Pagina 203 van 266
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 05 feb 2020, 22:54
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 05 feb 2020, 23:07
door umbusko
Sorry, ik heb er nog eentje.
Scherm 12195 in
Nm, spoor 3/4, bij de lift. Was vanmiddag al, maar nu heb ik ook het nummer.

Re: Doorgeefluik
Geplaatst: wo 05 feb 2020, 23:12
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: do 06 feb 2020, 17:34
door Meltrain
In stel 4033 werkt de tussendeur tussen balkon en coupe bij deur 10 niet. Waarschijnlijk is de luchtdruk weg.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 07 feb 2020, 02:15
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 07 feb 2020, 11:03
door Suus
Een hele zonnige goedemorgen! Ik wil graag de 30053 en 30055 aanmelden voor het strafbankje. Gisterenavond waren ze al stout, het is vanochtend niet beter.

Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 07 feb 2020, 11:30
door Mikos
Wederom doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 07 feb 2020, 15:53
door ArrivaBas
De verlichting op alle perrons van station Tilburg Universiteit brandt ook overdag. Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 07 feb 2020, 16:07
door JordiBrabant
CTA 15542 op Tilburg spoor 3 bij de roltrappen staat op zwart aan beide zijden, de klok staat ook stil op 12 uur.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 07 feb 2020, 16:19
door umbusko
Een suggestie, geen idee of je het kwijt kunt en of het ergens toe kan leiden. :)
Op die matrixborden als je het station binnenkomt staat altijd een standaardtekstje dat er werkzaamheden in het weekend kunnen zijn. Heel leuk en nuttig, maar hinderlijk als er wél iets gaande is. Ik kijk graag even op het bord als ik het station in loop of er geen verstoring is, ook met haast (maar niet met extreme haast). Niets zo vervelend als zo'n pagina 4/4 met dat standaardtekstje waarmee de cyclus (in dit geval) 33% langer duurt dan nodig. Zou het standaardtekstje misschien weggehaald kunnen worden als er wél iets te melden valt? Dus dat het er alleen staat (als pagina 1/1) als alles in orde is?
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 07 feb 2020, 17:21
door TLP
In de reisinfo-apps (OVinfo bijvoorbeeld) vind ik dergelijke tekstjes ook verwarrend en overbodig eerlijk gezegd. Dus ik ga met umbusko mee.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 07 feb 2020, 17:25
door Mikos
Suggestie en TBP doorgegeven. :pos:
De verlichting in Universiteit niet; ook bij jou in de gemeente brandt eens in de zoveel tijd de verlichting overdag wanneer deze gecontroleerd moet worden of deze nog functioneert. Mocht de verlichting de rest van de week ook nog branden, dan kan ik doorgeven dat men de schakelaar nog even in de normale stand moet zetten.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 07 feb 2020, 19:26
door ArrivaBas
Mikos schreef:Suggestie en TBP doorgegeven. :pos:
De verlichting in Universiteit niet; ook bij jou in de gemeente brandt eens in de zoveel tijd de verlichting overdag wanneer deze gecontroleerd moet worden of deze nog functioneert. Mocht de verlichting de rest van de week ook nog branden, dan kan ik doorgeven dat men de schakelaar nog even in de normale stand moet zetten.
De verlichting brandt al de hele week. Daarom heb ik bewust nog even gewacht tot vandaag met melden. Excuses dat dat er niet expliciet bij stond.

Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 07 feb 2020, 20:38
door Wubbo
Ik zat in stel m2705 in
5665, waarin het me opviel dat de tekst "dit is station Utrecht C" veel langer in beeld was dan de tekst waar deze trein heen rijdt. Die laatste informatie lijkt me veel belangrijker dan die eerste, zeker bij een trein op het beginstation.
Zo te zien was het op alle schermen hetzelfde, maar mocht het nodig zijn: ik zat bij deur 1-A1.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 07 feb 2020, 21:26
door Mikos
Doorgegeven. :pos:
ArrivaBas schreef:Daarom heb ik bewust nog even gewacht tot vandaag met melden.
Goed meegedacht :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: vr 07 feb 2020, 22:52
door Suus
Zijn de lantaarnpalen van Tilburg Universiteit niet voorzien van licht- & bewegingssensoren? Als deze net geïnstalleerd zijn staat de verlichting een tijdje permanent aan totdat zeker is dat de sensoren op alle lantaarnpalen functioneren. Je kan deze sensoren herkennen aan een klein apparaatje dat bijna bovenaan de paal is gemonteerd, er zit ook een blauw LED-lampje in.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 08 feb 2020, 07:36
door Marc
In Maastricht staat de losse klok op het plein bij spoor 1/2 stil. In de klok brandt ook geen verlichting
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 08 feb 2020, 11:25
door Selivio
Treinstel 2312 is een paar uur van slag af. Zegt dat het momenteel 05:43 is. Verder doen de schermen en de omroep het wel.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 08 feb 2020, 11:44
door dennistd
In DDZ 7631 kan ik niet verbinden met de WiFi (wel zichtbaar) en staan de OBIS-schermen op een VIRM met donkere lucht en riet ervoor.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: za 08 feb 2020, 12:23
door Mikos
Klok in Maastricht en de 7631 doorgegeven. :pos:
Klokken in SNG hoef je niet door te geven; dat is een bekend probleem en daar wordt door de softwareleverancier aan gewerkt.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 09 feb 2020, 12:32
door Reiziger Delft
Is het mogelijk de irritante piep bij de bakovergang van VIRM door te geven? Eerder zei je van niet, omdat dit met regulier onderhoud meegenomen zou worden. Toen kwam het ook alleen voor bij de stellen die elk moment in revisie zouden gaan. Nu zit ik echter in een gerenoveerd stel waar de piep niet te harden is. Stel 9434 bij deuren 3 en 4.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 09 feb 2020, 12:38
door Marc
In Maastricht staat de losse klok op spoor 4b (thv de rookpaal) ook stil.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: zo 09 feb 2020, 13:13
door Mikos
Reiziger Delft schreef:Is het mogelijk de irritante piep bij de bakovergang van VIRM door te geven?
In principe niet, maar ik heb het nog eens via een andere weg geprobeerd.
Klok in Maastricht ook doorgegeven. :pos:
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 10 feb 2020, 09:44
door JordiBrabant
CTA 15540 aan de oostkant van Tilburg spoor 1 staat aan beide zijden op "geen reisinformatie beschikbaar", de klok staat vast op 12 uur, maar het scherm geeft dus wel beeld en de lamp achter de klok brandt ook.
Re: Doorgeefluik
Geplaatst: ma 10 feb 2020, 10:15
door DDietzen
Paaltjesperikelen op Tilburg Universiteit perron 1: C22 geeft netjes aan op het scherm dattie buiten dienst is, C3 toont het normale scherm maar reageert helemaal niet bij aanbieden chipkaart.
Zorgde voor nogal wat congestie aangezien de studentengolven deze ochtend dus maar 1 vd 3 paaltjes tot hun beschikking hadden.