Pagina 202 van 266
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 01 feb 2020, 21:37
door ODRAIL
De treinstellen 2445 en 4065 hebben een verwarmingsprobleem. Bij de 2445 zijn er twee rijtuigen ijskoud en de andere twee zijn loeiheet . In de 4065 zit het probleem in de eerste klas (niet in de stiltecoupés).
Bij nadering van station Gouda wordt bij het omroepen van de overstapmogelijkheden nog zeer regelmatig vermeld dat de voor de R-net trein Gouda - Alphen aan den Rijn) moet omchecken terwijl dit niet nodig is (en kan). Deze omroep hoor ik regelmatig in Intercity's die vanuit Utrecht komen.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 01 feb 2020, 22:29
door quakkerillo
Ik weet niet per se of dit de juiste locatie is, maar de NS app gaf vandaag niet de meest handige adviezen.
Er zijn werkzaamheden Dordrecht - Roosendaal, en spoorproblemen Rotterdam-Dordrecht, maar die hebben geen effect op de sprinters vandaag.
Ik was vanochtend in Rotterdam en moest naar Breda-Prinsenbeek. Dit gaat met de sprinter naar Dordrecht, en dan 5 minuten overstap (zelfde perron, maar ander deel A/B) voor de sprinter richting Arnhem.
Echter, telkens toont de trein voor de eerste anderhalf à twee uur dit advies niet. In de plaats daarvan stuurt het advies me vanaf Rotterdam naar Utrecht en 's-Hertogenbosch, en daar met de sprinter naar Dordrecht tot Breda-Prinsenbeek wat een uur extra duurt. De rest van de dag verder toont hij wél normaal het advies via de sprinters en Dordrecht.
Dit is ook een 'progressief' probleem, want toen ik vanochtend keek stond rond 09:00 was de 11:56 de eerste optie via Dordrecht, wat later de 12:26 en was de 11:56 optie gewoon verdwenen. Ook nu zie ik tot de laatste van 00:02 geen adviezen, wel om 22:05 wederom via Utrecht en 's-Hertogenbosch.
Daar gaat dus iets fout telkens voor de eerstkomende anderhalf-twee uur.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 02 feb 2020, 09:59
door Wubbo
Raar. Als ik "via Dordrecht" plan krijg ik wel gewoon een normaal advies.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 02 feb 2020, 10:13
door Daniel
Over bijzondere adviezen gesproken trouwens... ik zag net zelfs een reisadvies via Antwerpen langskomen voor de betreffende reis
Uit Hafas komen voor deze verbinding trouwens wel gewoon normale adviezen.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 02 feb 2020, 12:09
door Mikos
Planner-perikelen zijn doorgegeven, net als de 2445 omdat dat het hele stel betrof. Ook het niet bestaande omchecken heb ik doorgegeven. :pos:
Maar die melding voor de 4065 is echt te vaag; er zit een probleem (Maar wat dan?) in de eerste klas, daarvoor heb ik een deurnummer nodig en een precieze omschrijving van het probleem. Met alleen de mededeling "verwarmingsprobleem" komt de melding niet door.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 02 feb 2020, 12:19
door ODRAIL
Van de 4065 heb ik helaas geen deurnummers. Maar in het gedeelte van de eerste klas (niet in de afgesloten 6 zitscoupes) is het warmer dan in de rest van het treinstel.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 02 feb 2020, 12:21
door Mikos
Daar kan ik wat mee; Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 02 feb 2020, 13:19
door Chrysa
Daniel schreef:een reisadvies via Antwerpen
Wat zouden Belgen ervan zeggen als je daar met je Nederlands kaartje en een NS reisplanner aankomt en dan gecontroleerd wordt?
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 02 feb 2020, 14:51
door umbusko
Waarschijnlijk "deze reisweg is niet toegestaan met om het even welk vervoerbewijs". :')
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 02 feb 2020, 18:01
door Suus
Naast de 30053 is vandaag ook de 30055 van hetzelfde sextet op Rotterdam Centraal in informatiestaking.
Die 30053 heb ik nu al twee weken niet meer werkend gezien trouwens, wordt het niet eens tijd voor een functioneringsgesprek (A)
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 02 feb 2020, 18:20
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 04 feb 2020, 09:57
door Lijn 45
De kaartlezer rechtsonder op de westelijke (de linker bij het verlaten van het station) kaartjesautomaat die aan de achterzijde van
Amf (Piet Mondriaanplein) staat reageert niet als ik mijn chipkaart ervoor houd.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 04 feb 2020, 10:43
door Suus
Kaartautomaten hebben ook een nummer ;-)
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 04 feb 2020, 11:49
door Mikos
En dus ontvang ik ook graag dat nummer om dat door te kunnen geven. Het automaatnummer kun je vinden boven het scherm op het gele vlak.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 04 feb 2020, 11:57
door ArrivaBas
Treinstel 2214 is gedeeltelijk offline. Wifi werkt wel, reisinformatie is non-existent.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 04 feb 2020, 12:02
door Mikos
Non-existent? Er wordt niks omgeroepen of tonen de schermen een afbeelding?
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 04 feb 2020, 12:48
door Lijn 45
Kaartautomaten hebben ook een nummer ;-)
Die is me dan totaal niet opgevallen, ik zal morgen eens kijken of ik hem dan kan vinden.

Doorgeefluik
Geplaatst: di 04 feb 2020, 12:50
door Suus
Het staat meestal rechtsboven het scherm, vaak in een dikke zwarte of zilveren rand.

Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 04 feb 2020, 14:57
door ArrivaBas
Mikos schreef:Non-existent? Er wordt niks omgeroepen of tonen de schermen een afbeelding?
Geen omroep en de schermen tonen een VIRM in het bos.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: di 04 feb 2020, 15:00
door Mikos
Kijk, daar kunnen we wat mee! Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 05 feb 2020, 07:34
door ArrivaBas
Zwart scherm en haperende schuiftrede bij deur AL1 in treinstel 2518.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 05 feb 2020, 11:12
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 05 feb 2020, 16:08
door umbusko
TBP 12222 (
Nm spoor 4a, eerste die je tegenkomt) staat op zwart.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 05 feb 2020, 16:15
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 05 feb 2020, 22:24
door umbusko
In stel 9551 staat het OBIS-scherm op de benedenverdieping nabij deur 19/20 op zwart.