Pagina 3 van 9

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 11:37
door reisthijs
Afhankelijk van de keuze krijg je in totaal 8x Protos + 1x GTW of 5x Protos + 4x GTW.

Voor de hoeveelheid koppelstellen maakt dat niets uit. Je kan in beide gevallen vier setjes van 2 stellen maken.

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 12:11
door Frans F
Maar je hebt 5 treinen en er is ook nog zoiets als onderhoud.

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 12:48
door koekje
Misschien is de Protos wel veel goedkoper van de E-GTW?

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 13:48
door Zugführer
Misschien verhuist die GTW wel naar elders in het land, zodat er gewoon één materieeltype overblijft op het kippenlijntje. Dat lijkt mij de beste optie. Die GTW kan prima gebruikt worden om het e.e.a. op Zwolle - Emmen te versterken of zo, mocht dat nodig zijn. En op Amersfoort - Ede-Wageningen kan je gewoon met 4 setjes van 2 treinstellen vooruit :)

Edit: oh wacht, er zijn 5 setjes nodig dus. Is 3 setjes van 2 en 2 losse treinstellen niet voldoende?

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: ma 01 dec 2014, 14:17
door Frans F
Zugführer schreef: Edit: oh wacht, er zijn 5 setjes nodig dus. Is 3 setjes van 2 en 2 losse treinstellen niet voldoende?
Dat is denk ik ook de gedachte achter het plan, dan heb je 1 stel over voor onderhoud/reserve.

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: do 04 dec 2014, 11:25
door CamilleKreemers
ik zou dat overgebleven GTW deporteren naar Breng, zodat daar een reservestel is. Een andere optie is inderdaad om die trein naar Emmen - Zwolle te verkopen. Daar kunnen ze extra stellen wel gebruiken met de groei.

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: do 04 dec 2014, 11:46
door reisthijs
Een E-GTW lijkt me een beetje onhandig voor Breng, je kan er zo lastig mee naar Doetinchem rijden. :wink:

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: do 04 dec 2014, 14:52
door CamilleKreemers
Oh ja er is geen draad boven dat spoor.

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: do 04 dec 2014, 15:04
door marlies
Met GTWs is dat natuurlijk wel een minder groot probleem dan bij vrijwel andere treinstellen op aarde door het modulaire ontwerp waar in theorie een andere powerpack tussen gezet kan worden :P

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 09:29
door koekje
En waar moet dat powerpack vandaan komen? Ik heb er niet eentje in een vergeten hoekje zien staan

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 10:58
door CamilleKreemers
wat dacht je van de fabrikant?

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 11:02
door Suus
koekje schreef:En waar moet dat powerpack vandaan komen? Ik heb er niet eentje in een vergeten hoekje zien staan
Gewoon op internet bestellen in Hongkong, binnen vier weken bezorgd door PostNL :mrgreen:

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 17:12
door Obus
Alibaba dus :lol:

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 17:56
door The Greyhound
koekje schreef:Misschien is de Protos wel veel goedkoper van de E-GTW?
Drie treinstellen kopen bij een fabriek die al 2 keer failliet is gegaan, en volgens mij naast connexxion nog nooit een andere klant heeft gevonden lijkt mij vragen om moeilijkheden...

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: vr 05 dec 2014, 23:04
door visgraat
Moeilijkheden? Dat is je juist onderscheidend maken van de rest! Anders wordt de Wereld ook een beetje saai...

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: za 06 dec 2014, 01:20
door SuperGhost
Jij koopt in de supermarkt ook altijd het rotte fruit, omdat dat onderscheidend is? (A)

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: za 06 dec 2014, 01:40
door Hainje
Living on the edge!

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: za 06 dec 2014, 09:07
door webguy
YOLO! (Tenzij je dus weer wordt opgekocht en een tweede kans krijgt)

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: za 06 dec 2014, 09:42
door Nitein-Repart
webguy schreef:YOLO! (Tenzij je dus weer wordt opgekocht en een tweede kans krijgt)
Zit dezelde y in als die van Fyra, geen succes dus.

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: za 06 dec 2014, 09:44
door Nitein-Repart
Bestel gewoon wat GTW'tjes, sinds NS Flirts gebesteld heeft is de verstadlerisering van het spoor definitief niet meer tegen te houden.

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: za 06 dec 2014, 11:47
door Natorious
Verstadlerisering.
Wanneer verschijnt dat woord in de Dikke van Dale? ;)

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: za 06 dec 2014, 20:47
door Vinny
Erno-BE schreef:
webguy schreef:YOLO! (Tenzij je dus weer wordt opgekocht en een tweede kans krijgt)
Zit dezelde y in als die van Fyra, geen succes dus.
Kunnen we de V250 treinstellen niet gewoon terugnemen ofzo. Stoptreinverbinding Ede-Amersfoort moet er toch nog wel inzitten voor die dingen, als het niet sneeuwt :twisted:

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: za 06 dec 2014, 20:51
door Hainje
Erno-BE schreef:Zit dezelde y in als die van Fyra, geen succes dus.
Sterk argument ook! Wow, ben er helemaal van ondersteboven. :shock:

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: za 06 dec 2014, 20:52
door CamilleKreemers
Dat stuk roest op wielen, samengeplakt met plakband gaat toch niet op de perrons passen van de Kippenlijn?

Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op

Geplaatst: zo 07 dec 2014, 00:37
door SuperGhost
Die is met 200 meter bijna 2x langer dan de perrons :wink:

Aan de andere kant: als je die vanuit Amersfoort laat vertrekken, is die bij aankomst op Lunteren inmiddels al lang genoeg geworden om wel langs de perrons te passen :mrgreen: