Waar ik me bij de NS wel aan stoor is de aansluiting vanuit Twente naar Schiphol. Mensen die aangewezen zijn op de 7000 hebben in de vakantie, in de daluren en het weekend, te maken met 1x per uur een trein naar Deventer waar deze aansluit op de 1700. Om op Schiphol te komen moet er in Amersfoort opnieuw overgestapt worden en wel een overstap van 2 minuten. Nu gaat het om een cross-platform overstap, maar dan nog. Heeft de 1700 2 minuten of meer vertraging, de 700 wacht niet. (En iemand die beweert dat ie dat wel doet: bij jou misschien wel. Eind vorig jaar zou ik naar Schiphol, de 1700 had 2 minuten vertraging en we naderen Amf. Bij het binnenrijden van het station stond de 700 nog met de deuren open, na het openen van de deuren van de 1700 was de 700 al weg. Even kort zoeken naar een klok en deze gaf heel netjes de exacte tijd weer: 10:55. Weg aansluiting.
mis je de aansluiting van xx.55 te amersfoort, dan zijn er altijd nog de optie's (wel met nog een extra overstap) van xx.58 via Asd, xx.05 via Wp of de trein van xx.25 rechtstreeks, dat zou dus met een gemiste aansluiting max +30 minuten betekenen.
Volgens mij storen we ons tegenwoordig aan alles! het is allemaal Ikke, Ikke, Ikke, en de rest kan stikken.
Op ons drukke spoorwegnet Kan er nu eenmaal niet bij elke mogelijke overstap mogelijkheid gewacht worden, en zeker niet als er voldoende alternatieven zijn.
En ik ben nog altijd van mening: Niemand verplicht je om met het OV te gaan als het zo enorm slecht is
O... dom van mij... het hebben van geen alternatief (auto/rijbewijs/fiets/brommer) ligt natuurlijk ook aan de OV bedrijven.
Tsja, laat ik het anders stellen dan: Is een overstap van 2 minuten voldoende voor treinen naar 1 van de drukste luchthavens van Europa? Zeker als die trein ook nog eens uit de richting komt van 1 van de universiteitssteden met veel buitenlandse studenten
Het is allemaal mooi in de randstad en vanuit het zuiden, maar de NO is er in 2007 zwaar op achteruit gegaan door het splitsen(of juist het opheffen van combineren en splitsen)
Alsof het in de randstad altijd zo ideaal is! Vraag bijvoorbeeld eens een reis op van Brd naar Shl... alsof dat zo gunstig is :) dus hou nou eens op met dat geklaag en gepiep
Of leg je marklin baantje uit op zolder en creeer je ideale dienstregeling.