Pagina 3 van 39

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: do 15 sep 2016, 13:11
door Aking
Lekker geregeld weer...

Na terugkomst in Hollandistan maar weer eens mijn studentenreisproduct gekoppeld, echter bleek bij het ophalen bij de automaat mijn kaart redelijk dood.
Dan kun je dus geen tijdelijk reisproduct aanvragen, want dat kan alleen als je het reisproduct op je kaart hebt staan (al beweerde de NS-mevrouw op Utrecht Centraal dat dat gewoon kon, de OVC klantenservice beweerde van niet. Ondertussen had ik al een vervangende kaart aangevraagd die gister op de mat lag, maar uiteraard staat daar geen reisproduct voor klaar. Die dus gisteravond opnieuw aangevraagd, maar die staat nog niet klaar. Ondertussen zijn we 5 dagen verder vanaf moment eerste aanvraag.

Zo dus maar eens kijken of de conducteur van de trein naar Ardantown in een goeie bui is, en mij laat reizen met mijn uitgeprinte bevestiging/weigering/aanvraagmailtjes. :roll:

(want uiteraard kun je deze kosten niet declareren, dat kan pas als je vervangende kaart meer dan 5 dagen te laat aankomt ofzo -o- )

Lekker geregeld weer :')

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: do 15 sep 2016, 13:33
door Zugführer
Je moet je ov-chipkaart dan ook altijd in een dekentje gewikkeld in een ijzeren kluisje bewaren dat je los van je portemonnee mee neemt anders kan de chip beschadigen!!¡¡¡!!1

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: do 15 sep 2016, 14:08
door Aking
Ja m'n balhaar kan ook beschadigen :X

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: vr 16 sep 2016, 06:30
door Tristan
Het valt ook heel erg op dat van alle (contactloze) pasjes die in een portmonnee bewaard kunnen worden, enkel en alleen de ov-chipkaart defect gaat.

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: vr 16 sep 2016, 06:55
door Hendrik
Ik heb nog nooit een defecte ov-chipkaart gehad... (A)

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: vr 16 sep 2016, 19:49
door nvdw
Tristan schreef:Het valt ook heel erg op dat van alle (contactloze) pasjes die in een portmonnee bewaard kunnen worden, enkel en alleen de ov-chipkaart defect gaat.
Het valt ook heel erg op dat van alle (contactloze) pasjes de ov-chipkaart het meest mishandeld wordt. Sommige reizigers in mijn bus vouwen hem zowat dubbel tegen de lezer aan...

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: vr 16 sep 2016, 20:10
door Daantje
Mijn kaart is dubbelgevouwen en zichtbaar verbogen en doet het nog steeds. Zegt dus allemaal niet zovee.

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: vr 16 sep 2016, 21:25
door dylanwild94
Daantje schreef:Mijn kaart is dubbelgevouwen en zichtbaar verbogen en doet het nog steeds. Zegt dus allemaal niet zovee.
Zolang het koperdraadje dat erin zit niet breekt is dat ook geen probleem.

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: za 17 sep 2016, 20:49
door JWM
Zeg,zitten er nu alweer nieuwe stickers op die 'overstapmeubels' op het Amstelstation :')

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: za 17 sep 2016, 22:06
door ODRAIL
Daantje schreef:Mijn kaart is dubbelgevouwen en zichtbaar verbogen en doet het nog steeds. Zegt dus allemaal niet zovee.
Maar bij al te veel zichtbare schade moet je toch een nieuw exemplaar aan schaffen. Ook al werkt de beschadigde kaart nog goed.

Ik spreek uit eigen ervaring.

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: za 17 sep 2016, 22:13
door Suus
Van wie moet je een nieuw exemplaar aanschaffen?

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: za 17 sep 2016, 22:26
door ODRAIL
Dat heb ik toen moeten doen van de NS.

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: za 17 sep 2016, 22:39
door Aking
Je kreeg een brief van "de NS"? Of kreeg je een advies van een van de medewerkers van NS?

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: za 17 sep 2016, 23:45
door microshit
Staat zelfs vermeld in hun Algemene Voorwaarden (waarmee je akkoord gaat zodra je in hun treinen stapt), dat een OV-chipkaart (zelfs Vervoerbewijs in de brede zin) geldig is als deze "is (elektronisch) duidelijk leesbaar, is niet bewerkt, gewijzigd, verminkt, of zodanig beschadigd dat frauduleus gebruik mogelijk is, en wijkt niet af van de vorm waarin het door NS of een daartoe bevoegde derde partij is verstrekt."

