Pagina 20 van 66
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: wo 13 dec 2017, 16:34
door fred1954
Op lijn 347 nog steeds het probleem met het filmen van “Amsterdam CS”......een chauffeur heeft een oplossing: die filmt “347 Geen Dienst”....in ieder geval geen leeg bestemmingsdisplay :D :D :D
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: wo 13 dec 2017, 16:38
door Lijn 45
Er zijn vandaag een hoop 53 kentekens voor Citea SLFA 181 afgegeven. Het lijkt er dus op dat de eerste laadinfra is geïnstalleerd.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: wo 13 dec 2017, 16:41
door fred1954
Das mooi :D, ben benieuwd of dat de BRT’s zijn of de “gewone” Citea’s.....denk eigenlijk dat Schiphol eerst komt...

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: wo 13 dec 2017, 17:48
door ovVeluwe
181 zijn de BRT's, dus die van Schiphol. 180 zijn voor R-NET.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: wo 13 dec 2017, 17:50
door Mdk
Ik vind het zo bijzonder dag de brt look op schipholnet rijdt, terwijl de daadwerkelijke "brt" lijnen de normale look krijgen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: wo 13 dec 2017, 19:14
door fred1954
MarkHul schreef:181 zijn de BRT's, dus die van Schiphol. 180 zijn voor R-NET.
Ok, dank....dus waarschijnlijk Schiphol als eerste aan het stopcontact :D
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: wo 13 dec 2017, 19:21
door Suus
Er is nog geen stalling in Amstelveen en geen stalling is geen elektrische bussen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: wo 13 dec 2017, 19:34
door fred1954
Dat had ik begrepen, alhowel ik wel eens het verhaal gehoord heb, dat zolang Uithoorn nog in gebruik is, dat daar mobiele opladers geplaatst zouden worden....maar dat kan ook een indianenverhaal zijn geweest.
Ik hield er al rekening mee, dat Schiphol als eerste aan de beurt zou zijn. Als ze die Citaro G’s dan maar weer tijdelijk teruggeven aan R-net :)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: wo 13 dec 2017, 19:56
door cxx3219 op lijn 382
Milco schreef:Dat kan. Bussen voor zowel Haarlem-IJmond als voor Amstelland-Meerlanden worden gestald in de Waarderpolder in Haarlem. Een MAT-rit naar bijvoorbeeld Amsterdam Zuid of Amsterdam Bijlmer ArenA is het snelste via de A200/N200 en de A9.
Ik had ook ergens gelezen dat alle Bussen van HIJ die nu op de Jan van Krimpenweg staan worden overgeplaatst naar de nieuwe stalling op de Waarderveldweg en dan de stalling bij de IKEA alle oudere en nieuwere bussen die ritten uit Haarlem van AML worden opgevangen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: wo 13 dec 2017, 19:58
door cxx3219 op lijn 382
fred1954 schreef:Op lijn 347 nog steeds het probleem met het filmen van “Amsterdam CS”......een chauffeur heeft een oplossing: die filmt “347 Geen Dienst”....in ieder geval geen leeg bestemmingsdisplay :D :D :D
Wat ze ook kunnen doen is voor de 347 die naar Station Amsterdam centraal gaan '347 Amsterdam' filmen en als ze ìn Amsterdam zijn 347 Centraal of CS filmen

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: wo 13 dec 2017, 20:04
door fred1954
Nee, dat gaat niet omdat die “definities” niet in de software staan. Die bestemmingen zoals Amsterdam of Centraal moeten eerst aangemaakt worden, voordat de chauffeur die kan kiezen, zo heb ik het begrepen.
Maar als ze dan toch nieuwe bestemmingen gaan definieren, kunnen ze net zo goed meteen tweeregelig Amsterdam Centraal invoeren in het systeem.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: wo 13 dec 2017, 20:05
door cxx3219 op lijn 382
o okè

