Pagina 202 van 234
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 17 jul 2024, 07:40
door Meltrain
Ik merk nu voor de tweede keer op rij dat de halte Martinus Nijhofflaan in Delft wordt omgeroepen als "Bikolaan".
Op de schermen staat wel de juiste halte weergegeven.
Alle andere haltes worden wel correct omgeroepen.
cassie127 schreef: ↑zo 14 jul 2024, 12:39
Ook B@M (bijsturingssysteem voor materieel) werkt tot 72 uur voor uitvoering. Daarna zul je echt in de planningssystemen moeten kijken waar die omloop in overgaat.
Maar dan zou nog steeds een dag van tevoren de juiste materieelinzet bekend moeten zijn. Waarom wordt dat dan niet weergegeven in de Reisplanner?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 17 jul 2024, 23:06
door Dennenboom
In de berichten over de werkzaamheden in Amersfoort kan ik niet vinden dat er morgen weer treinen rijden tussen Schothorst en Putten. Die zie ik wel in de reisplanner staan. Daar staan 4 stoptreinen per uur in beide richtingen. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: wo 17 jul 2024, 23:23
door IIVQ
Naar Zwolle zelfs (Waar de s28700 in een 31-29-patroon rijdt, vertrek om :09 en :40, de ander zit daar 11/10mn na).
Ik had het meegekregen, maar wij hebben van onze spoorcollega een zeer uitgebreid overzicht gekregen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: do 18 jul 2024, 01:11
door Selivio
https://www.ns.nl/reisinformatie/betere ... foort.html
Staat iig wel bij de lijst van omreizen op de site van de NS.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: do 18 jul 2024, 12:46
door Meltrain
De
2400 is deze twee weken ingekort en dus is zoals altijd de koppeling met de
3500 in de daluren weer niet verwerkt in de reisinformatie.
Wanneer gaat dat nou eens een keertje goed?

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: do 18 jul 2024, 14:52
door MetroRET
Geen paniek, de doorkoppeling wordt toch definitief in drgl 2025 als doorgaand nummer

.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: do 18 jul 2024, 15:01
door Dionysusnu
Meltrain schreef: ↑do 18 jul 2024, 12:46
Wanneer gaat dat nou eens een keertje goed?
Ik zou zeggen, wanneer gaat dat nou eens een keertje automatisch? In plaats van een handmatige koppeling zou je best naar de omloop kunnen kijken. Bijvoorbeeld: Staat de trein minder dan 10 minuten stil, en vertrekt hij in dezelfde rijrichting? Toon het dan als een doorgaande trein in het reisadvies.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: za 20 jul 2024, 16:04
door IIVQ
Ik was vandaag bij de
feestelijke opening van de Uithoornlijn. Los van alle digitale reisinformatie die nog niet klopte omdat de echte drgl pas morgen begint, werd ik niet echt duidelijk van de papieren reisinfo ter plekke. Spot de fouten. Het zijn er een paar. Nee, het zijn er véél.
https://mapstodon.space/@IIVQ/112819120482968536
Ook in de digitale reisinfo gaat nog redelijk wat fout, maar dat is wellicht morgen beter.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 21 jul 2024, 15:02
door Bemined
Op Rotterdam Stadion waren de klassieke treinaanwijzers, de NS app en de treinen zelf het vandaag niet helemaal eens over van welke perronfase de treinen zouden vertrekken en wat de eindbestemming zou zijn. Bij trein
5151 gaf de trein zelf Roosendaal aan maar de treinaanwijzer en app Dordrecht, en bij trein
5051 gaven de treinaanwijzer en app 4a als vertrekspoor aan maar vertrok de trein in werkelijkheid van 4b. Richting Rotterdam zou volgens de NS app om en om van 3a en 3b vertrokken moeten worden, maar de treinaanwijzer gaf alles op 3b weer en dat klopte in mijn geval ook.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 21 jul 2024, 17:55
door Etienne
Vanwege een seinstoring reden er vanochtend enige tijd geen treinen tussen Gouda en Rotterdam Centraal. Voor de
4000 was kennelijk geen ruimte en was daarom opgeheven tussen Goverwelle en Rotterdam Noord. Mogelijke alternatieve werden bij het omroepbericht niet genoemd; maar als men nu omroept dat reizigers gebruik kunnen maken van de Sprinter naar 's-Hertogenbosch en vervolgens overstappen in Goverwelle is het gewoon mogelijk om naar Amsterdam te reizen.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 21 jul 2024, 18:24
door Daniel
Ging lekker in m'n tram van Uithoorn naar Amsterdam Zuid vanmiddag met de omroep:...
"Westwijk, eindpunt van deze lijn"
"Brink, overstappen op: vergeet niet uit te checken"
"A.J. Ernststraat, vierentwintig"
"Overstappen op: vergeet niet uit te checken" (dat het station Zuid was, was kennelijk niet relevant om te noemen)
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: vr 26 jul 2024, 08:53
door atroffa010
De 5200 heeft vandaag maar liefst 14 minuten reistijd gekregen tussen
Rtz &
Rlb, terwijl dit bij de 5100 gewoon de normale 3 minuten is.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: vr 26 jul 2024, 09:01
door Bemined
Dat is geen misser, de
5200 heeft een geplande niet commerciële stop van 9 minuten te
Rtst.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: vr 26 jul 2024, 09:12
door atroffa010
Oh vandaar

