Het standpunt van de beheerders, na een meeting vanmiddag, is als volgt:
Wij willen nieuwe pagina's bij concessiewissels zoveel mogelijk vermijden. De discussie is in het verleden al gevoerd maar we hebben vanuit het beheer nooit de knoop doorgehakt. Dit gezegd hebbende, wij willen dit hanteren voor alle pagina's die vanaf dit moment gemaakt worden. Wij gaan dus nu niet alle bestaande pagina's ombouwen (zoals de concessie West-Brabant). Op lange termijn heeft dit een lage prioriteit. Mijn standpunt rond deze argumenten is bekend, Frank was dezelfde mening toe bedaan.
Ik snap dat dit een beladen topic is, het probleem is dat de gemoederen hieromtrent nogal 50/50 verdeelt zijn en er geen tussenoplossing mogelijk is. We moeten kiezen voor het ene of het andere. We willen zaken we wat samenhangender en moeten derhalve een keuze maken. Onze keuze om dit op deze manier te doen is geen aanval of minachting van de standpunten van anderen, maar we moeten hier simpelweg de knoop doorhakken.
Dit is echter wel iets wat we willen vermijden en wat mij betreft met hoge prioriteit uitgebannen mag worden. Ook al zijn twee lijnen identiek aan elkaar, als er een periode tussen ligt, dan een nieuwe pagina. Dit heeft mede te maken met de opvolgers en voorgangers. Dit is voor twee verschillende lijnen in twee verschillende tijdsvakken niet te doen. Dus, wij zien in toekomst graag één pagina voor een lijn die gelijk blijft (of maar minimaal wijzigt), maar het moet wel een aaneengesloten periode zijn. Als een lijn ingrijpend wijzigt, bijvoorbeeld van streeklijn naar spitslijn of wanneer 3/4 van de route wijzigt, dan kunnen we van geval tot geval bekijken of we niet toch tot splitsen overgaan.
Hoe we de zaken technisch aanpakken moet nog bekeken worden.