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: wo 13 dec 2017, 20:52
door kliko
Zowel Waarderveldweg als Jan van Krimpenweg zijn in de Waarderpolder.
Waarderveldweg is bedoeld voor HIJ, zijn dus groene en witte bussen (en RNet rood voor 382 - 385).
Op de Jan van Krimpenweg staan de AML - bussen, die zijn allemaal RNet (rood).
Maar dus ook de HIJ - bussen zullen via N200/A200 - A9 Haarlem verlaten om richting Beverwijk - Castricum te gaan.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: wo 13 dec 2017, 21:53
door Globetrotter
fred1954 schreef:Omgekleurde ex-lijn 300/310 en de gelede MAN en Citaro ex-lijn 197......of er nog standaard Citaro sternet gebleven zijn, weet ik niet, helaas, er gaan er wel 10 van deze bussen over naar het GVB heb ik begrepen.
Welke nummers krijgen die dan bij het GVB?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: wo 13 dec 2017, 21:54
door Meltrain
Hoe zit de binnenkant van de "standaard"/niet-RNet Iveco's er eigenlijk uit?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: wo 13 dec 2017, 22:07
door busfanNL
Zag op advweb buitenkant foto's maar je zag ook de wee stoelen voorin en zover ik kon zien waren het dezelfde stoelen als in zeeland maar dan met grijze bekleding.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: wo 13 dec 2017, 22:15
door ovforens
Ik neem aan dat de elektrische bussen niet zomaar 1 voor 1 instromen, omdat je met elektrische bussen andere materieel- en chauffeursomlopen nodig hebt t.o.v. dieselbussen.
Of er moeten nu al zwaar inefficient dieselbussen in een elektroomloop staan met onnodige laadbeurten wat ik mij niet voor kan stellen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: do 14 dec 2017, 05:55
door fred1954
Ezra schreef:fred1954 schreef:Omgekleurde ex-lijn 300/310 en de gelede MAN en Citaro ex-lijn 197......of er nog standaard Citaro sternet gebleven zijn, weet ik niet, helaas, er gaan er wel 10 van deze bussen over naar het GVB heb ik begrepen.
Welke nummers krijgen die dan bij het GVB?
Ik heb geen informatie over nummering, maar de verkochte Citaro’s zijn afkomstig van de voormalige concessie Almere, corrigeerde een medeforumlid mij, niet van Schiphol. Ik was zoals gezegd gisteren op Schiphol, mag zag daar nog de nodige Sternet standaard Citaro’s rijden.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: do 14 dec 2017, 06:33
door fred1954
ovforens schreef:Ik neem aan dat de elektrische bussen niet zomaar 1 voor 1 instromen, omdat je met elektrische bussen andere materieel- en chauffeursomlopen nodig hebt t.o.v. dieselbussen.
Of er moeten nu al zwaar inefficient dieselbussen in een elektroomloop staan met onnodige laadbeurten wat ik mij niet voor kan stellen.
Gezien het feit dat alle BRT’s tegelijk op kenteken zijn gezet, ga ik er ook vanuit, dat de omschakeling naar ZE op Schiphol in één keer gebeurt, dat lijkt me voor de bedrijfsvoering ook het makkelijkste, Om redenen die je in de laatste zin noemt.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: do 14 dec 2017, 11:07
door fred1954
Als ik zo de reacties zie op omroepflevoland.nl over Keolis en hun nieuwe bussen/dienstregeling, mogen we hier in AML nog niet klagen. Meeste klachten gaan over uitgevallen ritten en te kleine bussen, die vaak vol zijn.
Er zijn al passagiers die zeggen: Allgo? Meer Allvol....

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: do 14 dec 2017, 12:20
door regenmaker
Het is ook wel anders als er een nieuwe vervoerder in een gebied komt rijden dan dat een vervoerder al jarenlang ervaring in het gebied heeft lijkt me.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: do 14 dec 2017, 13:46
door Suus
Connexxion heeft hier jarenlange ervaren en krijgt bepaalde zaken hier niet onder de knie die ze voor 10 december wel onder de knie hadden. Hoe krijg je het in vredesnaam voor elkaar drie spooklijnen te hebben.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: do 14 dec 2017, 13:48
door fred1954
Welke lijnen bedoel je?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: do 14 dec 2017, 13:50
door Meltrain
fred1954 schreef:Ezra schreef:fred1954 schreef:Omgekleurde ex-lijn 300/310 en de gelede MAN en Citaro ex-lijn 197......of er nog standaard Citaro sternet gebleven zijn, weet ik niet, helaas, er gaan er wel 10 van deze bussen over naar het GVB heb ik begrepen.
Welke nummers krijgen die dan bij het GVB?
Ik heb geen informatie over nummering, maar de verkochte Citaro’s zijn afkomstig van de voormalige concessie Almere, corrigeerde een medeforumlid mij, niet van Schiphol. Ik was zoals gezegd gisteren op Schiphol, mag zag daar nog de nodige Sternet standaard Citaro’s rijden.
Voordat die Citaro's naar Almere gingen, reden ze wel op het Schiphol Sternet en ze hebben ook nog steeds die inrichting.
Dus zo fout had je het niet.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: do 14 dec 2017, 14:54
door n-evo
Mdk schreef:Ik vind het zo bijzonder dag de brt look op schipholnet rijdt, terwijl de daadwerkelijke "brt" lijnen de normale look krijgen.
Ik ben tot op heden benieuwd waarom ze niet allemaal die BRT look hebben. Die normale Citea's ogen gelijk ouderwets haha