En hier is mijn
eigen visie op Zuid-Limburg.
Ik heb hierbij het Veolianet als uitgangspunt genomen, behalve met de lijnen naar Aachen, gezien dat waarschijnlijk in het PVE voor de nieuwe concessie staat.
Per lijn een opsomming van de veranderingen (Alleen routewijzigingen. Frequenties staan in de infobox van de lijn):
Stadsdienst Maastricht
Lijn 1 verandert niet.
Lijn 2 rijdt niet meer via de route van lijn 1 en wisselt zijn eindpunt met lijn 5.
Lijn 3 verandert niet.
Lijn 4 verandert niet.
Lijn 5 ruilt zijn eindpunt met lijn 2.
Lijn 6 rijdt door naar Eijsden en niet meer naar De Heeg.
Lijn 7 vervalt ten gunste van de nieuwe lijn 8.
Lijn 8 is geannexeerd door lijn 6.
Lijn 9 verandert niet.
Lijn 10 wordt vernummerd naar 8, en rijdt niet meer naar Pottenberg, maar naar station Noord.
Parkstad:
Lijn 20 blijft zoals hij is, behoudens het doorrijden naar Brunssum.
Lijn 21 neemt de bediening van Bleijerheide over van lijn 26 en 28.
Lijn 22 verandert niet.
Lijn 23 rijdt door naar Kerkrade Busstation.
Lijn 24 vervalt.
Lijn 25 krijgt een andere route via het Parkstad Stadion.
Lijn 26 wordt ingekort tot Kerkrade Busstation. Bleijerheide wordt nog bediend door lijn 21.
Lijn 27 wordt geannexeerd door lijn 29.
Lijn 28 rijdt naar Herzogenrath in plaats van Bleijerheide.
Lijn 29 rijdt doordeweeks overdag door naar Avantis. Het andere eindpunt wordt verlegd naar Brunssum.
Lijn 120 wordt vernummerd naar 620.
Sittard-Geleen:
Het hele net wordt vernummerd in de 3x-serie.
Lijn 31/32 veranderen niet.
Lijn 33 bevat de trajecten van lijn 13 en 14. Deze lijn rijdt in een richting.
Lijn 34 verandert niet.
Lijn 35 verandert niet.
Lijn 36 blijft zoals hij is
Lijn 37 blijf ik ook vanaf
Lijn 38 is een kleine ring voor de bediening van Einighausen, Lindenheuvel en Munstergeleen. Dit zijn de oude lijnen 15 en 16.
Streeknet:
Lijn 17 vervalt. Lijn 52 wordt het alternatief.
Lijn 31 wordt een scholierenlijn 642.
Lijn 32 vervalt. Meers krijgt een Taxishuttle.
Lijn 40 blijf ik van af.
Lijn 41 wordt HOV, zie 341.
Lijn 42 verander ik niets aan.
Lijn 43 rijdt volgens het PVE van de nieuwe concessie door naar Aken Campus Melaten.
Lijn 44 rijdt in Heerlen via het ziekenhuis en de route wordt bij Kerkrade gestrekt over de Locht.
Lijn 46 vervalt en lijn 48 neemt de route over.
Lijn 47 verandert niet.
Lijn 48 rijdt via de route van lijn 46 door naar Voerendaal.
Lijn 49 wordt verlengd naar Sittard.
Lijn 50 wordt HOV, zie 350.
Lijn 51 wordt ingekort. Hoensbroek is het eindpunt voor alle ritten.
Lijn 52 rijdt door naar Beek. Hierbij vangt hij de vervallen lijnen 17 en 63 op.
Lijn 53 laat ik zoals hij is.
Lijn 54 wordt geïntegreerd in lijn 650.
Lijn 56 rijdt na Sibbe door naar Valkenburg.
Lijn 57 blijft ongewijzigd.
Lijn 58 wordt HOV. zie 358.
Lijn 59 laat ik zo.
Lijn 61 neemt lijn 149 over, en rijdt dus door naar het Drielandenpunt.
Op zaterdag met een midi, op zondag met een taxibusje.
Lijn 63 wordt overgenomen door lijn 52.
Lijn 66 wordt in Maastricht ingekort tot het station en rijdt niet meer via Eijsden.
Lijn 70 rijdt door naar Maaseik.
Lijn 93 wordt vervangen door de buurtbus uit Spaubeek.
Lijn 95 vervalt. Sweikhuizen krijgt een Taxishuttle.
Lijn 98 vervalt. Moorveld en Kasen krijgen een Taxishuttle.
Lijn 143 wordt lijn 643.
Lijn 149 zit in de 61.
Lijn 150 wordt lijn 650.
SNELliner (HOV)
Lijn 341 krijgt een enigszins andere lus naar Rolduc in Kerkrade.
Lijn 350 rijdt in Aken volgens het PVE door naar het centrum.
Lijn 358 gaat ook op zaterdag rijden.
Scholierenlijnen:
Lijn 620 is de oude 120. Hij rijdt weer door naar het Arcus/Sintermeertencollege.
Lijn 642 rijdt via Geleen naar de snelweg.
Lijn 643 rijdt via het ziekenhuis, om de Hogeschool Zuyd te bedienen.
Lijn 650 rijdt in Maastricht niet meer via het Centrum. De lijn rijdt aan de andere kant door naar Vaals.
Buurtbus.
Lijn 92 wordt lijn 191 en rijdt door naar Catsop.
Lijn 191 wordt lijn 192 en neemt de route van lijn 193 over.
Lijn 193 is geïntegreerd in lijn 191.