Pagina 3 van 11
Re: GVB-bussen
Geplaatst: ma 14 dec 2009, 20:38
door Sonic-x
Bee schreef:En de Jonckheren
De meeste zaten inderdaad op de 22. Over de 65 waren de meeste passagiers nog niet helemaal te spreken, want hij kwam niet bij Muiderpoort.
Hey standaardbus 118 rijdt nog steeds? ik dacht die aantal korte bussen al vervangen waren.
Rijden die nieuwe gelede Citaro's nu ook op die lijn 65?
GVB heeft de aantallen standaardbussen nog niet afgevoerd
Geplaatst: ma 14 dec 2009, 22:12
door Sonic-x
Vaandag zag ik de 118 nog rijden en op het lijst zag ik staan dat die ook in het afvoerlijst staat?
GVB heeft 10 nieuwe gelede Citaro's extra? op welke lijnen worden ze ingezet vanuit garage zuid?
Re: GVB-bussen
Geplaatst: ma 14 dec 2009, 22:21
door Wubbo
Topics weer samengevoegd. Nieuwe topics starten is niet de manier om eerder antwoord op je vraag te krijgen, het werkt eerder tegengesteld ;-)
Re: GVB-bussen
Geplaatst: zo 20 dec 2009, 14:02
door Sonic-x
Lijn 32 rijdt nu met gelede Citaro wagens heb ik gezien
Ook op de 41 rijdt er af en toe een gelede
Re: GVB-bussen
Geplaatst: ma 21 dec 2009, 00:25
door someone-unreal
Op de 48 rijden zo nu en dan ook geledes.
Re: GVB-bussen
Geplaatst: ma 21 dec 2009, 00:36
door Suus
In principe rijdt de 48 alleen op zondag geleed.
Re: GVB-bussen
Geplaatst: ma 21 dec 2009, 11:28
door Sonic-x
Er gingen ook geruchten over dat lijn 41 geleed zou gaan rijden
Re: GVB-bussen
Geplaatst: ma 21 dec 2009, 12:08
door Suus
Dat is dus echt onzin, een gemiddelde bus op lijn 41 zit niet eens zitvol. Jij bent trouwens ook de enige die ik hoor over die geruchten.
Re: GVB-bussen
Geplaatst: do 07 jan 2010, 15:34
door tsov
Van de GVBA-Yahoo Group
Johan de Vries schreef:De volgende bussen staan niet meer in het bestand van het GVB.
De 131,132,133,135,136,174,175,176,178,179,181 en de 184.
Wel nog aanwezig maar niet meer voor de dienst 164,165 en de 210
Afgevoerd voor sloop zijn 123 en 127.
Re: GVB-bussen
Geplaatst: do 07 jan 2010, 16:48
door Suus
En dan pakken we het lijstje erbij van pagina 1, en dan blijken er dus 9 op het eerdere genoemde afvoerlijstje te staan. Opvallend genoeg vooral bussen in de 13x en 17x ranges :?
Re: GVB-bussen
Geplaatst: za 09 jan 2010, 22:12
door Oud forumgebruiker
Inderdaad apart. Jammer ook :(. Komt het door die laatst ingestroomde geledes, dat deze nu het veld moeten ruimen?
Re: GVB-bussen
Geplaatst: za 09 jan 2010, 22:16
door Suus
Dat ook, maar zoals eerder gezegd is het aantal standaardbussen altijd vrij hoog geweest.
Re: GVB-bussen
Geplaatst: zo 10 jan 2010, 21:01
door X-MANUEL-X
Een week geleden zag ik een standaardbus op lijn 18. :?
Ik heb bij CS gezien.
Re: GVB-bussen
Geplaatst: wo 13 jan 2010, 18:44
door tsov
Er is eind vorig jaar een
vooraankondiging geplaatst voor de bestelling van 4 midibusjes. Op 1 februari begint de aanbestedingsprocedure.
Re: GVB-bussen
Geplaatst: zo 17 jan 2010, 23:17
door Oud forumgebruiker
Welk bedrijf maakt er tegenwoordig nog midibussen? GVB aan de 10m-Ambassador? Of maakt MAN nog midibussen (iets als de Scouts)?
Re: GVB-bussen
Geplaatst: zo 17 jan 2010, 23:21
door Suus
MAN heeft nog de Lion's City M2 (kwadraat) van 9,3 meter. Maar de huidige bussen zijn eigenlijk al te groot voor het vervoer op lijn 30, dus ik zou het toch meer zoeken in de richting van een Mercedes-busje.
Re: GVB-bussen
Geplaatst: zo 17 jan 2010, 23:23
door Wubbo
VanHool maakt vast ook nog wel midibussen (a la die die in Utrecht op lijn 2 rijden).
Re: GVB-bussen
Geplaatst: zo 17 jan 2010, 23:26
door Daniel
Inderdaad, de NewA300 bestaat nog gewoon (zowel in diesel als hybride tegenwoordig). Verder heeft Mercedes de SprinterCity als echt klein busje en de Citaro K als iets grotere (10 meter) -bus.
Verder inderdaad de 10 m Ambassador en je hebt ook nog de IVECO/Irisbus GX127 (dat zijn die midibusjes op lijn 10 in Dordrecht en op de 7x-lijnen in de rest van het DAV-gebied)
Re: GVB-bussen
Geplaatst: zo 17 jan 2010, 23:26
door Geert
Wubbo schreef:VanHool maakt vast ook nog wel midibussen (a la die die in Utrecht op lijn 2 rijden).
En toevallig ook op lijn 30, hoewel ik dat persoonlijk geen succes vind :X
Re: GVB-bussen
Geplaatst: zo 17 jan 2010, 23:27
door Oud forumgebruiker
Bee schreef:MAN heeft nog de Lion's City M2 (kwadraat) van 9,3 meter. Maar de huidige bussen zijn eigenlijk al te groot voor het vervoer op lijn 30, dus ik zou het toch meer zoeken in de richting van een Mercedes-busje.
Dat is toch geen midibus? Er is een aanbesteding uitgegeven voor midibussen, dus zoiets wat er nu al rijdt.
@Wubbo: oja, Van Hool inderdaad, maar daar hoor ik ook nooit meer wat van op Nederlandse bodem... alleen een paar promo-proef-exemplaren bij Connexxion, Hybride ofzoiets.
Re: GVB-bussen
Geplaatst: zo 17 jan 2010, 23:28
door Stefan
Bedrijven zouden eventueel ook kunnen kijken naar de Solaris Alpino 8,6 of Solaris Urbino 10.
Re: GVB-bussen
Geplaatst: zo 17 jan 2010, 23:30
door Oud forumgebruiker
Aanhakend op he tbericht van Ddrs: ik hoop niet dat het zo'n IVECO wordt

Dat vind ik van die gedrochten...
Re: GVB-bussen
Geplaatst: zo 17 jan 2010, 23:31
door Suus
Connexxion heeft er vorig jaar nog 24 van besteld, van
die hybride modellen:
4 rijden er al rond, de overige komen dit jaar.
Re: GVB-bussen
Geplaatst: zo 17 jan 2010, 23:32
door Daniel
Weet niet of er daar in landelijk Noord veel reizigers gehecht zijn aan een zitplaats in het lage deel? Dan valt de Irisbus al af want die heeft in streekopstelling maarliefst vier zitplaatsen zonder opstapje die ook nog eens achteruit zitten. De Van Hool NewA300 heeft er overigens nog minder, namelijk exact nul
@Bee: Connexxion heeft de A330Hyb, da's de 12-meterversie. Maargoed, die hybrides zijn er dus van 10 meter (A300Hyb) tot 18 meter (AG300Hyb).
Re: GVB-bussen
Geplaatst: zo 17 jan 2010, 23:34
door Oud forumgebruiker
Du uitgand van meer dan 4 zitplaatsen in het lage gedeelte blijven nog over: De Citaro K, Ambassador 120 en MAN Lion's City M2?