Mag ik even kwijt

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
frankberg19

Re: Mag ik even kwijt

Bericht door frankberg19 »

frankberg19 schreef:Waarschijnlijk wil hij stewardess worden
Excuses.
Ik heb ook een tijdje steward willen worden, toch maar van af gezien. Maar wie weet wat er in de toekomst gebeurd. Ik ben nu 20 dus nog genoeg mogelijkheden. Het lijkt me wel een mooie manier om wat van de wereld te zien, zeker op intercontinentale vluchten, heb je toch nog redelijk wat 'pauze'. Ik heb wel ooit gehoord van dat Ryanair vluchtpersoneel, dat die bijna meteen weer terug vlogen, wel vanuit Europa. Maar toch.
Visgraatmodel

Bericht door Visgraatmodel »

Alle crews van Europa-vluchten vliegen weer terug en komen ze in de nacht weer thuis, heel soms slaap je op bestemming door rust-reglementen.
Ryanair-cabinemedewerkers betalen voor álles. Van het inschrijven bij het uitzendbureau tot hun uniform waarna je hen het recht geeft om jou overal in Europa te plaatsen. Ryanair is de énige Europese luchtvaartmaatschappij waar je voor je interne training voor moet betalen. Voor de rest is cabinewerk in Europa vooral seizoenswerk. Bij de Groene krijg je een contract van een half jaar terwijl je bij de Blauwe al meteen een vijfjaarscontract krijgt. Als je lang genoeg werkt bij de Groene moet je er een half jaar tussenuit en dat is meestal in de winter want dan vliegt er bijna niks. De Groene is trouwens de enige in Nederland dat werkt met een uitzendbureau. De rest werft haar eigen crewleden.

Gewoon solliciteren joh, als je 18+ bent en 160-195cm lang bent met een MBO4 óf HAVO-diploma mag je al op gesprek komen. Behalve bij de Grote blauwe, daar moet je 21 voor zijn. Voor de Blauwe Stadshopper mag je wel 18 zijn.
Als je een half jaartje (seizoen) vrij hebt is dit een leuke manier om wat leuks te doen. Maar ik moet wel zeggen dat je niks anders zal zien dan cabines en luchthavens/gatebruggen als je Europees gaat vliegen.
Laatst gewijzigd door Visgraatmodel op wo 24 mei 2017, 00:28, 3 keer totaal gewijzigd.
frankberg19

Bericht door frankberg19 »

Zijn die eisen zo laag? Ik dacht HBO is minimum. Lengte komt met 182 dus ook goed. Misschien worden we wel collega's :lol:. Maar dan wel bij de blauwe.
Hainje

Bericht door Hainje »

Je mag prima bedrijfsnamen noemen hoor ;)
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
Visgraatmodel

Bericht door Visgraatmodel »

frankberg19 schreef:Zijn die eisen zo laag? Ik dacht HBO is minimum. Lengte komt met 182 dus ook goed. Misschien worden we wel collega's :lol:. Maar dan wel bij de blauwe.
Ik ben 18 dus voorlopig zie je mij niet bij de KLM. Bij KLM Cityhopper wel misschien! Interne training is wel pittig hoor: 3-6 weken in het Engels vliegveiligheidsprocedures leren plus typetraining (voor het type vliegtuig) wordt vaak ervaren als nachtelijk studeren en keihard bikkelen tijdens bepaalde praktijkoefeningen.
Overigens hanteert iedere luchtvaartmaatschappij een drie- tot zesweekse interne training met vliegveiligheid inclusief typetraining.

