Pagina 3 van 3

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 12:02
door kippenmobiel69
Uitslag komt als het goed is vandaag

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 12:31
door cassie127

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 15:20
door MdJ

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 15:24
door Heel_Holland_Spot
In het nieuwsbericht staat dat er nieuwere treinen komen, terwijl eerder op dit draadje is benoemd dat de GTW's overgenomen moeten worden. Hoe zit dat?

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 15:25
door flipje
Misschien een revisie van de bestaande treinen?

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 15:29
door Rikkel
Ik vermoed een aantal nieuwe treinen en een revisie. Kunnen ze als de laatste GTW's van Achterhoek -Rivierenland en Arnhem-Nijmegen gedaan zijn gelijk door stickeren in Winterswijk 🤪

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 15:29
door Gartlin9
De bestaande treinen moeten worden overgenomen en geupgrate, voor hardenberg - almelo moeten nieuwe treinen worden besteld. Maar die hoeven daar niet perse op worden ingezet (of zo iets hoorde ik)

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 15:31
door Milco
Het zal wel een combinatie zijn van huidige treinen in revisie en nieuwe treinen.

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 15:39
door JurgenH
Halverwege het artikel staat beschreven wat dit betekent voor de treinen:
RTV Oost schreef: Zo gaat Arriva tussen Zwolle en Emmen met een aantal nieuwe treinen rijden, met meer zitplaatsen en waar ook mobiele apparaten opgeladen kunnen worden. De bestaande treinstellen krijgen een upgrade.

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 15:50
door Dionysusnu
Gartlin9 schreef: ↑di 01 jul 2025, 15:29 De bestaande treinen moeten worden overgenomen en geupgrate, voor hardenberg - almelo moeten nieuwe treinen worden besteld. Maar die hoeven daar niet perse op worden ingezet (of zo iets hoorde ik)
Met dat laatste wordt waarschijnlijk bedoeld dat ze niet specifiek op Hdb-Aml hoeven te rijden; het hele materieelpark moet voor beide lijnen geschikt zijn.

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 15:53
door maurits-07
Op het mapje welke RTV OOST in het artikel gebruikt staat nog station Geerdijk aangeduid. _O-

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 16:03
door cassie127
Niet zo gek, die wil men daar eigenlijk weer open hebben als er met elektrische treinen gereden kan worden. Doordat die sneller zijn zou een stop daar weer kunnen passen in de dienstregeling.

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 16:06
door htm_tram
Arriva gefeliciteerd

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 16:06
door cassie127
De provincie Overijssel heeft inmiddels ook een nieuwsbericht geplaatst. Er komen 5 vierdelige flirts bij. https://www.overijssel.nl/nieuws/arriva ... dallijnen/

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 16:08
door Gamma
Heel_Holland_Spot schreef: ↑di 01 jul 2025, 15:24 In het nieuwsbericht staat dat er nieuwere treinen komen, terwijl eerder op dit draadje is benoemd dat de GTW's overgenomen moeten worden. Hoe zit dat?
Hierbij het officiële bericht, dat helpt: https://www.provincie.drenthe.nl/actuee ... dallijnen/

Daarin staat:
Arriva geeft de huidige elektrische treinen een flinke upgrades, en zal deze aanpassen zodat ze nog 15 jaar door kunnen rijden. Daarnaast worden 5 nieuwe Flirt vierbakstreinstellen aangeschaft en ingezet. Na de elektrificatie van het traject Almelo – Mariënberg zullen ook op de verbinding Almelo – Hardenberg nieuwe elektrische treinen ingezet worden, die de huidige dieseltreinen vervangen.

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 16:10
door Heel_Holland_Spot
Het zou mij dan het meest logisch lijken dat de GTW 2/6'jes tussen Almelo en Hardenberg gaan rijden en de Flirts dan tussen Zwolle en Emmen.

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 16:12
door Suus
De elektrische GTW's zijn nieuwer dan de LINT-treinstellen, dus in die zin klopt het statement wel :lol:

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 19:18
door TomSteyl
cassie127 schreef: ↑di 01 jul 2025, 16:06 De provincie Overijssel heeft inmiddels ook een nieuwsbericht geplaatst. Er komen 5 vierdelige flirts bij. https://www.overijssel.nl/nieuws/arriva ... dallijnen/
Ik las in het persbericht van Arriva dat ze Flirt 4- treinstellen bestellen :mrgreen: Wat zal het dan zijn? haha

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 19:37
door Nitein-Repart
cassie127 schreef: ↑di 01 jul 2025, 16:03 Niet zo gek, die wil men daar eigenlijk weer open hebben als er met elektrische treinen gereden kan worden. Doordat die sneller zijn zou een stop daar weer kunnen passen in de dienstregeling.
Is het niet zinvoller om in Bergentheim een station te openen dan in Geerdijk? Bergentheim is een veel groter dorp dan Geerdijk. Doordat de dienstregeling op Zwolle-Emmen zo goed als vast ligt is een extra stop in Bergentheim door de RS20 Zwolle-Emmen niet mogelijk en kan Bergentheim alleen bedient worden door de RS21 tussen Almelo en Hardenberg.

Re: Concessie Vechtdallijnen (2029-2043)

Geplaatst: di 01 jul 2025, 22:24
door cassie127
Ik weet niet of dat uiteindelijk gaat gebeuren. Ik heb ook gehoord (maar dat is wel iets wat niet 100% betrouwbaar is) dat men mogelijk wil gaan vleugelen met de treinen op Almelo - Mariënberg en Zwolle - Emmen. Zo zo ook directe verbindingen Almelo - Emmen te kunnen aanbieden als voorstadium op de directe verbinding Enschede - Groningen.

De flirts kan men grotendeels gebruiken voor de spitspendels Zwolle - Coevorden (- Emmen) v.v.