Pagina 3 van 66
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: vr 13 okt 2017, 15:59
door ovVeluwe
De eerste R-NET IVECO is gearriveerd in uithoorn.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: vr 13 okt 2017, 16:18
door Lijn 45
Is daar een foto van?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: vr 13 okt 2017, 16:25
door Stadsbus
Geen idee of je moet inloggen, maar
hier staan 2 foto's.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: vr 13 okt 2017, 16:36
door fred1954
Ik heb de poster op FB een bericht gestuurd, met de vraag of we de foto’s mogen gebruiken.
Ik heb ze in ieder geval al op mijn harde schijf, effe afwachten.....
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: vr 13 okt 2017, 19:54
door fred1954
Ik kreeg toestemming om de foto’s hier te delen, met dank aan de fotograaf.........

IVECO Crossway
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: vr 13 okt 2017, 19:55
door regenmaker
Ziet er goed uit. :pos: Ik ben vooral benieuwd naar de Solaris Urbino 18.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: vr 13 okt 2017, 20:17
door Stadsbus
Hier is een account te vinden met een paar filmpjes/foto's van de nieuwe bussen.
(Mercedes-Benz Capacity & Iveco Crossway)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: vr 13 okt 2017, 20:20
door fred1954
Jammer, die 2 links werken niet meer....
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: vr 13 okt 2017, 20:21
door Stadsbus
Bij mij werken ze nog wel... (op de computer)
Ik zie dat het account prive is... je hebt dus een account nodig om het te kunnen zien, en geaccepteerd zijn. sorry :/
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: vr 13 okt 2017, 20:27
door fred1954
Heb me aangemeld voor dat account, kijken wat er gebeurt. Jammer dat dit soort informatie zo dichtgetimmerd wordt.......
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: vr 13 okt 2017, 20:57
door Jasper073
Hadden ze niet beter dat R-NET logo en het 0900-9292 info op de achterklep kunnen plakken ??
Vind hem zo kaal dan daar. Maar het is wel een onwijs mooie bus :pos: :pos:
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: za 14 okt 2017, 00:19
door Mdk
Mwah, over smaak valt niet te twisten, maar mooi vind im hem niet. De voorkant vind ik er bijzonder sukkelig uitzien.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: za 14 okt 2017, 06:48
door fred1954
De Iveco Crossway is inderdaad qua ontwerp niet moeders mooiste, maar als ik het goed begrijp van andere forumleden zijn de rijeigenschappen en comfort van dit type bus goed. We moeten het er 3 jaar mee doen hier in AML, voordat de R-net Iveco’s vervangen zullen worden door (gelede) ZE bussen.
De R-net uitvoering van deze Iveco Crossway zal vanaf december in ieder geval, voorzover nu bekend, te zien zijn op de lijnen 340/341 en zoals ik van CXX begrepen heb, ook deels op lijn 357.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: za 14 okt 2017, 09:49
door fred1954
Uit een deel van een document, waar ik een screenshot van heb genomen, blijkt dat naast de Solaris en Capacity in 2021 ook de R-net Iveco vervangen zal zijn door elektrische gelede bussen, zodat 90% dan ZE is. Alleen de R-net dubbeldekkers zullen de enige R-net dieselbussen blijven tot einde concessie. Ik hoop dat ik dit op deze manier mag plaatsen in dit draadje van de moderators...... :?

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: za 14 okt 2017, 09:53
door OmniLezer
Ik vind de bus niet origineel, maar wel mooi.
Daarnaast is de Crossway LE samen met de Setra S416 LE de enige die 49 zitplaatsen kan herbergen en dat vind ik goed aan deze bussen.
Alleen komt er wel iets overeen met de andere streekbussen wat ik minder origineel vindt. Iets met de voorkant. Dan praat ik niet over de koplampen en logo, maar bij de lijnfilm en vooruit.
Hoe zal het interieur eruit zien?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: za 14 okt 2017, 09:55
door OmniLezer
Waarom is Connexxion niet gelijk gegaan voor de Urbino 18 electric?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: za 14 okt 2017, 11:30
door Wageningen1998
OmniLezer schreef:
Hoe zal het interieur eruit zien?
Ga er maar vanuit dat het ongeveer dezelfde soort stoelen zijn als de Crossways van Zeeland en IJsselmond. Lekker zittend vind ik zelf, zacht zittend zit- en rugvlak (zonder er in weg te zakken)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: za 14 okt 2017, 15:42
door fred1954
OmniLezer schreef:Waarom is Connexxion niet gelijk gegaan voor de Urbino 18 electric?
Dat is natuurlijk een interessante vraag, waarom niet meteen grotendeels elektrisch? Ik denk dat dat te maken kan hebben met twee aspecten.
Enerzijds is de laadinfra nog niet overal beschikbaar, immers als je voor 80% of meer ZE gaat rijden, zal je veel meer laadstations nodig hebben, niet alleen in de garages en op Schiphol, maar ook in de regio, op de verschillende eindpunten, zoals Aalsmeer, Uithoorn, Hoofddorp, Elandsgracht etc etc......Nu hebben ze de tijd in de komende 3 jaar die infrastructuur aan te leggen, zodat dan nog meer bussen op locatie opgeladen kunnen worden.
Anderzijds zou ik me kunnen voorstellen, dat CXX uiteindelijk met één fabrikant in zee wil en dat het niet handig zou zijn, om nu Solaris Electric bussen te bestellen, want dan zit je voor langere tijd vast aan verschillende systemen. Ik zou me niet verbazen als er over 3 jaar weer een volgend contingent VDL Electric bussen geleverd gaat worden als de Solaris- en Ivecodiesels er uit gaan. Zelfs een 21m VDL electric als vervanger van de Capacity over 3 jaar sluit ik niet uit. Dan heb je uiteindelijk één systeem, één fabrikant.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: za 14 okt 2017, 16:29
door CamilleKreemers
ergens is het wel jammer dat er een aantal 21m Capacity wordt besteld om binnen 3 jaar te wisselen van bus.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: za 14 okt 2017, 16:44
door fred1954
Waarom jammer? Over 3 jaar komen er 21m ZE bussen voor terug. Deze Capacity’s kunnen doorgeschoven worden naar andere CXX concessies of zelfs verkocht worden aan andere concessiehouders, het zijn Euro-6 diesels, dus die “mogen” nog wel een tijdje. Misschien gaan ze zelfs terug naar Mercedes, wie zal het zeggen. :?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: za 14 okt 2017, 16:46
door Lange_Dre
CamilleKreemers schreef:ergens is het wel jammer dat er een aantal 21m Capacity wordt besteld om binnen 3 jaar te wisselen van bus.
Er zijn gelukig meerdere steden waar deze bussen goed te gebruiken zijn. Zo zouden ze in eventueel in Groningen ingezet kunnen worden op QLink lijnen. Tegen die tijd rijd er mogelijk een andere vervoerder in Groningen en ik zou het helemaal niet erg vinden als dat Connexxion gaat worden ipv Qbuzz (A)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: za 14 okt 2017, 16:49
door dylanwild94
Jasper073 schreef:Hadden ze niet beter dat R-NET logo en het 0900-9292 info op de achterklep kunnen plakken ??
Vind hem zo kaal dan daar. Maar het is wel een onwijs mooie bus :pos: :pos:
Nee want dan kan er geen reclame meer op.

Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: za 14 okt 2017, 16:53
door fred1954
Er mag volgens mij geen reclame geplakt worden op R-net bussen?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: za 14 okt 2017, 17:10
door dylanwild94
Jawel hoor. Alleen achterop. EBS heeft dat gedaan in het begin.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Geplaatst: za 14 okt 2017, 19:31
door fred1954
Ok Dylan, dat wist ik niet, Concessie EBS is ook niet mijn “wijk”..... :)
Zonder reclame zien de bussen er strakker uit, m.i. Er rijden in AML volgens mij momenteel steeds meer groene MAN-bussen rond met totaalreclame, ik vind het niks. :N