Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 248
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Nee, daar zijn 10 bussen echt te weinig voor.
-
- Berichten: 668
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
- Locatie: Groningen-Den Haag
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Deels zou het natuurlijk wel kunnen, aangevuld met de bussen die er nu al rijden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Dat bedoelde ik dus ook.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 248
- Lid geworden op: ma 11 nov 2013, 19:51
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Dan heb je weer laadpalen onderweg nodig, die er nu niet staan. Daarom had Qbuzz ook voor de 3.0 gekozen.
-
- Berichten: 171
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Oude tijden herleven met de werkzaamheden aan de Turfsingel/Schuitendiep
Buschauffeurs verdwalen in de stad

-
- Berichten: 709
- Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Eens, dat dacht ik ook toen ik gisteren verschillende Capacity's op de 6 zag. Zet die dingen dan in op 15 en gewoon geleed op de 6.
Of regel je shit gewoon en zorg voor meer capaciteit door dan toch maar langere bussen aan te schaffen (er is immers weer ruimte voor bestellen gezien het afblazen van Ebuscos)
Ik voelde op voorhand al aan dat het niet goed zou komen toen er opeens gewone geleden op de 15 kwamen; die Capacity's reden er immers niet voor niets al bijna 15 jaar...
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Maakt die twee meter dan zoveel verschil?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 590
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Vooral de indeling zoals al genoemd. En die extra 1m60 zal toch wel wat doen, scheelt blijkbaar toch 25 man.
Verschil tussen een CapaCity en CapaCity L is minder groot dacht ik.
https://www.youtube.com/watch?v=CfxyAm9Jk0s
Verschil tussen een CapaCity en CapaCity L is minder groot dacht ik.
Die bussen zijn nu 11 jaar oud, december 2013 hebben we ze opgehaald.
https://www.youtube.com/watch?v=CfxyAm9Jk0s
-
- Berichten: 768
- Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Volgens de RDW mogen er in een CapaCity (182) 48 mensen meer mee dan in de Q-link eCitaro G (134)
-
- Berichten: 768
- Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
De echte bedoeling blijkt scholieren/studenten 15 minuten langer in bed te kunnen laten liggen, aldus het OV-Bureau in de media

-
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Of om die scholieren uit andere lijnen (of knooppunten) te halen, zodat de scholierenpiek op die lijnen minder wordt?
-
- Berichten: 669
- Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Ik lees net in het draadje over de Lelylijn dat ook het onderzoek naar de Nedersaksenlijn in de diepvries geplaatst is. Serieus een gemiste kans. Zou een verlenging (van de toekomstig geactiveerde lijn Veendam-Stadskanaal) naar Musselkanaal niet een optie kunnen zijn?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di 09 okt 2018, 04:56
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Dat laat nog wel even op zich wachten, want dan heb je weer een tekort. Elektrisch rijden is vragen om problemen wanneer je te weinig bussen besteld. En daarnaast ook nog eens bij zoveel verschillende merken. Ik hou mijn hart vast wat er in de plaats van Ebusco komt, ik hoop het niet maar vrees dat dit ook de meuk uit China gaat worden...
-
- Berichten: 1789
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Zou je dit kunnen toelichten? Volgens mij is risicospreiding namelijk totaal niet negatief.
Je ziet bijvoorbeeld bij EBS Zaanstreek-Waterland wat het risico van een grote order bij één fabrikant is. Bij leveringsproblemen moet je dan meteen een hele vloot vervangen.
Daarnaast moet je maar afwachten of er na faillissement nog reserveonderdelen te krijgen zijn (dat zie je zelfs zonder faillissement al bij Ebusco). Dan zou ik liever een kleine vloot bussen kwijt zijn aangezien ik geen onderdelen kan krijgen, dan dat direct de hele vloot niet onderhouden kan worden.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Inmiddels is voor deze concessie de dienstregeling die vanaf december geldt te vinden in de ovinfo-app.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
-
- Berichten: 1789
- Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
- Locatie: Emmen (DR)
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Waarbij mij direct opvalt dat alle chauffeurs blijkbaar op 15 december een vrije dag hebben, dan rijdt er namelijk geen enkele bus
Lijkt erop dat in de NeTeX een verkeerde ingangsdatum is ingesteld

Lijkt erop dat in de NeTeX een verkeerde ingangsdatum is ingesteld

-
- Berichten: 768
- Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Volgens Busposities hebben de CapaCity 3400 en 3401 alweer ritten gereden
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 10190
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
En vanaf morgen komen de MAN Lion's City L LE's die uit Zweden komen geleidelijk in dienst op de Qlinerdiensten.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
Website: http://ov-almere.weebly.com/
Updates:
25-05-2025 NIEUW --> 30 foto's uit Amsterdam!
14-05-2025 --> 167 foto's uit Nederland, België en Duitsland!
- Lijn 45
- Berichten: 5829
- Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
- Contacteer:
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Gaan die (en de Zweedse Volvo's) op vaste lijnen/omlopen rijden?
-
- Berichten: 590
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Ja klopt, dan hebben we allemaal prestatieverlof.iamthedutchdude schreef: ↑do 07 nov 2024, 20:19Waarbij mij direct opvalt dat alle chauffeurs blijkbaar op 15 december een vrije dag hebben, dan rijdt er namelijk geen enkele bus![]()
De MAN in Assen heeft nog gewoon die meter lange buitenspiegel. Schijnt ook eentje rond te rijden met een OV spiegel, die zouden ze allemaal krijgen. Zet maar vast een doos spiegels op de buffer

Of ze vaste omlopen gaan rijden weet ik niet. Moet niet zoveel uitmaken want de Qliner omlopen op alle lijnen in GD, met uitzondering van lijn 310 want die wisselt eigenlijk niet.
-
- Berichten: 2349
- Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
- Locatie: Arnhem
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Je kunt van Arriva veel zeggen, maar een Calimero bedrijf is het geenszins. Arriva heeft 4 regionale spoorconcessies in handen: noordelijke nevenlijnen, Vechtdallijnen, Achterhoek Rivierenland en Limburg. Daarnaast rijden ze vanuit Groningen en Maastricht nachttreinen naar Schiphol. Na de NS zijn zij dus het grootste spoorbedrijf in Nederland.Lange_Dre schreef: ↑za 26 okt 2024, 17:06 Ik ben heel benieuwd waar dat calimero bedrijf het personeel en materieel vandaan gaan halen. Dat laatste zal ongetwijfeld wel redelijk makkelijk te regelen zijn.aar dat eerste, personeel vind ik erg interessant aangezien Arriva nog steeds personeel te kort komt voor hun concessies waar de Nederlandse Spoorwegen niet meer mogen komen. Lijkt mij dat dat bedrijf dat eerst op orde moet brengen. Van mij mag Arriva deze nieuwe verbinding snel weer kwijt raken, maar dat staat los van de twee genoemde punten aan het begin van mijn post.
Speed doesn't kill you, suddenly becoming stationary is what gets you
-
- Berichten: 288
- Lid geworden op: do 25 jun 2020, 18:05
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
De calimero quote is toch zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk. Die permanente verongelijktheid is er wel
-
- Berichten: 668
- Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
- Locatie: Groningen-Den Haag
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Exact dit. 

Laatst gewijzigd door Zugführer op do 14 nov 2024, 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, vorige bericht hoef je niet te quoten
Reden: Quote verwijderd, vorige bericht hoef je niet te quoten
-
- Berichten: 768
- Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
De hernieuwde inzet van de CapaCitys op lijn 15 gaat nog niet zonder slag of stoot: de 3400 staat met de derde as op blokken de boel te blokkeren op halte C op Hoofdstation.
-
- Berichten: 916
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Interessant. Erg benieuwd hoe de strekking van lijn 9 in Eelde gaat uitpakken. Hier is jaren over gesproken, maar uiteindelijk blijkt de route enkel versneld te worden. Er komt nog geen Q-link en geen verhoging van de spitsfrequentie. Zou het niet logischer zijn als men een Q-link via P+R Haren wil invoeren om dit tegelijkertijd te doen? Met de huidige manier zal het aantal reizigers waarschijnlijk vooral afnemen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten