Pagina 3 van 13

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: ma 27 mei 2024, 22:02
door fogeltje
Mr-W schreef: ma 27 mei 2024, 10:33 Gemert ??? wordt ook niet genoemd, dus Veghel-Gemert gaat helemaal vervallen?
Het is al op sterven na dood. Verder wel logisch dat het hoe dan ook niet als knooppunt genoemd wordt, want Gemert ligt in ZOB. Ik denk dat ze alleen knooppunten in OB benoemen.

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: di 28 mei 2024, 01:39
door RobertT
CamilleKreemers schreef: ma 27 mei 2024, 21:22
RobertT schreef: za 25 mei 2024, 01:04
teun schreef: do 23 mei 2024, 15:58 Het PvE staat online.

Wat opvallende dingetjes:
-HOV stadslijnen in Tilburg
-Bravodirect maatwerk
-Lijnnummeresthetiek *O*
En die HOV stadslijnen in Tilburg met gelede bussen!(1 gelijk bij aanvang,de ander uiterlijk 2030)
Tevens volgens de plattegrond dat de HOV lijn in Tilburg naar Noord niet meer via de wandelboslaan gaat.Als hier niets voor terug komt,verliest dat gebied rondom de ROC zijn bus.
Waar staat dat de HOV lijnen met geleed moeten rijden?
Punt 4.1.5,pagina 58

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: di 28 mei 2024, 09:51
door BusOV40
RobertT schreef: za 25 mei 2024, 01:04
teun schreef: do 23 mei 2024, 15:58 Het PvE staat online.

Wat opvallende dingetjes:
-HOV stadslijnen in Tilburg
-Bravodirect maatwerk
-Lijnnummeresthetiek *O*
En die HOV stadslijnen in Tilburg met gelede bussen!(1 gelijk bij aanvang,de ander uiterlijk 2030)
Tevens volgens de plattegrond dat de HOV lijn in Tilburg naar Noord niet meer via de wandelboslaan gaat.Als hier niets voor terug komt,verliest dat gebied rondom de ROC zijn bus.
Opmerkelijk dat er frequenties worden toegestaan van 1 of 2 bussen per uur op de stadsdiensten. Of dat er op zondag tussen minimaal tussen 9.00u en 22.00u gereden moet worden. En HOV lijnen op zondag tot 23.00u is ook geen probleem. Ik meen hier en daar weer een stuitend gebrek aan ambitie te zien. Het verbaast me niet dat Arriva in Bollenstreek en Friesland overklast zijn en de concessie aan Q Buzz zijn verloren.

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: di 28 mei 2024, 10:26
door ZO6176
Maar wat heeft het verlies van Arriva te maken met programma van eisen in Noord-Brabant? Arriva kan hier toch bijvoorbeeld 10 ritten per uur aanbieden bij de inschrijving?

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: wo 14 aug 2024, 11:12
door Hainje
Ik heb de afgelopen tijd in diverse concessiegebieden met Arriva gereisd en het viel mij op hoe schoon daar de stoelen zijn in vergelijking met Brabant. Is de provincie Brabant soms minder streng in het schoonhouden van de stoelen? Want ook bij de Hermes krijg ik soms al schurft als ik naar de stoelen kijk.

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: wo 14 aug 2024, 11:22
door ZO6176
Ik merk bij Hermes vaak op dat bij de gelede wagens uit de 9500-serir vaak spinnenwebben altijd op dezelfde plek zitten. Namelijk in de achterste wagendeel bij de standplaats voor de kinderwagens en dan boven

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: wo 14 aug 2024, 20:22
door fogeltje
Als je alleen maar de spinnenwebben weghaalt maar de spin niet, dan is dat web de volgende dag gewoon terug. Heb ik aan mijn buitenspiegels van de auto ook :') Heb zelfs een keer de spin snel weg zien kruipen. :')

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: wo 14 aug 2024, 20:52
door ZO6176
Dan hebben zo ongeveer alle wagens op dezelfde plek een spin?

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: do 15 aug 2024, 23:13
door fogeltje
Wellicht is dat the spot to be. En ze kunnen niet allemaal in dezelfde bus zitten, wordt anders te druk.

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: vr 18 okt 2024, 16:29
door CamilleKreemers
Klopt het dat Direct en Bravo Direct lijnen in de 300 moeten zijn genummerd, maar de Bravo Maatwerk in de 500?

