Pagina 20 van 58

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 10 dec 2023, 17:26
door Etienne
Ik ben een ritje meegegaan met lijn 67, maar die busjes rijden al net zo hobbelig langs de Zaan en door Wormer als de oude Sprinter City's. :')
Wel mooi een gratis rit, omdat de OV-chip het niet deed.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 10 dec 2023, 21:24
door ThatPCDude
Het viel me overigens wel op dat nog geen enkele "nieuwe" halte is ingesproken (waardoor je dus krijgt Volgende Halte: [stilte]) en ook de onboard reisinfo in de bussen nog niet werkt. De 4119 had zelfs nog het BVG schermpje aan de binnenkant :trein:
Afbeelding

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: zo 10 dec 2023, 21:33
door Milco
In een ex-Connexxion Ambassador op lijn 394 werden alle haltes omgeroepen met “Volgende halte / Next stop” en dan de haltenaam.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2023, 08:00
door TheAgedGamerYt
Tot mijn grote verbazing rijden er gewoon nog Scania Higer's rond op de Bizzliners.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2023, 08:13
door IIVQ
Het zijn alleen geen bizzliners meer :D

Ik kreeg een foto doorgestuurd van de oude Zaanstreek R-NET-bussen waar het ConneXXion linksachterop overgestickerd is naar "ebs-ov.nl" maar rechtsachter nog wel "wij zijn transdev" staat. Dat klopt want die is eigenaar van de bussen, maar qua reizigerscommunicatie is het apart.

Bovendien zijn de bussen vuil, alleen het ebs-ov (nieuwe sticker) en transdev (spons overheen gehaald) is schoon.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2023, 15:41
door vissertw
Wat betreft het materieel op lijn 67.
Het blijft lastig bij dat maat bussen een acceptabel comfort te realiseren.
Ik heb jarenlang op een buslijn in landelijk gebied in Amsterdam Noord gereden, begonnen op een DAF frontstuur, we hebben ook VW en Mercedes gehad, eigenlijk allemaal vracht of bestelwagens.
De meest comfortabele bussen die we er gehad hebben waren Neoplan, comfortabel voor chauffeur en passagiers, maar ze gaven meer trilling door aan het wegdek, dus klachten van bewoners op de dijkdorpen.
Het meeste comfort valt te bereiken met voldoende rijtijd, rustig kunnen rijden op slecht wegdek, je als chauffeur niet hoeven haasten.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2023, 15:51
door david_meyer24

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2023, 16:27
door Milco
De Orkaan: negatief en klagen :X

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2023, 16:44
door david_meyer24
deze rijd blijkbaar op lijn 67 >>>> https://busposities.nl/voertuig/ebs_ebu ... edenritten

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2023, 16:56
door ovVeluwe
Nee, waarschijnlijk is deze ticketbox gewoon in een MidCity geplaatst. In IJssel-Vecht zitten ook verkeerde ticketboxen in bepaalde bussen.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2023, 19:08
door Matt5154
2525 is echter de 9101 ;). Heb net te horen gekregen als de nieuwe VDL e-bussen geleverd zijn, gaan de e-geledes (1030-1039) naar concessie IJssel-Vecht.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2023, 21:41
door CxxHNH
ThatPCDude schreef: zo 10 dec 2023, 21:24 Het viel me overigens wel op dat nog geen enkele "nieuwe" halte is ingesproken (waardoor je dus krijgt Volgende Halte: [stilte]) en ook de onboard reisinfo in de bussen nog niet werkt. De 4119 had zelfs nog het BVG schermpje aan de binnenkant :trein:
Afbeelding
Mm gek! Dan zit er waarschijnlijk nog apparatuur van BVG in. (Mogelijk Atron) Beeldschermen worden normaalgesproken door de Ticketbox aangestuurd, maar BVG gebruikt die apparatuur niet. Ticketbox zit er wel in zo te zien, maar heeft dus geen audiotracks. (Het zijn allemaal segmenten, “Volgende Halte”. “Halte naam”.)

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2023, 21:42
door david_meyer24
Afbeelding
Dit zag ik vandaag in de 4125.

