Pagina 3 van 11
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: wo 14 sep 2011, 19:55
door Daniel
Overvecht heeft ze trouwens al een tijdje, maar ik ben kennelijk niet wakker genoeg als ik daar langskom dagelijks... heb geen flauw idee wanneer ze vervangen zijn namelijk, in ieder geval voor deze week

Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: wo 14 sep 2011, 20:36
door Cookie
Volgens Op de Rails (2011-9) zal eind oktober het grote blauwe bord op Utrecht Centraal worden vervangen door een digitaal exemplaar.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: wo 14 sep 2011, 22:21
door Ennes
Op Gdg viel mij op dat op spoor 1 en 2 allebei een exemplaar met klok hangt, dus 2 klokken naast elkaar, en spoor 3 en 4 hangen exemplaren zonder klok!

Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: wo 14 sep 2011, 22:42
door Geert
Af en toe worden met die klokken rare keuzes gemaakt: in Den Haag Centraal zijn bij een aantal perrons aan de halzijde twee TBP's opgehangen (voor elk spoor 1) waarvan één een klok heeft en de ander niet. Nou ja, is nog wel in te komen, de klok hangt dichtbij tenslotte. Maar 100 meter verderop, halverwege het perron, hebben wel allebei de TBP's een klok. Niet erg consequent :')
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: wo 14 sep 2011, 22:49
door Wubbo
Daniel schreef:Overvecht heeft ze trouwens al een tijdje, maar ik ben kennelijk niet wakker genoeg als ik daar langskom dagelijks... heb geen flauw idee wanneer ze vervangen zijn namelijk, in ieder geval voor deze week

Vorige week was ik nog een keertje op Overvecht (zou op moeten zoeken wanneer dat was, maar was begin die week) en toen had in ieder geval spoor 1 nog een CTA (die ook weer wat vreemds toonde, daarom herinner ik het me nog ;-))
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: wo 14 sep 2011, 22:51
door Ennes
Geert schreef:Af en toe worden met die klokken rare keuzes gemaakt: in Den Haag Centraal zijn bij een aantal perrons aan de halzijde twee TBP's opgehangen (voor elk spoor 1) waarvan één een klok heeft en de ander niet. Nou ja, is nog wel in te komen, de klok hangt dichtbij tenslotte. Maar 100 meter verderop, halverwege het perron, hebben wel allebei de TBP's een klok. Niet erg consequent :')
dat was mij ook al opgevallen, maar dan is er binnen zichtbereik teminste nog een klok.
Op Gdg heb je de meeste vertrekkende reizigers van spoor 3-4 en daar hangt dus allen halverwege het perron nog een oude klok, maar aan de trapkant (waar dus ook de treinen stoppen) dus helemaal niets
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: wo 14 sep 2011, 22:53
door Geert
Ja, ik snap het probleem. Waarschijnlijk was het de bedoeling om op allebei de perrons een TBP met en een TBP zonder klok op te hangen en ging dat voornemen in de uitvoering de mist in...
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: wo 14 sep 2011, 22:57
door Ennes
Geert schreef:Ja, ik snap het probleem. Waarschijnlijk was het de bedoeling om op allebei de perrons een TBP met en een TBP zonder klok op te hangen en ging dat voornemen in de uitvoering de mist in...
Ach als je iets verder bij die bakken vandaan staat is zowel de tekst als de klok niet meer te lezen, dus zoveel missen we er niet aan -o-
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: wo 14 sep 2011, 23:07
door Suus
Raar idee misschien, maar als je nu in plaats van de volgende trein een lijstje met eerstvolgende treinen weergeeft met het aantal minuten tot vertrek erbij, en dan drie minuten voor vertrek het scherm laat springen naar de aankondiging voor de volgende trein, zijn die schermen dan niet veel nuttiger?
Zo deed men het rondom Stuttgart op de regionale stations ook met de beeldschermen op de stations, vond het eigenlijk heel slim bedacht. Daar had je bijvoorbeeld in Ludwigsburg:
Code: Selecteer alles
RB Stuttgart Hbf 4 Min
S5 Schwabstraße 8 Min
S4 Schwabstraße 13 Min
En een minuut later
Code: Selecteer alles
RBXXXXX 9:48
Stuttgart Hbf
Hält nicht vor Stuttgart Hbf
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: wo 14 sep 2011, 23:17
door Ardan
Zo doen inderdaad wel meer metrosystemen dat in Duitsland. Vlak voor binnenkomst verschijnt er iets als
U49 Hacheney __DD
über Kampstraße, Stadthaus
und Westfalenpark
(Die DD moeten treintjes voorstellen, kon niet een beter lijken teken bedenken xD0
Lijkt me inderdaad bij de TBP ook wel ideaal, hoewel ik de huidige hoofdaankondiging (eindbestemming) wel groot genoeg vind.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: wo 14 sep 2011, 23:18
door Geert
Is het niet fijn als wat eerder dan 3 minuten voor vertrek de tussenstations of opmerkingen over de trein in beeld staan? Bijna elk station met TBP's heeft overigens ook genoeg T7's gekregen volgens mij, daar kun je ook wel zoeken naar je trein.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: do 15 sep 2011, 01:19
door Ennes
ach de regel volgende trein leest ook niemand, ze staan onder zo´n bak een minuut lang te staren en komen vervolgens vragen waar en hoe laat de trein naar X vertrekt, terwijl hij keurig staat aangegeven als volgende trein. Maar we zullen het er maar op houden dat men nog moet wennen!

Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: do 15 sep 2011, 10:26
door Suus
Geert schreef:Is het niet fijn als wat eerder dan 3 minuten voor vertrek de tussenstations of opmerkingen over de trein in beeld staan? Bijna elk station met TBP's heeft overigens ook genoeg T7's gekregen volgens mij, daar kun je ook wel zoeken naar je trein.
Dat was ik nog vergeten. De vierde regel werd gebruikt voor het doorgeven van mededelingen, bijvoorbeeld dat een trein vertraging had, er een trein langs het perron zou rijden maar er niet zou stoppen of informatie over werkzaamheden.
@Ardan: Alleen is dit geen metro natuurlijk, dit was gewoon op treinstations van de DB

Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: do 15 sep 2011, 17:23
door Klaasje
Ennes schreef:ach de regel volgende trein leest ook niemand, ze staan onder zo´n bak een minuut lang te staren en komen vervolgens vragen waar en hoe laat de trein naar X vertrekt, terwijl hij keurig staat aangegeven als volgende trein. Maar we zullen het er maar op houden dat men nog moet wennen!

Gelukkig vragen de reizigers jou niets al ze het wel snappen. Anders konden we die regels zo afschaffen.

Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: do 15 sep 2011, 19:15
door MdJ
Enschede is vandaag ook voorzien van TBP's :)
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: vr 16 sep 2011, 15:55
door visgraat
Blijven de CTA's ook nog ergens hangen?
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: vr 16 sep 2011, 16:41
door Geert
Nee, ze worden in het hele land vervangen.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: vr 16 sep 2011, 21:04
door Roelof88
Opvallend is dat in Steenwijk niet de standaard TBP's boven de perrons zijn opgehangen. Daar hangen twee grotere displays die officieel bedoeld zijn voor de perronverwijzers op de grotere stations. Alleen staat op de bovenste helft de vertrektijd en de eindbestemming, en op de onderste helft de tussengelegen stations. Heeft denk ik met de leesbaarheid te maken.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: vr 16 sep 2011, 21:16
door Daelea
Roelof88 schreef:Opvallend is dat in Steenwijk niet de standaard TBP's boven de perrons zijn opgehangen. Daar hangen twee grotere displays die officieel bedoeld zijn voor de perronverwijzers op de grotere stations. Alleen staat op de bovenste helft de vertrektijd en de eindbestemming, en op de onderste helft de tussengelegen stations. Heeft denk ik met de leesbaarheid te maken.
De TBP's met zo'n scheiding hangen inderdaad vanwege de leesbaarheid buiten, de "eendelige" hangen binnen (zijn geloof ik met zon erop onleesbaar..)
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: vr 16 sep 2011, 21:39
door Michael
Alleen hebben ze op station Breda op spoor 7 en 8 de versie die voor "binnen" bedoel is opgehangen terwijl daar waar ze hangen geen overkapping of enige beschutting is
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: vr 16 sep 2011, 22:03
door Daniel
Dat zal dan wel vooruitlopend op het nieuwe station zijn waar die dingen wel onder een kap terecht gaan komen. Alhoewel... Amersfoort Vathorst is wat dat betreft ook afwijkend met de "binnen"-versie van de TBPs.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: di 20 sep 2011, 07:21
door Wubbo
Gouda heeft nu tbp's op (in ieder geval) spoor 4, 8, 9 en 10.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: di 20 sep 2011, 08:06
door Daniel
Inmiddels op alle plekken? Afgelopen zaterdag was het nog een mix van CTAs en TBPs waarbij de CTAs hingen op plekken nabij de werkzaamheden op het perron.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: di 20 sep 2011, 10:46
door deadlock
Ze zijn ze nu as I type aan het monteren in Dv.
Re: Vervanging CTA's door TBP's
Geplaatst: di 20 sep 2011, 17:44
door Wubbo
Daniel schreef:Inmiddels op alle plekken? Afgelopen zaterdag was het nog een mix van CTAs en TBPs waarbij de CTAs hingen op plekken nabij de werkzaamheden op het perron.
In ieder geval op spoor 3 en 5 hingen vanochtend nog cta's.