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: vr 18 okt 2024, 16:43
door teun
Eventjes uit het PvE:
Provincie Noord-Brabant schreef:De Concessiehouder hanteert de volgende systematiek bij de nummering van Lijnen:
a. Bravodirectlijnen en Directlijnen kennen een nummer binnen het bereik 330-359.
b. Bravodirect Maatwerk kent een nummer binnen het bereik 530-559;
c. Stadslijnen Tilburg en Stadslijnen en HOV-Stadslijnen ’s-Hertogenbosch kennen een nummer binnen het bereik 1-19;
d. HOV-Stadslijnen Tilburg kennen een nummer binnen het bereik 1-19, 430-459 of een letter;
e. Ontsluitende Lijnen en Spitslijnen kennen een nummer binnen het bereik 130-159;
f. Buurtbuslijnen kennen een nummer binnen het bereik 230-259, niet zijnde een nummer dat bij aanvang van de Concessie wordt gehanteerd binnen de concessie Zuidoost-Brabant;
g. Scholierenlijnen kennen een nummer binnen het bereik 630-659, niet zijnde een nummer dat bij aanvang van de Concessie wordt gehanteerd binnen de concessie Zuidoost-Brabant, en
h. Nachtlijnen en overige Lijnen kennen een nummer binnen het bereik 830-859.

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: vr 18 okt 2024, 17:06
door SteveJobs
Is het definitieve PVE al bekend? Iemand?

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: vr 18 okt 2024, 17:19
door iamthedutchdude
De planning was om deze op 15 oktober jl. te publiceren, maar om onbekende reden lijkt dat niet te zijn gebeurd.

Bron: https://s2c.mercell.com/today/110570?type=announcements

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: vr 18 okt 2024, 20:12
door CamilleKreemers
Bravo Direct Maatwerk is eigenlijk snelle spitsvetbindingen als de 602, 605 en 606?

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: vr 18 okt 2024, 21:56
door Dionysusnu
iamthedutchdude schreef: vr 18 okt 2024, 17:19 De planning was om deze op 15 oktober jl. te publiceren, maar om onbekende reden lijkt dat niet te zijn gebeurd.

Bron: https://s2c.mercell.com/today/110570?type=announcements
De deadlines voor inschrijven zijn overigens enkele dagen naar voren gehaald, als ik mercell goed begrijp.

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: vr 18 okt 2024, 22:22
door iamthedutchdude
Ten opzichte van de data in de aanbestedingsstrategie (pdf), gedateerd 26 maart 2024, is de deadline voor eerste inschrijving een dag later en de deadline voor definitieve inschrijving een dag eerder.

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 10:02
door SteveJobs
Benieuwd of er een verplicht alternatief voor de remise Waalwijk komt. Chauffeurs Waalwijk zijn benieuwd🙂

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 15:32
door CamilleKreemers
De stallingen in Tilburg, Den Bosch en Uden gaan over, die van Waalwijk wordt verplaatst aldus PvE. Ik zou ook nog een kleine stalling in Eindhoven Noord verwachten voor beginnende ritten in Eindhoven, Son en Best.

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 15:51
door Hainje
Die is er wel een poosje geweest, aan de Doornakkerlaan. Maar al vrij snel weer opgeheven, ik denk dat het goedkoper is om vanuit Uden te blijven rijden.

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 16:34
door SteveJobs
CamilleKreemers schreef: za 19 okt 2024, 15:32 De stallingen in Tilburg, Den Bosch en Uden gaan over, die van Waalwijk wordt verplaatst aldus PvE. Ik zou ook nog een kleine stalling in Eindhoven Noord verwachten voor beginnende ritten in Eindhoven, Son en Best.
Dat gaat niet gebeuren. Die is inderdaad al geweest en gesloten.

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 17:35
door ZO6176
Hainje schreef: za 19 okt 2024, 15:51 Die is er wel een poosje geweest, aan de Doornakkerlaan. Maar al vrij snel weer opgeheven, ik denk dat het goedkoper is om vanuit Uden te blijven rijden.
Er waren ook maar 4 of 5 wagens. Lijkt me ook lastig vakantieplanning rond te krijgen en bij ziekte

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 20:02
door Hainje
Mwa, ging in Baarle Nassau ook decennia lang goed en daar stonden maar drie wagens.

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: za 19 okt 2024, 20:26
door Milco
Én een aflosfiets! 8-) Bestaat dat überhaupt nog ergens? :D

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: zo 20 okt 2024, 04:10
door CamilleKreemers
ZO6176 schreef: za 19 okt 2024, 17:35
Hainje schreef: za 19 okt 2024, 15:51 Die is er wel een poosje geweest, aan de Doornakkerlaan. Maar al vrij snel weer opgeheven, ik denk dat het goedkoper is om vanuit Uden te blijven rijden.
Er waren ook maar 4 of 5 wagens. Lijkt me ook lastig vakantieplanning rond te krijgen en bij ziekte
Minder dan ik had verwacht eigenlijk.

Is de aanbesteding al gestart?

Re: Concessie Oost-Brabant (2027-2039)

Geplaatst: zo 20 okt 2024, 09:34
door SteveJobs
In het concept PVE staat het eigenlijk al heel duidelijk. Provincie regelt een vervangende stalling voor Waalwijk tot 2030 met voldoende stroom. Ergens in de omgeving van Waalwijk. Mijn gok: Ergens in de straal Drunen / Waalwijk / Kaatsheuvel.