Pagina 3 van 42

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: zo 09 okt 2022, 14:24
door dennistd
In minder tijd nog: de laatste gele stellen reden in 2013 nog rond volgens mij.

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: zo 09 okt 2022, 17:13
door Suus
Meltrain schreef:Als de Linten blijven, gaan ze op voor hun vierde kleurstelling. :')
Eerst Syntus-geel, daarna Twents-rood, nu Blauwnet-blauw en straks RRReis-wit (met groen en paars).
Treinstellen die in Blauwnet-kleurstelling rijden mogen in die kleur blijven rijden. Andere treinstellen moeten wel de TreinRRReis-huisstijl krijgen, net zoals de paaltjes.

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: ma 10 okt 2022, 22:28
door Nickipedia
Meltrain schreef: zo 09 okt 2022, 13:33 Als de Linten blijven, gaan ze op voor hun vierde kleurstelling. :')
Eerst Syntus-geel, daarna Twents-rood, nu Blauwnet-blauw en straks RRReis-wit (met groen en paars).
De 44 en 45 zijn al aan hun vierde kleurstelling bezig. Syntus-Geel, Connexxion/Twents-rood, Syntus/Twents-rood en Blauwnet-blauw…in het geval van de 45 zelfs binnen 12 jaar.

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: zo 18 dec 2022, 11:09
door marvinkok
In tege stelling tot eerdere berichten zal de uitslag van "Twente Kort" dinsdag 20 december ipv woensdag 21 december bekend worden.

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 15:33
door Bartjk
Arriva heeft de concessie gewonnen is zojuist bekend gemaakt

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 16:11
door Suus
Van het grote Keolis blijft niet veel over sinds de fraudezaak. Voor de marktwerking niet echt een goede zaak…

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 16:12
door DPDelft
www.rtvoost.nl/amp/nieuws/2174422/twent ... overijssel
Artikel van RTV Oost over de gunning.

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 16:20
door Roeland
"De dienstregeling zal worden uitgebreid" staat in dat artikel... Is er ook al bekend waar en hoeveel uitbreiding?

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 16:22
door Milco
Goed nieuws inderdaad voor Arriva, maar Keolis wordt nu wel steeds een stapje kleiner…

Wat mij even niet bekend is: gaat Arriva rijden onder de huidige merknaam Twents of wordt het al per december volgend jaar onderdeel van RRReis?

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 16:26
door Hans
Roeland schreef: di 20 dec 2022, 16:20 "De dienstregeling zal worden uitgebreid" staat in dat artikel... Is er ook al bekend waar en hoeveel uitbreiding?
Nee. Daar laat men zich meestal nog niet over uit zolang er nog bezwaar mogelijk is. Wellicht dat er op hoofdlijnen nog iets bekend wordt. Ben wel benieuwd waar Arriva 100 nieuwe ZE bussen vandaan gaat halen binnen 1 jaar.

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 16:27
door Suus
Alleen bestaand materieel mag nog in de Twents-kleurstelling blijven rijden, nieuw materieel moet in de RRReis-kleurstelling. Aangezien Arriva alles wil vervangen zal de RRReisificering hier dus wat sneller gaan dan misschien verwacht.

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 16:28
door CamilleKreemers
Suus schreef: di 20 dec 2022, 16:11 Van het grote Keolis blijft niet veel over sinds de fraudezaak. Voor de marktwerking niet echt een goede zaak…
is dat niet een logisch gevolg van de fraude? Men kan niet erop aan dat alle documenten nu kloppen.

Ik ben benieuwd naar de wijzigingen. Ik kan me niet indenken dat er ergens 100 bussen overzijn, al heeft Keolis 25 BYD zonder werk.

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 16:29
door Roeland
Dus dat wordt aRRRiva :s

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 16:47
door jelmerrr
Ben benieuwd of de blauwnet bussem blijven. Vam Ede naar Zwolle is elke keer best wel eindje namelijk.

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 16:56
door Roeland
Dit kan misschien wel goed uitpakken voor de doorgaande (en overstappende) reizigers rond Haaksbergen, als Arriva zowel Achterhoek als Twente rijdt?