Veel mensen doen dit werk voor een half jaar tot hun eerste verlenging moet volgen waarna zij stoppen om iets met hun eigenlijke opleiding te gaan doen maar de meeste blijven plakken omdat het vliegen zo verslavend is.
BrengMe
Donateur

Bericht door BrengMe »

frankberg19 schreef:Denk je dat je geslaagd bent?
Ik hoop het :')

In het slechtste geval moet ik een herexamen maken.
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Wanneer krijg je de uitslag te horen?
BrengMe
Donateur

Bericht door BrengMe »

14 juni
cassie127

Bericht door cassie127 »

En mijn weekend is zojuist begonnen :o
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Hier is het een kort weekend (vandaag en morgen) dan een dagje werken om vervolgens weer weekend te hebben :wink: .
JWM

Bericht door JWM »

@KM46: Hoe gaat het met je wiki-bijdrage over de Koninklijke trein?
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

cassie127 schreef:En mijn weekend is zojuist begonnen :o
Toen pas? Ik gisteren om 17:30 :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BrengMe
Donateur

Bericht door BrengMe »

Ik al om 16:30 :mrgreen:
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Suus schreef:
cassie127 schreef:En mijn weekend is zojuist begonnen :o
Toen pas? Ik gisteren om 17:30 :mrgreen:
Mijn school weekend begint om 14.05 :mrgreen:
Moet mog wel werken vandaag :(
PatrickM

Bericht door PatrickM »

hier begon het weekend vandaag om 11:05. Nu tot 17:00 werken, morgen m'n oma ophalen van Schiphol (en spoorlijntjes afstrepen in die omgeving), vrijdag de hele dag werken en zaterdag maar weer eens een rondje met de zomerbus doen.

Ohja, en vanavond helpen op de examenbbq.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

Ik zit vandaag tot 15:10 in de schoolbanken. :(
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Z2N
Donateur

Bericht door Z2N »

Ik werk vanavond tot 22:30, niet zo zeuren jullie. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
chemie

Bericht door chemie »

Er is ook altijd baas boven baas... :wink:
AppleMoose

Bericht door AppleMoose »

Ach, ik moet juist morgenavond weer werken. Beetje gatenkaas deze week. Maandag- en dinsdagochtend werken, vandaag vrij, morgenavond werken, vrijdag vrij, zaterdagavond werken, zondag weer vrij :')
En blandning av sött och salt.
Geert
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Geert »

Ik was maandag op kantoor, gisteren was ik de hele dag in Den Haag om een lezing te geven bij de Rijksacademie 8-), vandaag was ik in de RAI bij een event, morgen vrij en dan vrijdag maar weer eens een dagje op kantoor :P

Hier ook een beetje gatenkaas dus :)
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Bij mij geen gatenkaas (gewoon alleen morgen vrij en vrijdag een brugdag), maar wel weer een weekje met goed opletten met het plannen van m'n werk want veel dingen zijn tijdsafhankelijk.
Maargoed, het resultaat daarvan was vandaag een vrij relaxed dagje met vooral wat administratieve klusjes (rapportjes afronden enzo). En een uitzoekklus op lab-IT gebied, eigenlijk niet m'n gebruikelijke werk, blijkt toch ook wel aardig wat werk te zijn.

Edit: ook nog wat misbruik van NL-Alert vanavond... kreeg, in Amersfoort notabene, liefst 8x het bericht dat Amsterdam vol was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Geert
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Geert »

Den Haag ook 6x. Belachelijk dat dit misbruikt wordt, als ze dit vaker doen gaan mensen NL alert niet meer serieus nemen en kun je net zo goed meteen stoppen met NL Alert.

Vroeger ging toch ook niet 50 kilometer verder de luchtsirene af omdat het museumplein vol staat?! :X
Alargule

Bericht door Alargule »

Amsterdam is toch Nederland? En omdat heel Amsterdam naar Ajax komt kijken komt heel Nederland toch naar Ajax kijken?
:')
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Ik heb nu 3x een NL Alert gehad:
- 1 (aangekondigd) testbericht
- 1 bericht dat Rotterdam vol was ivm voetbal
- 1 bericht dat Amsterdam vol was ivm voetbal

Kortom: nog nooit wat nuttigs gehad.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
Chrysa

Bericht door Chrysa »

Ik kreeg er hier in Breda maar liefst 8 toen de lokale schuimrubberfabriek in brand stond.
Plaats reactie