Pagina 3 van 11
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: za 10 sep 2016, 19:28
door Chrysa
regenmaker schreef:Maar met een bus reizen blijft beter.

Ligt eraan. Naar voren kunnen kijken is fijn, maar als dat betekent dat ik op een stadsbus-stoel moet zitten, nee bedankt. Lijn 350 over de Afsluitdijk of de Brabantliners zijn dan wel weer heerlijk om te doen, alhoewel die Volvo 8900s hier ook best goed zitten.
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: zo 11 sep 2016, 01:06
door regenmaker
@Chrysa Ooit in een syntus bus gezeten? :)
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: zo 11 sep 2016, 01:08
door Aking
@regenmaker ooit in een Balkanbus gezeten? :X :')
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: zo 11 sep 2016, 01:13
door regenmaker
Nee, hoezo? :)
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: zo 11 sep 2016, 01:17
door Aking
Ik nodig je bij deze uit in Servistan! :')
Als je langskomt zoek ik een leuke busrit voor je uit, en betaal het bijbehorende buskaartje voor je. Kijken we daarna nog eens naar je mening :Y *O*
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: zo 11 sep 2016, 01:19
door regenmaker
Dat vind ik nog wel een mooie deal ook.

Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: zo 11 sep 2016, 01:20
door Aking
Dan hebben we hierbij een deal
Zie ik je volgende zomer? (A)
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: zo 11 sep 2016, 09:08
door Zugführer
Je kunt er zelfs met Eurolines heen, vertrek woensdag of zaterdag om 6.30 in Duivendrecht, aankomst in Servistan donderdag of zondag om 12.00 uur. Genieten *O*
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: zo 11 sep 2016, 11:01
door huibe
Oeps. Dan ga ik maar niet hard op zeggen dat ik dit jaar al 8 vliegtuigen van binnen heb gezien en er voor de rest van het jaar nog 9 op de planning staan....
Maar ik ga ook nog per Stena Line richting de UK. (terug via een omweg per vliegtuig :X )
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: zo 11 sep 2016, 12:53
door Hainje
huibe schreef:Oeps. Dan ga ik maar niet hard op zeggen dat ik dit jaar al 8 vliegtuigen van binnen heb gezien en er voor de rest van het jaar nog 9 op de planning staan....
Maar ik ga ook nog per Stena Line richting de UK. (terug via een omweg per vliegtuig :X )
Ketter! Heiden! Anti-Christ!!1!!1

Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: zo 11 sep 2016, 13:20
door Chrysa
huibe schreef:Oeps. Dan ga ik maar niet hard op zeggen dat ik dit jaar al 8 vliegtuigen van binnen heb gezien en er voor de rest van het jaar nog 9 op de planning staan....
Gewoon zeggen dat het een Airbus is, daar trappen ze vast wel in.

Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: zo 11 sep 2016, 13:27
door Suus
Of zoals ze dat bij Let's Visit Airbus zo mooi vertelden: Het doel van Frankrijk, Duitsland, Groot-Brittannië en Spanje in 1970 was een bus te bouwen die kon vliegen, een Airbus.
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: zo 11 sep 2016, 23:22
door Milco
Is het gebruikelijk dat het in Spanje vaak lang duurt tussen het sluiten van de overweg en het daadwerkelijk passeren van de trein? In Salou heb ik dit deze week al twee keer meegemaakt en dit gaat zo:
- De rode lampen beginnen te knipperen en de spoorbomen gaan omlaag.
- In de verste verte is er nog geen trein te zien.
-
Na zeker ruim vijf minuten nadat de bomen dicht gingen, nadert heel in de verte een trein.
- De trein halteert eerst nog aan het perron dat nog voor de overweg ligt.
- De trein blijft ongeveer twee minuten langs het perron staan.
- Ondertussen steken veel voetgangers gewoon over tussen de halve bomen door. Bij auto's lukt dit niet, dus er ontstaat een grote file.
- Uiteindelijk vertrekt de trein, luid toeterend.
- Nadat de trein echt voorbij is, gaan eindelijk de spoorbomen weer open en is het een drukte van jewelste met voetgangers en auto's die eindelijk over kunnen steken.
Al met al zitten er wel (bijna) tien minuten tussen het sluiten van de spoorbomen en het daadwerkelijk passeren van de trein.

Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: zo 11 sep 2016, 23:25
door ODRAIL
Als zoiets in ons land gebeurd ... dan heb je gelijk de poppen aan het dansen

.
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: zo 11 sep 2016, 23:39
door Ardan
In Duitsland ook dagelijkse praktijk. Ik denk dat ze gewoon berekend zijn op de maximum baanvaksnelheid en er geen rekening mee houden dat een trein langzaam gaat/halteert (stop-door enzo).
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: zo 11 sep 2016, 23:44
door Suus
We zijn in Nederland gruwelijk verwend met de korte sluitingstijden van overwegen. Het besef begint overigens in België ook door te dringen, daar worden nu ook allerlei experimenten gedaan om de wachttijden bij overwegen in te korten.
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: zo 11 sep 2016, 23:45
door Ardan
België viel altijd al wel aardig mee.
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: zo 11 sep 2016, 23:52
door Suus
Maar dingen als stop-door bestaat in België officieel nog niet. Dus als een spoorlijn is ontworpen voor treinen die 140 km/uur rijden, en je hebt vervolgens perron voor de overweg, dan rijdt de stoptrein over de aanmeldlus voor de overweg die is ontworpen voor de snelle treinen en gaan de bomen dan al dicht. Vervolgens maakt de trein een stop op het station, en pas daarna gaat de trein over de overweg en rijdt deze over de afmeldlus. Dan duurt het toch al snel drie-vier minuten voordat je als overige verkeersdeelnemer naar de overkant kan. Bij dergelijke constructies sta je in Nederland meestal minder lang te wachten, behalve in de herfst op probleemlijnen zoals de Veluwelijn.
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: ma 12 sep 2016, 00:08
door regenmaker
In Nederland is het vertunneliseren van overwegen aan de gang. Dus we worden alleen maar meer en meer verwend.
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: ma 12 sep 2016, 00:12
door Suus
Dat is ook niet zo uniek hoor. En spoorwegovergangloze lijnen hebben ze al langer in België. Spoorlijn 25 Antwerpen - Brussel is sinds de ontdubbeling door spoorlijn 27 in de jaren '30 al vrij van overwegen (spoorlijn 27 kent wel enige overwegen, o.a. in Mortsel) en de snellijn Brussel-Zuid - Gent (50A) is in 1933 zelfs zonder overwegen gebouwd.
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: ma 12 sep 2016, 00:20
door regenmaker
Ik bedoel dat veel gemeentes zijn overwegen onder de grond wil hebben. Bijvoorbeeld in Elst willen ze twee overwegen vertunnelen, waarvan nu eentje al bijna klaar is. In Apeldoorn willen ze ook 3 overwegen op korte termijn onder de grond hebben. Hiervoor hebben ze ook al bij één overweg een tunnel gemaakt.
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: ma 12 sep 2016, 10:41
door Hainje
Is het onder de grond steken van die overwegen een serieuze wil van de gemeente, of komt dat eerder door de veiligheidsjihad (bij ProRail)?

Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: ma 12 sep 2016, 10:50
door Zonnig
De lange wachttijden bij de overwegen in het buitenland is het gevolg van o.a. de beveiliging. Seinen voor een overweg zouden op rood staan en (semi) handmatig worden vrijgegeven en op groen gaan als de overweg echt vrij is van verkeer. De menselijke schakel is dan de vertragende factor. In ons eigen land gaat men er gewoon van uit dat de overweg vrij is (gemaakt) en de trein gewoon full-speed door kan rijden.
Een hele andere benadering.
Op youtube kan je genoeg filmpjes zien.
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: ma 12 sep 2016, 20:42
door VIRM
De [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 17:48 uit Sloterdijk naar Den Helder reed vandaag met +23. Volgens de app reed hij met een enkele VIRM6, dus wellicht is er wat kapot gegaan? In ieder geval was het in de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] van 18:03 lekker knus. :)
Re: OVer je reiservaringen in september 2016
Geplaatst: ma 12 sep 2016, 21:29
door ODRAIL
@VIRM: Kun je dan geen ruimte maken met je stok

?