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 17:19
door gkw1969
jelmerrr schreef: di 20 dec 2022, 16:47 Ben benieuwd of de blauwnet bussem blijven. Vam Ede naar Zwolle is elke keer best wel eindje namelijk.
Blauwnet bussen blijven wel, dit zijn namelijk ook de TVV bussen voor Enschede-Zwolle-Kampen.

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 17:21
door Tom98
Ik denk dat hij vooral bedoelt dat wanneer de stallingen niet meer van Syntus zijn, waar je die bus dan gaat stallen. De dichtstbijzijnde vestiging van Syntus is dan Ede en dat is inderdaad een beste MAT-rit als je naar het traject Zwolle-Enschede moet kachelen leeg.

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 17:32
door cassie127
Moeten er dan niet meer Blauwnet bussen gaan komen, wanneer vanaf december 2023 in principe de Twentse bussen ook niet meer kunnen bij springen?

Lijkt mij daarnaast ook logisch de Blauwnet Amba's voor Twentse citea's te vervangen die jonger zijn en waarschijnlijk minder kilometers op de teller hebben staan.

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 17:33
door The Greyhound
Suus schreef: di 20 dec 2022, 16:11 Van het grote Keolis blijft niet veel over sinds de fraudezaak. Voor de marktwerking niet echt een goede zaak…
Aangezien Keolis een goede werking van de marktwerking behoorlijk verstoord heeft met het frauduleuze gedrag in het verleden lijkt mij dit juist een hele goede zaak. Met Transdev is de Franse overheid al genoeg vertegenwoordigd.

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 17:33
door Daniel
Wie rijdt die Blauwnet bussen nu? Machinisten met busrijbewijs? Dan zouden ze op zich nog wat plek in een Arriva stalling kunnen huren bijvoorbeeld.
Roeland schreef: di 20 dec 2022, 16:56 Dit kan misschien wel goed uitpakken voor de doorgaande (en overstappende) reizigers rond Haaksbergen, als Arriva zowel Achterhoek als Twente rijdt?
Daar worden nu wel andere doorgaande verbindingen mogelijk ja, al rijden ze nu al deels gezamenlijk toch op sommige lijnen?
CamilleKreemers schreef: di 20 dec 2022, 16:28Is dat niet een logisch gevolg van de fraude? Men kan niet erop aan dat alle documenten nu kloppen.
Volgens mij mag zoiets niet meegerekend worden. Qbuzz heeft natuurlijk ook nog concessies gewonnen na de fraude in Limburg.

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 17:44
door Selivio
Die bussen worden vziw idd grotendeels gereden door machinisten met een busrijbewijs, en wellicht (als ze eventueel blijven) zet keolis ze wel gewoon op de oude busbuffer van station Zwolle (wat nu ook al de opkomstlocatie is voor zwenzwoka).

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 17:51
door huibf
Roeland schreef: di 20 dec 2022, 16:20 "De dienstregeling zal worden uitgebreid" staat in dat artikel... Is er ook al bekend waar en hoeveel uitbreiding?
Zal ik een gok doen.
Masale inzet van flexbussen en schrappen van ritten met minder dan 8 personen.

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 17:58
door CamilleKreemers
Selivio schreef: di 20 dec 2022, 17:44 Die bussen worden vziw idd grotendeels gereden door machinisten met een busrijbewijs, en wellicht (als ze eventueel blijven) zet keolis ze wel gewoon op de oude busbuffer van station Zwolle (wat nu ook al de opkomstlocatie is voor zwenzwoka).
Heeft Raalte niet een stalling gehuisd? Misschien kan je ze daar plaatsen.

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 18:02
door jelmerrr
Raalte is geen stalling meer.

Re: Concessie Twente - ZHO (2024-2028)

Geplaatst: di 20 dec 2022, 18:05
door Lijn 45
Die stalling is gesloopt.

Ze kunnen anders die bussen nog bij een onderaannemer (zoals TGVia) stallen.