Geert schreef:Systeem 4? Systeem 2?
Hier spreekt de aarde tot u...
McDonalds werkt in de keuken met verschillende productie systemen afhankelijk van de drukte.
Met de gedachten dat je een constante aanvoer van producten hebt zodat het vers blijft en zo min mogelijk verspil.
(Me collega die van de Burger King af kwam kende de term VERSPIL niet)
Voor de 1ste lijn, de grill kant waar hamburgers, cheesburgers en big mac's gemaakt worden kennen ze er 4. En in productie systeem 4 produceer je dus het meeste, bij productie systeem 1 het minste.
Voor de 2de lijn, de grill kant waar Big Tasty's, Quarter Pounder/Royal Chees en actieburgers met rundvlees worden gemaakt zijn er 3 productie systemen. En hier geldt ook weer met productie systeem 1 produceer je het minst, met 3 het meeste.
Dan had je ook nog KVA/KVA waar alle burgers worden gemaakt met Vis, Kip, kroketten, groenteburgers enz. En soms ook nog de laatste afwerking van de salades. Maar daar had ik een hekel aan, in mijn periode bij de mac deed ik dat ook zo weinig mogelijk en zou eigenlijk niet weten of ze daar ook nog gekke productie systemen voor hebben. Wel weet ik dat het vlak naar dat ik ontslag heb genomen het restaurant is overgestapt op een nieuwe BOB systeem. (en nog steeds is alcohol verboden in de keuken).