Pagina 21 van 62

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 21:27
door Ardan
Naja, wat heen gaat, moet toch ook weer een keer terug? Of worden het twee extra ritten Enschede-Zwolle die dan de hele dag in Zwolle staan en 's middags weer terug? Lijkt me een beetje zonde, en volgens mij is die lijn ook dubbel verspitst.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 21:44
door Dennenboom
Het treinstel van de sneltrein kan goed dienen als versterking de andere kant op. Het feit dat de sneltreinen maar in een richting rijden komt door het ontbreken van spoorcapaciteit.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 21:50
door CamilleKreemers
Ik dacht dat naast elektrificatie ook verdubbeling werd uitgevoerd om juist in twee richtingen sneltreinen te kunnen laten rijden.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 22:06
door Thom91
Nee, alleen in de spitsrichting. Dus ochtend naar Zwolle en middag naar Enschede.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 22:07
door CamilleKreemers
jammer, het had een kans kunnen zijn om in twee richtingen die sneltrein te hebben rijden.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 22:12
door dennistd
Nee, want als je sneltreinen in beide richtingen wilt rijden dan moet er ten oosten van Zwolle en ten westen van Nijverdal verdubbelt gaan worden (een aantal kilometers), omdat de sneltreinen daar elkaar moeten kruisen dan. Mocht de sneltrein een groot succes worden dan kan dit altijd nog gedaan worden, er wordt bij de elektrificatie in elk geval al rekening mee gehouden (de palen komen aan de zuidzijde aangezien aan de noordzijde ruimte is voor een tweede spoor).

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 22:14
door CamilleKreemers
wordt de sneltrein een succes moeten ze weer het spoor openbreken om die extra sporen voor mogelijkheid passage te plaatsen.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 22:31
door Ardan
Dennenboom schreef:Het treinstel van de sneltrein kan goed dienen als versterking de andere kant op. Het feit dat de sneltreinen maar in een richting rijden komt door het ontbreken van spoorcapaciteit.
Ach natuurlijk, je kunt die sneltrein gewoon achter de volgende terugkerende stopper plakken :) Dat tweerichtingssneltreinen niet mogelijk waren wist ik (hoewel, er zal in Raalte gekruist worden. Waarom kan dat één kant op wel en de andere kant op niet tegelijk? Of is Zwolle-Heino daar te lang voor?), maar ik vroeg me gewoon af wat ze de rest van de dag met die sneltrein gaan doen.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 22:33
door CamilleKreemers
hetzelfde als alle treinstellen die alleen in de spits nodig zijn, op het opstelterrein ermee.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 22:34
door Thom91
CamilleKreemers schreef:wordt de sneltrein een succes moeten ze weer het spoor openbreken om die extra sporen voor mogelijkheid passage te plaatsen.
Het is geldverkwisting om het nu neer te leggen. Elders op dit forum zwerft het document waarin de afwegingen staan.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 22:34
door NintendoC
Wordt station Stadshagen al direct dubbelsporig aangelegd of is dat nog niet bekend?

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 22:37
door CamilleKreemers
Thom91 schreef:
CamilleKreemers schreef:wordt de sneltrein een succes moeten ze weer het spoor openbreken om die extra sporen voor mogelijkheid passage te plaatsen.
Het is geldverkwisting om het nu neer te leggen. Elders op dit forum zwerft het document waarin de afwegingen staan.
het zal wel geldverkwisting zijn om het nu neer te leggen, maar nu breken ze voor een jaar geloof ik het spoor open om een stel palen met draad te plaatsen. Dan kunnen ze gelijktijdig toch ook een paar extra sporen (ja het is duurder, maar toekomstvaster) te plaatsen voor twee sneltreinen? Dan kun je een groeimodel toepassen als vervoerder.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: di 16 jun 2015, 22:37
door Thom91
Er is geen vraag naar een sneltrein in de andere richting. Zoek het document maar even op, dan zie je het wel.

Re: Aanbesteding Zwolle-Enschede & Zwolle - Kampen

Geplaatst: di 16 jun 2015, 22:42
door Globetrotter
Gefeliciteerd :D!!!

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: wo 17 jun 2015, 12:23
door Durashift
Bee schreef: (..)
Woordvoerder van Syntus tegen treinreiziger.nl

Maar sowieso wordt van de vervoerders verwacht dat in december 2016 een single check-in gerealiseerd is, anders gaat de staatssecretaris het verplichten via wetgeving.
Hopelijk denken de vervoerders ook aan de single check-out


:|

-----------------

Prima dat Syntus de gunning gekregen heeft.. Zijn zij tegenwoordig financieel een wat stabieler bedrijf? Ze gaan nogal een (financiële) verplichting aan..

Tijdplanning lijkt mij ook krap.. Ik neem aan dat Syntus de Flirt's pas gaat bestellen als de gunning definitief is..
Stel dat er een bezwaarprocedure gaat lopen.. is er straks in december 2017 wel een draad boven het spoor.. met daaronder nog steeds een DM90...

:x

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: wo 17 jun 2015, 12:41
door Michael
Stadler kan vrij snel treinen leveren.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: wo 17 jun 2015, 13:29
door Globetrotter
Durashift schreef:Tijdplanning lijkt mij ook krap.. Ik neem aan dat Syntus de Flirt's pas gaat bestellen als de gunning definitief is..
Stel dat er een bezwaarprocedure gaat lopen.. is er straks in december 2017 wel een draad boven het spoor.. met daaronder nog steeds een DM90...

:x
Ja, dat is een beetje hetzelfde verhaal met Arriva in Limburg. Die wachten ook met het aanschaffen van materieel, maar schaffen wel al 'onderdelen' aan, zoals Anne Hettinga op L1 zei.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: wo 17 jun 2015, 14:29
door Dennenboom
Durashift schreef: Tijdplanning lijkt mij ook krap.. Ik neem aan dat Syntus de Flirt's pas gaat bestellen als de gunning definitief is..
Stel dat er een bezwaarprocedure gaat lopen.. is er straks in december 2017 wel een draad boven het spoor.. met daaronder nog steeds een DM90...

:x
Lijkt me dat dit de eerste electrische lijn wordt waar ATB-NG op functioneert. Voor zover ik weet is er ook geen elektrisch materieel dat hiermee overweg kan. Alleen het te bestellen materieel kan daar elektrisch rijden. Een huur/noodoplossing is dan inderdaad alleen mogelijk met DM90. Ander NS materieel mag er niet komen.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: wo 17 jun 2015, 14:48
door reisthijs
Durashift schreef:Tijdplanning lijkt mij ook krap..
Dat valt hier wel mee. De 1,5 jaar die Arriva nu nog heeft in Limburg, dát is krap.

Zolang Syntus dit jaar nog kan bestellen is dat vroeg genoeg voor Stadler.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: wo 17 jun 2015, 16:50
door Thom91
Ze gaan gelukkig pas rijden in december 2017, dus ze hebben 2,5 jaar hier in Overijssel.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: wo 17 jun 2015, 18:24
door ArrivaBas
Michael schreef:Stadler kan vrij snel treinen leveren.
Omdat het treintype meer een platform is.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: wo 17 jun 2015, 20:45
door busje77
Bovendien moet de toelating eind 2016 geregeld zijn als dan de eerste treinstellen gaan rijden.

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: wo 17 jun 2015, 22:49
door NG²7²™
Michael schreef:Stadler kan vrij snel treinen leveren.
1+1=2?

http://www.overijssel.nl/actueel/nieuws ... hn-nieuwe/

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: wo 17 jun 2015, 22:53
door BR628
Als blijkt dat de provincie Overijssel (deels) op basis daarvan besloten heeft dat Zwenzwoka naar Syntus gaat dan kan men zich gaan voorbereiden op een nog lang durende juridische strijd...

Re: Zwolle - Enschede & Zwolle - Kampen gegund aan Syntus

Geplaatst: wo 17 jun 2015, 23:02
door Suus
NG²7²™ schreef:
Michael schreef:Stadler kan vrij snel treinen leveren.
1+1=2?

http://www.overijssel.nl/actueel/nieuws ... hn-nieuwe/
Nee, want die aanbesteding is ongeldig verklaard door een Duitse rechtbank en moet opnieuw gedaan worden. :)