Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
21:15 Den Haag (Centraal Station Busplatform) 08:35
21:40 Delft Station (P+R Nijverheidsplein) 08:15
22:20 Rotterdam Centraal Station 07:45
23:15 Utrecht Centraal 06:45
00:05 Amersfoort Central Station 06:00
00:55 Apeldoorn Bahnhof 05:05
04:50 Hannover ZOB 01:15
08:00 Berlin ZOB 22:00
Laatst gewijzigd door michiel71 op za 16 apr 2016, 12:37, 5 keer totaal gewijzigd.
Als je om 22:54 de trein naar Enschede neemt in Den Haag Centraal ben je later weg uit de Randstad en toch eerder in Apeldoorn (0:17). Als je de bus neemt, doe je het toch vooral voor de prijs, dat is wel duidelijk.
De andere kant op (Apeldoorn -> Randstad) hetzelfde trouwens, in beide gevallen ligt het inhaalpunt ergens tussen Amersfoort en Utrecht...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik denk dat deze buslijn vooral geschikt is voor internationale reizigers van en naar Berlijn, die s'nachts willen reizen. Voor binnenlands verkeer heeft deze bus geen meerwaarde.
21:15 Den Haag (Centraal Station Busplatform) 08:35
21:40 Delft Station (P+R Nijverheidsplein) 08:15
22:20 Rotterdam Centraal Station 07:45
23:15 Utrecht Centraal 06:45
00:05 Amersfoort Central Station 06:00
00:55 Apeldoorn Bahnhof 05:05
04:50 Hannover ZOB 01:15
08:00 Berlin ZOB 22:00
Vergeleken met Eurolines doet deze lijn van Flixbus (8:45) er ongeveer net zo lang over als Eurolines (reistijd 09:20 uur vanaf Utrecht)
Z2N schreef:En, wat is je punt? Een bus is even snel als een bus? :')
Vergeleken met de trein (6 uur) doet de bus er naar Berlijn ongeveer 50% langer over (9uur vanaf Utrecht)
maar kost een bus ticket (€29) gemiddeld minder dan een derde van een (last minute) treinticket (€109) ;)
Z2N schreef:En, wat is je punt? Een bus is even snel als een bus? :')
Vergeleken met de trein (6 uur) doet de bus er naar Berlijn ongeveer 50% langer over (9uur vanaf Utrecht)
maar kost een bus ticket (€29) gemiddeld minder dan een derde van een (last minute) treinticket (€109) ;)
Voor dat punt leg je dan de nadruk op de verkeerde punten. Dat lijdt tot informatiestress, wat desinteresse tot gevolg heeft.
De nadruk op reistijd is sowieso niet erg relevant, want dit is een nachtlijn. Een nachttrein naar Berlijn is er helaas niet meer. Nog even en er zijn überhaupt geen internationale nachttreinen meer in Nederland.
Overdag heb je naar Berlijn de keuze uit drie vervoersmiddelen: vliegtuig, trein en bus. Iemand voor wie de reistijd belangrijk is, kan sowieso beter het vliegtuig nemen. 's Nachts wil je 's avonds vertrekken, en 's ochtends aankomen. Een nachtbus of nachttrein mag dus ook niet te snel zijn, anders sta je om 4 uur 's nachts alweer op een verlaten station.
Vooral het nachtbusnetwerk van FlixBus vanuit Amsterdam is vrij imposant: 2 nachtbussen naar Hamburg en Berlijn (vroege en late nacht), München, Parijs, Praag, Wenen, Kopenhagen, en ik ben vast nog wel een paar vergeten. De nachtbus naar Kopenhagen wordt de 3e FlixBus-nachtbus vanuit Amsterdam naar Hamburg! Met de trein kan je überhaupt niet zonder overstap van Nederland naar Hamburg.
Of anders heeft Eurolines nog wel een nachtbus naar Berlijn.
Bovendien liggen de vanaf prijzen bij Eurolines een stuk lager (€44) dan bij Flixbus (€58) bij een retourticket.
Nóg goedkoper is een ticket van CityBusExpress (vanaf €26), maar dan heb je in mei maar de keus uit 2 data (donderdag 5 mei en zondag 8 mei)
EDIT: Met een kortingsvoucher kost een retourtje tijdelijk maar €19,95 ipv €52. https://dailydeal.de/national/shopping- ... ein-master
Nah, ik vond het handig dat de bus vanuit Eindhoven vertrok. Nu moet ik weer helemaal richting Veluwe/Twente om over te stappen. Dan spaar ik liever door voor een treinkaartje. Het voordeel is nu toch weg.
michiel71 schreef:
Nóg goedkoper is een ticket van CityBusExpress (vanaf €19), maar dan heb je in mei maar de keus uit 2 data (donderdag 5 mei en zondag 8 mei)
Zo vreemd is dat toch niet? Amsterdam is voor de lowbudgetreiziger een belangrijk opstappunt. Dat die bus uit Utrecht komt doet er voor hen niet toe.
En als de prijs je criterium is, ga je niet voor de snelste reis. En op een tripje Utrecht-Berlijn vallen die 50 km omrijden via Amsterdam best wel mee.
waldo79 schreef:Zo vreemd is dat toch niet? Amsterdam is voor de lowbudgetreiziger een belangrijk opstappunt. Dat die bus uit Utrecht komt doet er voor hen niet toe.
En als de prijs je criterium is, ga je niet voor de snelste reis. En op een tripje Utrecht-Berlijn vallen die 50 km omrijden via Amsterdam best wel mee.
Hij kan natuurlijk ook gewoon in Amsterdam starten en dan via Utrecht en Amersfoort naar Duitsland rijden. Dat is voor de reizigers die bijvoorbeeld in Utrecht opstappen, ook iets begrijpelijker.