Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Dennenboom

Re: Buurtsupergeneuzel en dergelijke

Bericht door Dennenboom »

Weet iemand wat er met de Coop Vandaag bij Station Vaartse Rijn gaat gebeuren?
VIRM

Bericht door VIRM »

Beul van de blindegeleidelijn
Dennenboom

Bericht door Dennenboom »

Update: genoemde Vomar wordt Poolse supermarkt:

https://www.deorkaan.nl/poolse-supermar ... innenkort/

Update 2: toch geen Poolse supermarkt:

https://www.deorkaan.nl/toch-geen-pools ... ich-terug/
Laatst gewijzigd door Dennenboom op wo 11 jun 2025, 11:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Michael
Contacteer:

Bericht door Michael »

De Coop vandaag in het centrum van Breda gaat sluiten per 14 juni omdat deze voor de Plus te onrendabel is voor overname. Daardoor geld op alle artikelen behalve drank 50% korting.
Durashift

Bericht door Durashift »

Zaterdagmiddag/avond heb ik, sinds járen, de handscanner bij AH gebruikt. Ik heb dat voor het laatst gedaan toen je die dingen nog bij de kassaterminal zelf in de houder kon zetten, dus zonder tussenkomst van het scannen van je bonuskaart. Ik vond de bliep geluiden die de scanner maakte vrij luid. Ik kreeg de behoefte om het volume bij te stellen..maar dat kan niet (volgens mij).

Ik was ook al halverwege toen ik naar de boodschappen in mijn karretje keek en bedacht: oh ja, nu met de scanner kan ik die natuurlijk direct in de tas doen. :roll:

Enfin, de reden dat ik de scanner gebruikte was doordat men de enige kassa(band) afsluit met het krantenrek, denk zo rond de klok van 19.00 uur.
Dit had ik nu een paar keer ondervonden, waardoor ik met een redelijke boodschappenkar vol zat 'te stoeien' om alles gescand te krijgen.
Ik besloot dus om de volgende keer de scanner maar eens te proberen. Geen succes. Want nu had ik een 100 % controle (misschien doordat ik de cashterminal had uitgekozen ?) en warempel.. ik zou de salade vergeten te scannen zijn :twisted:

Kon ik dus zowat weer 'alles' inpakken vanuit mijn karretje.. :cry:

Volgende keer maar weer eens eerst naar de Jumbo.
Hainje

Bericht door Hainje »

Gewoon bij het personeel vragen of je bij de gewone kassa af kan rekenen. Dat mochten we niet weigeren, al moesten we je wel verleiden naar de zelfscan. Gewoon voet bij stuk houden en verlangen dat je alles op de band kunt leggen. Desnoods komt de manager zelf de boel scannen. Winkels krijgen vanuit Zaandam een targetpercentage aan zelfscantransacties opgelegd en die ligt doorgaans vrij hoog.

En eerste keer met handscanner (op nieuwe bonuskaart) werken is geloof ik standaard controle.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫
"If you say you love freedom, but you don't believe in freedom for everybody, then the thing you love isn't freedom - it's privilege." ~ Tim Walz.
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Bij mij in het dorp een jumbo en plus zonder zelfscan. Bevalt best goed. Al zal plus wel zelfscan gaan krijgen eind van het jaar vermoed ik (grote verbouwing). En de jumbo heeft wel lekker ruime openingstijden op zondag wat ook fijn is (8 tot 20)
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Gewone kassa dicht? En wat als je nou contant wil betalen?
Een grotere AH waar ik wel eens kom heeft ook een zelfscanterminal met contant-automaat, maar dat is ook wel de enige die ik ken. Dirk van den Broek heeft er al heel lang een, en na de laatste verbouwing nog meer.
Ik vind het vooral handig als ik een briefje van 50 stuk wil maken en dat zonder gène bij zo'n automaat kan doen als ik maar 5 euro boodschappen heb :lol:
Gediplomeerd ongeluksmagneet
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Mijn plaatselijke Albert Heijn heeft twee kassa's met zo'n contantenautomaat.

Maar man, wat is Albert Heijn afgegleden zeg. Alle snoepschappen rondom de zelfscankassa's liggen vol met de meest random rotzooi die mensen gedumpt hebben. De vriezer waar je van bovenaf in gaat zijn een "we gooien alles erin, ga zelf maar grabbelen", en ook bij veel andere schappen zoals conserven is de zwaartekracht gaan werken en zijn de twee onderste lagen van het schap een grabbelton geworden waar alles wat er in zo'n schap moet staan zich verzamelt en je zelf maar moet gaan zoeken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Dat zal dan eerder aan het lokale filiaal liggen, de filialen waar ik vaak kom houden de boel wel strak.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom024
OVNL-beheerder

Bericht door Tom024 »

Zo'n verschil merk ik zelf tussen de twee AH-filialen hier in de buurt. De wat kleinere winkel (een franchisenemer) is over het algemeen keurig geordend, bij het grotere filiaal wil je inderdaad ook nog weleens champignonsoep bij de goulashsoep tegenkomen en omgekeerd.
Durashift

Bericht door Durashift »

Hainje schreef: zo 15 jun 2025, 02:06 Gewoon bij het personeel vragen of je bij de gewone kassa af kan rekenen. Dat mochten we niet weigeren, al moesten we je wel verleiden naar de zelfscan. Gewoon voet bij stuk houden en verlangen dat je alles op de band kunt leggen.
Ja, ach, dat zit niet zo in mijn karakter. Ze zullen het niet uit luxe doen, want zoals al hierboven aangehaald is ook deze AH op een zaterdag(na)middag 'geplunderd' en zijn de meeste schappen ongespiegeld. Ook staan er rustig producten met de kortste houdbaarheidsdatum achter in het schap en de nieuwe aanvoer (bij zuivel bijvoorbeeld) vooraan. Zal allemaal wel met tijdsdruk te maken hebben :?:
Hainje schreef: zo 15 jun 2025, 02:06 (..)
Desnoods komt de manager zelf de boel scannen. Winkels krijgen vanuit Zaandam een targetpercentage aan zelfscantransacties opgelegd en die ligt doorgaans vrij hoog.
(..)
En eerste keer met handscanner (op nieuwe bonuskaart) werken is geloof ik standaard controle.
^^ Ja, die gedachte had ik ook, dat mijn lange afwezigheid een trigger voor controle was. De manager kwam overigens inderdaad op de vloer, op verzoek van de medewerkster die mij moest controleren want hierdoor kon ze geen andere steekproef doen die op haar scanner verscheen.

Ardan schreef:(..)Gewone kassa dicht? En wat als je nou contant wil betalen?(..)
Ze kunnen dit dus doen door die contant machine. In Wageningen (centrum) hebben ze die machine niet. Daar is dus gewoon op zondagavond om 21.30 uur nog de kassa open. Al is er daar, mede door de studentenpopulatie, drukte genoeg om hem open te houden én de zelfscan's voldoende te bezetten.

Aldi in Veenendaal (Scheepjeshof) hadden de zelfscan's al weer opgedoekt, merkte ik laatst.
Plaats reactie