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: vr 26 jul 2024, 10:56
door Hendrik
Dan is de toegevoegde waarde van deze treinserie toch wel héél beperkt? Hooguit heb je er wat aan tussen
Rtd en
Rtz.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: vr 26 jul 2024, 11:22
door Meltrain
Bemined schreef: ↑vr 26 jul 2024, 09:01
Dat is geen misser, de
5200 heeft een geplande niet commerciële stop van 9 minuten te
Rtst.
En wat is daar het praktisch nut van?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: vr 26 jul 2024, 12:59
door Bemined
Geen idee, bij Zwijndrecht is het spoorgebruik afwijkend wat mogelijk verderop conflicten oplevert. Al zie ik dat de
5100 daar tot nu toe steeds weer teruggewijzigd wordt naar spoor 3 dus mogelijk spookwerkzaamheden?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: vr 26 jul 2024, 13:14
door Suus
Spoor 3 op Zwijndrecht zou dan voor het eerst in bijna twee weken zijn

Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 28 jul 2024, 19:11
door Daniel
Zit nu in de
8871 waarin op de schermen in de trein alle tijden 20 minuten later dan gepland worden weergegeven. Systeem in de war door de start op Den Haag Centraal?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 28 jul 2024, 19:32
door Z2N
In de
8883 gisteren hetzelfde verhaal, maar het informatiesysteem in SLT kan dit soort verlengingen ook eigenlijk niet aan.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 28 jul 2024, 19:34
door Meltrain
Ik had
een maand geleden een soortgelijk geval, al begreep ik de daaropvolgende reactie niet helemaal. Helaas was er geen antwoord meer gekomen op mijn vervolgvraag.
Z2N schreef: ↑zo 28 jul 2024, 19:32
In de
8883 gisteren hetzelfde verhaal, maar het informatiesysteem in SLT kan dit soort verlengingen ook eigenlijk niet aan.
Waarom niet?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 28 jul 2024, 19:50
door waldo79
Vandaar dat de SLT waar ik gisteren in plaats nam te Utrecht in het geheel geen reisinformatie gaf. Was de
8900 die het stoppatroon van de
8800 volgde.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 28 jul 2024, 20:48
door Z2N
SLT heeft niet het gebruikelijke reisinformatiesysteem, maar heeft nog een eigen informatiesysteem waar de dienstregeling per wijzigingsblad in opgeslagen staat. Dagplanwijzigingen zijn dan ook niet toonbaar in SLT.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 28 jul 2024, 21:24
door Meltrain
Is dat ook de reden dat SLT het enige materieel is waarbij je op de schermen de binnen- en buitentemperatuur kunt zien?
Kan het informatiesysteem niet aangepast worden naar wat gangbaar is bij NS?
Re: OVer Missers in de Reisinformatie
Geplaatst: zo 28 jul 2024, 21:33
door Jultar
Z2N schreef:SLT heeft niet het gebruikelijke reisinformatiesysteem, maar heeft nog een eigen informatiesysteem waar de dienstregeling per wijzigingsblad in opgeslagen staat. Dagplanwijzigingen zijn dan ook niet toonbaar in SLT.
Dagplaninformatie kan prima getoond worden, echter is daarvoor een werkende verbinding met de wal noodzakelijk en in geval van een niet-standaard treinnummer dient de HC via een kleine omweg het ophalen van de actuele informatie te triggeren. Daar is helaas niet elke HC even goed bekend mee en als de verbinding niet werkt, werkt het uiteraard ook dus niet.
Binnen- en buitentemperatuur wordt overigens ook op ander materieel weergegeven, bijvoorbeeld op SNG en ICNG.
Het wijzigen naar een ander systeem wordt op dit moment helaas te kostbaar geacht, omdat het huidige systeem te diep geïntegreerd is in de trein zelf en daardoor niet eenvoudig vervangen kan worden.