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: za 17 sep 2016, 23:57
door NintendoC
nvdw schreef:
Tristan schreef:Het valt ook heel erg op dat van alle (contactloze) pasjes die in een portmonnee bewaard kunnen worden, enkel en alleen de ov-chipkaart defect gaat.
Het valt ook heel erg op dat van alle (contactloze) pasjes de ov-chipkaart het meest mishandeld wordt. Sommige reizigers in mijn bus vouwen hem zowat dubbel tegen de lezer aan...
Dat is met die martel incheckpalen van Syntus ook niet zo verwonderlijk. Om in te checken moet je hem bijna door de lezer drukken :')

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: zo 18 sep 2016, 00:38
door dennistd
Nee hoor, je kunt hem er prima met de vlakke hand tegenaan houden als ie hem niet pakt op een centimeter afstand. Maar de meeste mensen duwen hem er dan met één kant tegenaan (liefst zo hard mogelijk) waardoor ie buigt, en dat is juist funest voor die kaarten...

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: zo 18 sep 2016, 00:47
door Chrysa
Hier bij Arriva hoef je hem er niet eens tegenaan te duwen. Werkt prima.

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: zo 18 sep 2016, 08:25
door PatrickM
Maar die troep van Arriva is langzaaaam... Vooral die oudere apparaten die Syntus nu ook nog heeft. Bij connexxion en de RET werkt de apparatuur veeel sneller :Y
Hendrik schreef:Ik heb nog nooit een defecte ov-chipkaart gehad... (A)
In het gehele chipkaartentijdperk (voor mij 2009-heden) heb ik er 4 gehad. De eerste hield het vijf jaar vol, maar die van NS heb ik 2 keer terug mogen sturen, eentje zonder hem ook maar één keer gebruikt te hebben. Maargoed, de derde NS-kaart houdt her nu al 1,5 jaar vol.

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: zo 18 sep 2016, 20:05
door Daantje
Ik heb nog nooit meer commentaar op mijn chipkaart gekregen dan 'zwaar weekend gehad' dus het zal wel goed zijn.

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: zo 18 sep 2016, 20:14
door Hainje
henk1234 schreef:Maar die troep van Arriva is langzaaaam...
De nieuwe apparaten van Arriva werken een stuk sneller dan de oude. Die ervaring heb ik in Brabant toch wel.

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: zo 18 sep 2016, 20:54
door Durashift
Aking schreef: (..)

Na terugkomst in Hollandistan maar weer eens mijn studentenreisproduct gekoppeld, echter bleek bij het ophalen bij de automaat mijn kaart redelijk dood.
(..)

Lekker geregeld weer :')
Joh, waarom ben je terug gekomen dan? Je vind het hier toch al niks? :wink:

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: zo 18 sep 2016, 21:32
door Aking
Omdat er ongeveer één ding is dat ik wel wat vind hier: Gratisch geld! 8-)

Maar geen zorgen, over ongeveer een jaar houdt dat op en ben ik dus naar alle waarschijnlijkheid helemaal weg :Y

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: di 20 sep 2016, 22:31
door Durashift
Aking schreef:Omdat er ongeveer één ding is dat ik wel wat vind hier: Gratisch geld! 8-)
(..)
:D 8-)

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: do 22 sep 2016, 15:44
door Suus
Ik was overigens van het weekend enigszins verbaasd gloednieuwe poortjes te zien staan in Heerenveen. Niet direct het eerste station waar ik poortjes had verwacht.

Re: OVer je OV-Chipkaart #16

Geplaatst: do 22 sep 2016, 15:50
door Aking
Aking schreef:Lekker geregeld weer...

Na terugkomst in Hollandistan maar weer eens mijn studentenreisproduct gekoppeld, echter bleek bij het ophalen bij de automaat mijn kaart redelijk dood.
Dan kun je dus geen tijdelijk reisproduct aanvragen, want dat kan alleen als je het reisproduct op je kaart hebt staan (al beweerde de NS-mevrouw op Utrecht Centraal dat dat gewoon kon, de OVC klantenservice beweerde van niet. Ondertussen had ik al een vervangende kaart aangevraagd die gister op de mat lag, maar uiteraard staat daar geen reisproduct voor klaar. Die dus gisteravond opnieuw aangevraagd, maar die staat nog niet klaar. Ondertussen zijn we 5 dagen verder vanaf moment eerste aanvraag.
We zitten ondertussen 13(!) dagen na het eerste koppelverzoek.

Mijn vervangende kaart had ik vrij snel binnen, echter is het ondertussen 7(!) dagen geleden dat ik het mailtje "koppelverzoek geslaagd" voor mijn vervangende kaart ontving. En je raadt het nooit: Mijn bestelling staat nog altijd niet klaar :X :X :X -o-