@Thomas: bij jou reden er nog twee keer zoveel treinen zo te zien... gezien het complete gebrek aan informatie via andere bronnen ben ik vanmiddag toch maar even de hal ingelopen van Utrecht Centraal om heel snel rechtsomkeert te maken. De TB21 bij de ingang toonde één rijdende trein, vier niet-rijdende en was verder leeg.
Was al een hele ervaring om op het station te komen: Utrecht was nog compleet ongestrooid, de bus kwam amper van z'n plek bij de haltes en reed overigens ook met een compleet dode InfoXX.
Wel ga ik bij deze een heel groot compliment aan Connexxion geven voor hun omgang met het winterweer... op Busstation Zuid in Utrecht wemelde het werkelijk van de VIC'ers die de gestrande treinreizigers van informatie over alternatieven voorzagen, het in- en uitstappen op nu extra drukke lijnen richting treinstations in goede banen stonden te leiden en last but not least nog iets deden wat wel het laatste was dat ik had verwacht: ondanks dat hun eigen dienstregeling ook een puinhoop geworden was stond men zelfs extra bussen te regelen op o.a. lijn 52 ri. Amersfoort :pos:
Nou kon die lijn natuurlijk nevernooitniet alle treinreizigers meekrijgen, maar het kwam een aardig eind in de richting. Zelf m'n vaste alternatieve route maar gekozen en dus allereerst met de 12s richting De Uithof gegaan. Groot respect heb ik voor de GVU-chauffeurs die onder deze omstandigheden nog met dubbelgelede wagens rondreden :pos: Met alle verkeersopstoppingen en aangepaste snelheid duurde het weliswaar drie kwartier om er te komen, maargoed, dat was ook wel te verwachten.
Vervolgens met lijn 276 verder naar Amersfoort met buitengewoon vrolijke chauffeur. Na al welkom geheten te zijn met de geinige spreuk "Waar zouden we zijn zonder de trein... allemaal bij mij in de bus"

werd een poging ondernomen de A28 op te komen. Daar stond de boel muurvast, dus werden we getrakteerd op een rit over de provinciale weg dwars door de bossen... Als er iets mooi is met dit soort weer :) Voor de reizigers naar Soesterberg P+R werd nog even een stukje heen en weer gereden zodat ze niet een eind hoefde te lopen en tot slot werden de reizigers naar station Amersfoort bij mijn uitstaphalte nog even geattendeerd dat de bus daarheen achter ons stond.
Zijn allemaal kleine dingetjes, maar allemaal bij elkaar toch net de dingen die het verschil maken. En dat bij omstandigheden die voor een voertuig op rubberen banden toch een stuk minder optimaal waren als voor een trein...