En bij deze bus deed bij sommige haltes het wel de omroep bij de Zaanse Schans en bij het station van Wormerveer.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2023, 21:47
door CxxHNH
IIVQ schreef: ma 11 dec 2023, 08:13 Het zijn alleen geen bizzliners meer :D

Ik kreeg een foto doorgestuurd van de oude Zaanstreek R-NET-bussen waar het ConneXXion linksachterop overgestickerd is naar "ebs-ov.nl" maar rechtsachter nog wel "wij zijn transdev" staat. Dat klopt want die is eigenaar van de bussen, maar qua reizigerscommunicatie is het apart.

Bovendien zijn de bussen vuil, alleen het ebs-ov (nieuwe sticker) en transdev (spons overheen gehaald) is schoon.
Transdev, CXX en EBS gebruiken allebei IVU. Alleen verschillen de versies per vervoerder. De een heeft extra functies en de andere niet. Omroepen zijn dus ook anders, CXX heeft zijn eigen audiofragmenten daarvoor. Mogelijk heeft EBS de audio overgenomen. Dat ze de apparatuur overnemen lijkt me sterk, aangezien daar licenties aan zitten. Jammer dat de bussen niet even door de wasstraat zijn gehaald.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2023, 21:59
door CxxHNH
omaylie schreef: za 25 nov 2023, 22:55 Verder heb ik ook nog uitgezocht welke elektrische NHN MidCity's, die oorspronkelijk voor Connexxion bedoeld waren, mogelijk naar EBS gaan. Ik denk dat het de CXX 7601, 7608, 7611, 7613, 7617, 7618, 7621 en 7622 zijn, want deze acht zijn afgelopen woensdag de 22ste op naam gezet volgens de RDW. En op de website van MeerPlus staat al een foto van een blauwe M.net MidCity. Zit ik dan goed?
Huh? Dat zijn gewone elektrische Citea LLE-99’s. 7611/7617/7601 rijden in Hoorn.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2023, 22:07
door iamthedutchdude

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: ma 11 dec 2023, 22:54
door CxxHNH
Huh dubbel genummerd dus haha. Wist niet dat dat kon! Dankjewel ;)

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: di 12 dec 2023, 08:56
door VIRM
Milco schreef: ma 11 dec 2023, 16:27 De Orkaan: negatief en klagen :X
Want een band van een bus hoort zomaar even aan de wandel te gaan?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: di 12 dec 2023, 09:23
door Milco
Nee zeker niet, maar het bericht haalt gelijk allemaal negativiteit aan onder andere over het feit dat “veel mensen” lang moesten wachten…

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: di 12 dec 2023, 09:52
door ThatPCDude
Een buschauffeur heeft gereageerd op bovengenoemd artikel: https://www.deorkaan.nl/merel-kan-erger ... telegraaf/

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: di 12 dec 2023, 09:59
door VIRM
Milco schreef: di 12 dec 2023, 09:23 Nee zeker niet, maar het bericht haalt gelijk allemaal negativiteit aan onder andere over het feit dat “veel mensen” lang moesten wachten…
Tja, als het de eerste dag een bende is, waarom zou de plaatselijke dorpstoeter daar niet over rapporteren?

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: di 12 dec 2023, 10:00
door ThatPCDude
Wat me ook opviel was dat alle bussen voorin een enorme zandbak waren op de vloer. Maar nu ik de stalling heb gezien kan ik wel begrijpen waarom dat zo is _O-

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: di 12 dec 2023, 16:23
door david_meyer24
De 4148 rijd alweer hoor die zag ik daarnet weer rijden.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: wo 13 dec 2023, 04:19
door Stadsbus
Hebben de nachtlijnen vanaf Amsterdam C die nu ook doordeweeks rijden de laatste ritten van reguliere lijnen overgenomen?
Ik heb tussen 01:30 en 02:00 even rond gekeken op Amsterdam C, en de drukte viel me op.
Elke bus had rond de 15 reizigers, vond ik best veel gezien dit de eerste dinsdag is dat die nachtlijnen rijden.
Op lijn 14 reed verder een Scania Higer, volgens busposities was dat niet de eerste keer sinds deze concessie is ingegaan.

Re: Concessie Zaanstreek-Waterland (2024-2033)

Geplaatst: wo 13 dec 2023, 08:33
door VIRM
Wel mooi dat de doordeweekse nachtlijnen een goede start kennen. :pos: