Pagina 202 van 206
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 04 nov 2024, 12:45
door nielsie600
Nee, daar zijn 10 bussen echt te weinig voor.
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 04 nov 2024, 13:35
door Lange_Dre
Deels zou het natuurlijk wel kunnen, aangevuld met de bussen die er nu al rijden.
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 04 nov 2024, 13:36
door Milco
Dat bedoelde ik dus ook.
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 04 nov 2024, 17:39
door nielsie600
Dan heb je weer laadpalen onderweg nodig, die er nu niet staan. Daarom had Qbuzz ook voor de 3.0 gekozen.
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 04 nov 2024, 23:11
door ZipperZapper
Oude tijden herleven met de werkzaamheden aan de Turfsingel/Schuitendiep
Buschauffeurs verdwalen in de stad
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 05 nov 2024, 07:33
door marcel.nl
Milco schreef: ↑ma 04 nov 2024, 09:58
Zou het zo kunnen zijn dat de Q-link CapaCity's terug komen op lijn 15 en dat daarmee de (of: een aantal) eCitaro's van Q-link doorschuiven naar lijn 6 om de Ebusco's te vervangen die daar eigenlijk zouden gaan rijden?
Eens, dat dacht ik ook toen ik gisteren verschillende Capacity's op de 6 zag. Zet die dingen dan in op 15 en gewoon geleed op de 6.
Of regel je shit gewoon en zorg voor meer capaciteit door dan toch maar langere bussen aan te schaffen (er is immers weer ruimte voor bestellen gezien het afblazen van Ebuscos)
Ik voelde op voorhand al aan dat het niet goed zou komen toen er opeens gewone geleden op de 15 kwamen; die Capacity's reden er immers niet voor niets al bijna 15 jaar...
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 05 nov 2024, 08:01
door Milco
Maakt die twee meter dan zoveel verschil?
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 05 nov 2024, 11:07
door JeroenSpock
Vooral de indeling zoals al genoemd. En die extra 1m60 zal toch wel wat doen, scheelt blijkbaar toch 25 man.
Verschil tussen een CapaCity en CapaCity L is minder groot dacht ik.
marcel.nl schreef: ↑di 05 nov 2024, 07:33Ik voelde op voorhand al aan dat het niet goed zou komen toen er opeens gewone geleden op de 15 kwamen; die Capacity's reden er immers niet voor niets al bijna 15 jaar...
Die bussen zijn nu 11 jaar oud, december 2013 hebben we ze opgehaald.
https://www.youtube.com/watch?v=CfxyAm9Jk0s
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 05 nov 2024, 12:06
door Nicketick
Volgens de RDW mogen er in een CapaCity (182) 48 mensen meer mee dan in de Q-link eCitaro
G (134)
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 05 nov 2024, 21:31
door Nicketick
Milco schreef: ↑vr 01 nov 2024, 20:14
In de OVinfo-app zie ik vanaf 11 november een nieuwe of tijdelijke buslijn 110 tussen station Groningen en De Wijert, met beperkt ritten naar Assen. Wat is hier de bedoeling van?
De echte bedoeling blijkt scholieren/studenten 15 minuten langer in bed te kunnen laten liggen, aldus
het OV-Bureau in de media 
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 07 nov 2024, 08:05
door Roeland
Of om die scholieren uit andere lijnen (of knooppunten) te halen, zodat de scholierenpiek op die lijnen minder wordt?
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 07 nov 2024, 09:14
door TomSteyl
Ik lees net in het draadje over de Lelylijn dat ook het onderzoek naar de Nedersaksenlijn in de diepvries geplaatst is. Serieus een gemiste kans. Zou een verlenging (van de toekomstig geactiveerde lijn Veendam-Stadskanaal) naar Musselkanaal niet een optie kunnen zijn?
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 07 nov 2024, 10:54
door Harry0512
ov'tje schreef: ↑zo 03 nov 2024, 11:48
Je kunt op die manier wel zo goed als de LE's uit 2009 uitfaseren
Dat laat nog wel even op zich wachten, want dan heb je weer een tekort. Elektrisch rijden is vragen om problemen wanneer je te weinig bussen besteld. En daarnaast ook nog eens bij zoveel verschillende merken. Ik hou mijn hart vast wat er in de plaats van Ebusco komt, ik hoop het niet maar vrees dat dit ook de meuk uit China gaat worden...
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 07 nov 2024, 11:10
door iamthedutchdude
Harry0512 schreef: ↑do 07 nov 2024, 10:54
En daarnaast ook nog eens bij zoveel verschillende merken.
Zou je dit kunnen toelichten? Volgens mij is risicospreiding namelijk totaal niet negatief.
Je ziet bijvoorbeeld bij EBS Zaanstreek-Waterland wat het risico van een grote order bij één fabrikant is. Bij leveringsproblemen moet je dan meteen een hele vloot vervangen.
Daarnaast moet je maar afwachten of er na faillissement nog reserveonderdelen te krijgen zijn (dat zie je zelfs zonder faillissement al bij Ebusco). Dan zou ik liever een kleine vloot bussen kwijt zijn aangezien ik geen onderdelen kan krijgen, dan dat direct de hele vloot niet onderhouden kan worden.
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 07 nov 2024, 20:00
door Milco
Inmiddels is voor deze concessie de dienstregeling die vanaf december geldt te vinden in de ovinfo-app.
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: do 07 nov 2024, 20:19
door iamthedutchdude
Waarbij mij direct opvalt dat alle chauffeurs blijkbaar op 15 december een vrije dag hebben, dan rijdt er namelijk geen enkele bus
Lijkt erop dat in de NeTeX een verkeerde ingangsdatum is ingesteld

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 11 nov 2024, 21:11
door Nicketick
Volgens Busposities hebben de CapaCity 3400 en 3401 alweer ritten gereden
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 11 nov 2024, 21:13
door Milco
En vanaf morgen komen de MAN Lion's City L LE's die uit Zweden komen geleidelijk in dienst op de Qlinerdiensten.
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 11 nov 2024, 21:16
door Lijn 45
Gaan die (en de Zweedse Volvo's) op vaste lijnen/omlopen rijden?
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: di 12 nov 2024, 10:51
door JeroenSpock
iamthedutchdude schreef: ↑do 07 nov 2024, 20:19Waarbij mij direct opvalt dat alle chauffeurs blijkbaar op 15 december een vrije dag hebben, dan rijdt er namelijk geen enkele bus
Ja klopt, dan hebben we allemaal prestatieverlof.
De MAN in Assen heeft nog gewoon die meter lange buitenspiegel. Schijnt ook eentje rond te rijden met een OV spiegel, die zouden ze allemaal krijgen. Zet maar vast een doos spiegels op de buffer
Of ze vaste omlopen gaan rijden weet ik niet. Moet niet zoveel uitmaken want de Qliner omlopen op alle lijnen in GD, met uitzondering van lijn 310 want die wisselt eigenlijk niet.
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: wo 13 nov 2024, 12:21
door gkw1969
Lange_Dre schreef: ↑za 26 okt 2024, 17:06
Ik ben heel benieuwd waar dat calimero bedrijf het personeel en materieel vandaan gaan halen. Dat laatste zal ongetwijfeld wel redelijk makkelijk te regelen zijn.aar dat eerste, personeel vind ik erg interessant aangezien Arriva nog steeds personeel te kort komt voor hun concessies waar de Nederlandse Spoorwegen niet meer mogen komen. Lijkt mij dat dat bedrijf dat eerst op orde moet brengen. Van mij mag Arriva deze nieuwe verbinding snel weer kwijt raken, maar dat staat los van de twee genoemde punten aan het begin van mijn post.
Je kunt van Arriva veel zeggen, maar een Calimero bedrijf is het geenszins. Arriva heeft 4 regionale spoorconcessies in handen: noordelijke nevenlijnen, Vechtdallijnen, Achterhoek Rivierenland en Limburg. Daarnaast rijden ze vanuit Groningen en Maastricht nachttreinen naar Schiphol.
Na de NS zijn zij dus het grootste spoorbedrijf in Nederland.
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: wo 13 nov 2024, 19:53
door robert1955
De calimero quote is toch zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk. Die permanente verongelijktheid is er wel
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: wo 13 nov 2024, 21:37
door Lange_Dre
Exact dit.

Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: ma 18 nov 2024, 11:13
door Nicketick
De hernieuwde inzet van de CapaCitys op lijn 15 gaat nog niet zonder slag of stoot: de 3400 staat met de derde as op blokken de boel te blokkeren op halte C op Hoofdstation.
Re: Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Geplaatst: wo 20 nov 2024, 21:53
door gebruiker77
Milco schreef: ↑do 07 nov 2024, 20:00
Inmiddels is voor deze concessie de dienstregeling die vanaf december geldt te vinden in de ovinfo-app.
Interessant. Erg benieuwd hoe de strekking van lijn 9 in Eelde gaat uitpakken. Hier is jaren over gesproken, maar uiteindelijk blijkt de route enkel versneld te worden. Er komt nog geen Q-link en geen verhoging van de spitsfrequentie. Zou het niet logischer zijn als men een Q-link via P+R Haren wil invoeren om dit tegelijkertijd te doen? Met de huidige manier zal het aantal reizigers waarschijnlijk vooral afnemen.