Re: Buschauffeur weigert verder te rijden met vrouw met nikab
Geplaatst: wo 21 aug 2019, 18:28
Ik zou zeggen, kom met bronnen en citaten. Feiten.
Het OVNL-forum
https://ovinnederland.nl/
Ik zal dan maar even de zeer rechtse Volkskrant er bij halen, 4 dagen voor het filmpje:bys1 schreef:Hier is er eentje: http://youtu.be/l84ZYxNfsc8Post schreef:Ja graag, ik wil graag nieuwe dingen leren.
https://nos.nl/artikel/2296390-dayton-s ... elijk.htmlNOS schreef:Op het inmiddels offline gehaalde Twitteraccount dat Amerikaanse media toewijzen aan Betts - en is ingezien door de NOS - staan veel steunbetuigingen naar linkse politici in de Verenigde Staten. Over verschillende rechtse politici en bijvoorbeeld de strenge immigratiewetten in de VS is hij veel negatiever.
Op de dag dat de Republikeinse senator John McCain overleed, schrijft hij: "F*ck John McCain." Over de verkiezingswinst van president Trump in 2016 schreef hij: "This is bad". En over de rellen door rechts-extremisten in Charlottesville schreef hij: "Kill every fascist."
Nee zekers hoeft dat niet te betekenen dat iemand volledig geïntegreerd is, maar het betekend ook niet dat het niet zo is. Dus totdat dat duidelijk is heeft het melden van iemands achtergrond geen toegevoegde waarde.bys1 schreef:Al is iemand derde generatie Marokkaans, dat hoeft toch niet te betekenen dat het een volledig geïntegreerde Nederlander is? Zij krijgen van hun ouders en grootouders vaak gewoon een islamitische opvoeding mee, waardoor ze net zo denken en handelen als diegenen die in islamitische landen zijn geboren. Zo ook de boerkamevrouw in de NOS special: "Ik voed mijn kinderen ermee op dat Allah belangrijker is dan de Nederlandse wetten en regels."Post schreef: Hier is die discussie zeker ook over het benoemen van de achtergrond van de daders. Maar ik vraag mij bij tweede of derde generatie, mede Nederlanders met een Marokkaanse of Turkse achtergrond altijd af hoe relevant het is om die achtergrond te noemen. Die mensen zijn net zo veel Nederlander als dat ik ben, dus leuk dat hun opa en oma in Turkije zijn geboren. Maar wat heeft dat voor invloed op hoe zij zich gedragen. Ik denk vrij weinig, we moeten eerder kijken naar kansen die mensen krijgen, ik durf namelijk ook te beweren dat mensen die in een blanke achterstandswijk geboren zijn een grotere kans hebben om met politie in aanraking te komen. Dus misschien moeten we voortaan maar de postcode noemen waar mensen noemen, net zo nuttig. En leuk voor de kaarten makers onder ons.
En: "Wij zijn op de wereld gezet om Allah te dienen, niet om ons aan te passen aan de Nederlanders."
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Voor de duidelijkheid: één filmpje is een incident, een hysterische Nederlandse in een nikab die een buschauffeur provoceert beschouw ik ook als zodanig. Er is net zo weinig structureel moslimfundamentalisme in Nederland als er extreem rechts fundamentalisme is. Hoewel ik me in dat laatste wellicht vergis, gezien de gretigheid waarmee Moshi — die als het niet over islamitische danwel Israëlische onderwerpen gaat hier nooit horen — zich op dit onderwerp stort.bys1 schreef:Ik zou zeggen, kom met bronnen en citaten. Feiten.
Is dat zo, dat als er 2 conflicterende wetten zijn voor een bepaalde zaak.. dat dan het meest recente wetsartikel dat specifieker is.. de te volgen wetgeving is?Moshi schreef:ArrivaBas schreef: (..)
Er is hier duidelijk sprake van twee wetgevingen die volledig tegen elkaar ingaan. Enerzijds het boerkaverbod en anderzijds de Wet Personenvervoer.
De uitleg is in de geval juridisch helemaal niet moeilijk: het verbod op gezichtsbedekkende kleding is recenter en ziet op een meer specifieke situatie en gaat dus voor.
(..) .
Bij ons is er inmiddels officieel sprake van "Parallelgesellschaften". Dus allochtonen die, deels al decennia, in ons land leven maar toch onder elkaar blijven en niet aan onze samenleving meedoen. Kenmerkend wonen zij in een bepaalde wijk, welke zij niet hoeven te verlaten omdat zij daar hun eigen infrastructuur hebben (bij voorbeeld turkse supermarkten, turkse artsen, turkse dienstverleners enz.), zij kijken hun eigen TV, lezen hun eigen kranten, hebben meer interesse voor de politiek in hun land van afkomst dan voor den Bondsregering enz.... Duitse wetten waarderen zij veelal niet en hebben geen respect voor de politie omdat voor hun alleen het woord van het opperhoofd van de familie (Zegt man dit zo? Het Duitse woord ervoor is "Familienoberhaupt".) of de regels van hun religie tellen. Veel oudere inwoners van deze wijken spreken ondanks zij al jaren hier wonen nog steeds geen Duits omdat zij het in het dagelijkse leven niet nodig hebben. Wat zij enkel van Duitsland waarderen zijn meestal de sociale voorzieningen.Post schreef: Maar ik vraag mij bij tweede of derde generatie, mede Nederlanders met een Marokkaanse of Turkse achtergrond altijd af hoe relevant het is om die achtergrond te noemen. Die mensen zijn net zo veel Nederlander als dat ik ben, dus leuk dat hun opa en oma in Turkije zijn geboren. Maar wat heeft dat voor invloed op hoe zij zich gedragen. Ik denk vrij weinig, (...)
Dus het fragment in het filmpje is dan meteen niet relevant, omdat Volkskrant toevallig wél iets te melden heeft?Post schreef:Ik zal dan maar even de zeer rechtse Volkskrant er bij halen, 4 dagen voor het filmpje:bys1 schreef:Hier is er eentje: http://youtu.be/l84ZYxNfsc8Post schreef:Ja graag, ik wil graag nieuwe dingen leren.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2F
En de altijd zeer rechtse NOS meld dit:https://nos.nl/artikel/2296390-dayton-s ... elijk.htmlNOS schreef:Op het inmiddels offline gehaalde Twitteraccount dat Amerikaanse media toewijzen aan Betts - en is ingezien door de NOS - staan veel steunbetuigingen naar linkse politici in de Verenigde Staten. Over verschillende rechtse politici en bijvoorbeeld de strenge immigratiewetten in de VS is hij veel negatiever.
Op de dag dat de Republikeinse senator John McCain overleed, schrijft hij: "F*ck John McCain." Over de verkiezingswinst van president Trump in 2016 schreef hij: "This is bad". En over de rellen door rechts-extremisten in Charlottesville schreef hij: "Kill every fascist."
Nee zekers hoeft dat niet te betekenen dat iemand volledig geïntegreerd is, maar het betekend ook niet dat het niet zo is. Dus totdat dat duidelijk is heeft het melden van iemands achtergrond geen toegevoegde waarde.bys1 schreef:Al is iemand derde generatie Marokkaans, dat hoeft toch niet te betekenen dat het een volledig geïntegreerde Nederlander is? Zij krijgen van hun ouders en grootouders vaak gewoon een islamitische opvoeding mee, waardoor ze net zo denken en handelen als diegenen die in islamitische landen zijn geboren. Zo ook de boerkamevrouw in de NOS special: "Ik voed mijn kinderen ermee op dat Allah belangrijker is dan de Nederlandse wetten en regels."Post schreef: Hier is die discussie zeker ook over het benoemen van de achtergrond van de daders. Maar ik vraag mij bij tweede of derde generatie, mede Nederlanders met een Marokkaanse of Turkse achtergrond altijd af hoe relevant het is om die achtergrond te noemen. Die mensen zijn net zo veel Nederlander als dat ik ben, dus leuk dat hun opa en oma in Turkije zijn geboren. Maar wat heeft dat voor invloed op hoe zij zich gedragen. Ik denk vrij weinig, we moeten eerder kijken naar kansen die mensen krijgen, ik durf namelijk ook te beweren dat mensen die in een blanke achterstandswijk geboren zijn een grotere kans hebben om met politie in aanraking te komen. Dus misschien moeten we voortaan maar de postcode noemen waar mensen noemen, net zo nuttig. En leuk voor de kaarten makers onder ons.
En: "Wij zijn op de wereld gezet om Allah te dienen, niet om ons aan te passen aan de Nederlanders."
Trolly wil meer feitelijkheden en minder troll-bijdragen op het forum. Ik verslik me bijna in mijn koffieTrolly schreef:Totdat je wat meer feiten aangedragen hebt
Ik lul mij nergens uit, ik zou ook niet weten waarom ik dat zou willen. Jij plaatst een filmpje, waarin wordt gesteld dat de NOS nergens meld dat deze man linkse denkbeelden heeft, ik laat alleen zien dat ze dat wel degelijk melden. Dat ze hem daarbij niet meteen weg zetten als links-extremist is waar, maar dat ze niks melden over zijn linkse gedachtegoed is zeker niet waar.bys1 schreef:Dus het fragment in het filmpje is dan meteen niet relevant, omdat Volkskrant toevallig wél iets te melden heeft?
In het artikel van NOS dat je stuurt, staat alleen dat hij linkse politici steunde en rechtse een stuk minder. Niks over het aanhangen van links-extremistische groeperingen als bijvoorbeeld Antifa. Over het feit dat rechtse politici geacht werden een verklaring te geven en verantwoordelijkheid te nemen voor een extreemrechtse terreurdaad, terwijl alles bij de linkse aanslag voornamelijk werd afgeschoven op zijn geestelijke gezondheid, hoor ik je ook niet. Je kunt je er nu wel uit gaan lullen met een paar slappe artikelen, maar je staat er niet echt sterk voor.
Ja leuk dat de criminaliteitscijfers opvallend hoog zijn, (wat dat dan ook mag betekenen) ik zou graag willen weten hoe deze cijfers verklaard kunnen worden. Is dit alleen achtergrond, of ligt dit vooral aan waar mensen wonen en opgroeien?bys1 schreef: Ja, dat heeft wel degelijk toegevoegde waarde. Zoals ik eerder al vermeldde zijn bijvoorbeeld de criminaliteitscijfers juist ook onder dit soort mensen opvallend hoog.
Verder, zie ICE11 hierboven, die weet daar meer over te vertellen blijkt.
Yup. Juridisch 'lex specialis' en 'lex posterior' genoemd. Goede uitleg hier: http://www.wetrecht.nl/lex-specialis/Durashift schreef:Is dat zo, dat als er 2 conflicterende wetten zijn voor een bepaalde zaak.. dat dan het meest recente wetsartikel dat specifieker is.. de te volgen wetgeving is?Moshi schreef:ArrivaBas schreef: (..)
Er is hier duidelijk sprake van twee wetgevingen die volledig tegen elkaar ingaan. Enerzijds het boerkaverbod en anderzijds de Wet Personenvervoer.
De uitleg is in de geval juridisch helemaal niet moeilijk: het verbod op gezichtsbedekkende kleding is recenter en ziet op een meer specifieke situatie en gaat dus voor.
(..) .
De huisregels kunnen worden gezien als een invulling van artikel 73 van de Wet Personenvervoer 2000 die -ook omdat het meer specifiek is- toestaat dat inbreuk wordt gemaakt op de 'vervoersplicht'.Ik vroeg mij wel af hoe e.e.a. dan zit met het hebben van een vervoersplicht en het overtreden van de huis(reis)regels van de vervoerder..??
M.a.w... als ik ervoor betaal.. (de rit) mag ik dus gewoon met een zak patat/friet met pindasaus in de bus gaan zitten en moet ik vervoerd worden tijdens het smikkelen daarvan. Toch?
Ik denk een van de redenen is het milieu in dat men opgroeid en het milieu hangt ook af van de woonplaats en die hangt een beetje af van de herkomst.Post schreef:bys1 schreef:Ja leuk dat de criminaliteitscijfers opvallend hoog zijn, (wat dat dan ook mag betekenen) ik zou graag willen weten hoe deze cijfers verklaard kunnen worden. Is dit alleen achtergrond, of ligt dit vooral aan waar mensen wonen en opgroeien?
Even om je uit een droom te helpen, dat vervoerders het niet naar buiten brengen, wil niet zeggen dat ze zich niet conformeren aan dezelfde richtlijnen. Keolis heeft dezelfde richtlijnen als de overige vervoersbedrijven op hun intranet staan. Daarnaast wordt daarin ook vermeld dat deze richtlijnen zijn opgesteld in samenspraak met álle ov-bedrijven in Nederland, dus ik ga er eigenlijk vanuit dat Qbuzz de zelfde richtlijnen hanteert.bys1 schreef:Lijkt me wel, en Qbuzz dus ook. Tenminste nog twee vervoerders die wel de wet naleven.
Er zullen altijd groepen zijn die zich proberen aan de samenleving te onttrekken. Jehova's Getuigen houden problemen in hun gemeenschap, waaronder ongewenste intimiteit, ook moedwillig weg van de normale rechtspraak. Maar de situatie die jij beschrijft herken ik echt niet in Nederland. Ik woon in een zeer diverse wijk waar Nederlanders waarvan beide ouders in Nederland zijn geboren hebben weliswaar de grootste minderheid zijn, maar niet in de meerderheid zijn. Waar ik ook kom in de wijk zie ik de samenstelling van de wijk terug: bij mijn huisarts, bij de apotheek, bij de ouders die voor de basisschool naast mijn huis staan te wachten op hun kroost, op de verse warenmarkt en ook in de rij bij de Dirk of Jumbo (de Ap is nog wel een wittemensenreservaat). Een situatie die in recente jaren ontstond waren stichtingen die een ruimte huurden waar dan 's avonds aan tafels werd gezeten, om weet men veel wat te doen, maar dat heeft de gemeente ondertussen ook grotendeels weten uit te roeien. Seksclubs en telefoniewinkels hebben ook een uitsterfbeleid in het bestemmingsplan en verdwijnen zienderogen uit de buurt.ICE11 schreef:Bij ons is er inmiddels officieel sprake van "Parallelgesellschaften". Dus allochtonen die, deels al decennia, in ons land leven maar toch onder elkaar blijven en niet aan onze samenleving meedoen.
Oké ik zou zeggen dat voor een goed polarisering ook (extreem) links aanwezig zou moeten zijn. En dat geluid heb ik hier nog niet echt voorbij zien komen. Tenzij je mijn posts daar onder wil scharen, wat mag, maar niet de de intentie van mijn berichten was.dylanwild94 schreef:Het doet mij wel deugt dat dit topic goed laat zien dat hier ook genoeg mensen zijn waarmee je heel goed de hedendaagse polariserende samenleving mee kan afspiegelen.
Hoewel elk geluid links van het midden door sommigen als extreem links wordt getypeerd (dat geldt overigens zelfs voor geluiden die mij eerder uit het midden lijken te komen, of soms zelfs van de rechterzijde daarvan), lijkt de stevig linkse reactie ten onder te gaan aan eng rechts getamboer op symptoombestrijding zoals de boerkawet. Niet onbegrijpelijk overigens, want enkel schreeuwen levert weinig discussie op,Post schreef:Oké ik zou zeggen dat voor een goed polarisering ook (extreem) links aanwezig zou moeten zijn. En dat geluid heb ik hier nog niet echt voorbij zien komen. Tenzij je mijn posts daar onder wil scharen, wat mag, maar niet de de intentie van mijn berichten was.
Een boerka willen toestaan is op zich al zeer links: in geen enkel West-Europees land zijn er meer mensen voor een boerkaverbod dan in Nederland.trolly schreef:Hoewel elk geluid links van het midden door sommigen als extreem links wordt getypeerd (dat geldt overigens zelfs voor geluiden die mij eerder uit het midden lijken te komen, of soms zelfs van de rechterzijde daarvan), lijkt de stevig linkse reactie ten onder te gaan aan eng rechts getamboer op symptoombestrijding zoals de boerkawet.
En voor de liefhebber: https://www.bild.de/politik/ausland/pol ... tmc=fb.shrNOS schreef: Uit onderzoek van de Bondsdag kwam naar voren dat de politie antisemitische incidenten als extreemrechts registreert als er verder weinig gegevens voorhanden zijn of als er geen daders zijn aangehouden.
(...)
En Duitse Joden wezen in een enquête vaak moslims aan als verantwoordelijken voor anti-Joodse uitingen. De moslims die zich hieraan schuldig maken, zijn volgens Klein veelal mensen die al langer in Duitsland wonen. Zij kijken vaak naar Arabische zenders die een zeer negatief beeld van Israël en Joden neerzetten.