kansloos produkt. Zit er altijd een mannetje of vrouwtje van de gastronomie in de 1e klas. Want er is natuurlijk geen bistro maar er staat wel een koffiemachine. Dat is toch verschrikkelijk goedkoop.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: di 28 jan 2025, 09:05
door waldo79
Bedoel je met de Dosto-ICs de IC2? Want er rijden ook nog dubbeldekkers van Stadler rond als Intercity in Duitsland.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: di 28 jan 2025, 10:20
door MaartenD
Ja, de IC2 met lok.

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: wo 29 jan 2025, 02:03
door cassie127
Oo beide soorten loopt één bistro medewerker rond. Die in de IC2 Kiss eigenlijk nog onnodiger is aangezien die dan de automaten in de trein bediend, die je zelf ook kunt bedienen als je een betaalmiddel hebt :')

Re: Kort buitenlands nieuws

Geplaatst: wo 29 jan 2025, 07:57
door ICE11
Nitein-Repart schreef: zo 26 jan 2025, 19:27 München-Salzburg en München-Kufstein zijn best drukke lijnen, dan is het raar dat Transdev, Arverio of DB Regio geen interesse heeft in deze verbindingen. Heeft het soms te maken met het kleine stuk wat in Oostenrijk ligt waardoor er extra vereisten in het PvE zijn opgenomen?
Het heeft vooral te maken met de contracten en Transdev zegt (en krijgt toestemming van Arverio) dat ze niet gaan inschrijven zolang de BEG de inhoud van de contracten niet naar de huidige omstandigheden gaat aanpassen. En dat is vooral vanwege het feit, dat de vervoerders volgens de huidige contracten boetes voor vertragingen moeten betalen ook als de reden ervoor bij InfraGo (en dus niet bij de vervoerder) ligt en ook zijn de vergoedingen welke de BEG voor treinvervangend vervoer betaald jarenlang niet veranderd zodat treinvervangend vervoer tegenwoordig voor de vervoerders verliesgevend is. In andere deelstaten zijn er voor beide punten al oplossingen maar in Bayern nog steeds niet, alhoewel de Beierse regering inmiddels heeft aangekondigd tenminste erover te willen nadenken.