Pagina 187 van 266
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 03 nov 2019, 19:10
door Mikos
Geen idee, 'k zal 'ns vragen. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 03 nov 2019, 20:18
door Aking
Z2N schreef:Tijd voor een trendvraag: ik reis 12 keer per week met de [serie=Intercity|2019|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] (de treinvrije dag is Zaterdag), en dus tref ik vaak DDZ. Daarin merk ik steeds vaker dat de deuren van het gangetje in de stuurstand (onderin bij deuren 1/2 en 3/4) ontbreken. Zo ook vanavond in de 7542, mijn
8884 naar huis vandaag.
De vraag is dus: is dit beleid, of tref ik telkens die paar stellen waar deze deuren ontbreken?
Ook de 7529 mist deze deuren, maar dat is dan vermoedelijk al bekend?
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 03 nov 2019, 22:25
door Z2N
7538 ook. Hier is (op dezelfde plek als erboven) het stopcontact defect. Er liggen wat stukken Defect-stickers op de vloer, maar ik weet niet of deze al gemeld is.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 03 nov 2019, 22:45
door Mikos
Ik heb de vraag bij het Verbeterteam Materieel uitgezet.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 03 nov 2019, 23:35
door Aking
Overigens levert het ontbreken van die deuren wel gelijk al tumult op. Er stond een stelletje in het gangetje zonder deuren, en vroegen zich af of ze nou in de eerste of de tweede klas stonden, omdat de deur ontbrak dus het nou niet duidelijk was :')
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 04 nov 2019, 09:08
door Mikos
Z2N schreef:De vraag is dus: is dit beleid, of tref ik telkens die paar stellen waar deze deuren ontbreken?
Het antwoord is dus:
"
Aanleiding
In het Abvk rijtuig van de DDZ, zijn op de benedenverdieping twee glazen deuren met een klink aanwezig. Het betreffen de deuren die de smalle doorgang (technische ruimte) tussen de 1e en 2e klas compartiment afsluiten.
Indien deze deur niet correct gesloten is, bestaat de kans, dat tijdens het rijden de deur plots openzwaait. Dit kan tot een veiligheidsincident leiden.
Achtergrond bij de actie
We zien regelmatig dat deze glazen klinkdeuren niet goed gesloten zijn of worden in de dienst, omdat deze
deuren niet uit zichzelf dicht vallen. Het risico is als te groot beoordeeld dat er een veiligheidsincident
ontstaat door een plots openzwaaiende klinkdeur. Als tijdelijke maatregel, worden al deze glazen deuren
met klink verwijderd."
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 04 nov 2019, 12:39
door TimoD
Het schijnt dat planmatig (volgens de app) een viertje inzetten op de IC naar Enschede van 7.47 vanaf Apeldoorn op maandagmorgen toch wat krap is... :)
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 04 nov 2019, 13:04
door Aking
Mikos schreef: Als tijdelijke maatregel, worden al deze glazen deuren met klink verwijderd."
Dat betekent dus dat ze terugkomen? Of is het tijdelijk tot ze iets beters hebben bedacht?
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 04 nov 2019, 13:10
door trolly
:Y
Vliegengordijn :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 05 nov 2019, 13:20
door ArrivaBas
Op spoor 1 van station Tilburg staat de eerste klok aan de westkant buiten de kap stil op 12 uur. De verlichting brandde vanochtend wel.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 05 nov 2019, 13:32
door umbusko
umbusko op 29 september schreef:De klok in Tilburg op spoor 1, het meest richting Breda, staat aan beide kanten stil op twaalf uur. De verlichting deed het wel.
Hainje schreef:Dat is denk ik een bewuste actie, want die staat al zo'n 2 jaar op 12u.
Nog steeds? :N Of hebben we het hier over een andere klok?
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 05 nov 2019, 13:34
door ArrivaBas
Dat is dezelfde klok. Er staat op spoor 1 maar één klok buiten de kap.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 05 nov 2019, 18:47
door Mikos
Dan is er ongetwijfeld een plan voor, want die is inmiddels meerdere malen gemeld.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 05 nov 2019, 18:55
door Suus
Dat is klok KL6DZL-14-0033, die is op 27 jul 2018 voor het eerst gemeld in dit topic. De melding van ArrivaBas is daarmee de vierde keer *O*
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 06 nov 2019, 10:16
door JordiBrabant
Trein
832 is wat krap bemeten met slechts VIRM-IV, achteraan bij vertrek in Eindhoven is alles zitvol. Ik kan me voorstellen dat het voorin drukker is, zeker als in 's Hertogenbosch er meer mensen bij komen. Een zesje zou niet misstaan. In Den Bosch en Utrecht is weer dezelfde situatie
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 06 nov 2019, 17:14
door MdJ
6956 met een los SLT4 is ook erg karig. Dagelijks vertraagd en met volle balkons al vanaf Utvr . Een SLT6je en iedereen kan weer mee.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 07 nov 2019, 16:30
door ArrivaBas
In treinstel 2504 wordt bij deur AL1 op de schermen aan de zijde van de tweede klas alleen informatie over de huisregels vertoond. Geen van de twee schermen toonde de ritinformatie.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 07 nov 2019, 16:55
door Gekko123
Was dat bij de andere schermen in het stel ook het geval?
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 07 nov 2019, 19:58
door ArrivaBas
De andere schermen toonden wel wat ze moesten tonen, dus één de ritinformatie en één slides met de huisregels en features van de FLIRT.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 07 nov 2019, 20:24
door Mikos
Beide genoemde drukke treinen behoren met een zes uitgevoerd te worden, dus dan is het geen verrassing dat het in een vier niet helemaal past. De schermen in de 2504 heb ik doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 08 nov 2019, 09:06
door Meltrain
In treinstel 8632 wil in het toilet bij deur 16 het urinoir niet doorspoelen. Het toilet zelf spoelde wel door.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 08 nov 2019, 09:54
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 08 nov 2019, 14:08
door ArrivaBas
TB7 15384 op spoor 2 van Dordrecht Zuid staat op zwart. Het is de enige TB7 van het station.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 08 nov 2019, 15:24
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 10 nov 2019, 19:49
door Daniel
Geen idee of je er wat mee kan, maar 'tis op zich wel iets wat vaker voorkomt: reisinfo die niet overeenkomt met de praktijk ter plaatse.
Was vandaag bijvoorbeeld te zien in Haarlem waar de [serie=Sprinter|2019|Zandvoort - Haarlem - Amsterdam Centraal5400[/serie] op geheel spoor 3 op de TBPs werd aangekondigd, maar in veruit de meeste gevallen via 2a op 3b werd binnengenomen. Met achter de trein aan rennende reizigers als gevolg.