OVer Missers in de Reisinformatie

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Geert
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie

Bericht door Geert »

Er hangt bij de trappen in Rotterdam naast het grote uitgangspictogram ook nog een klein bordje met pictogram voor nooduitgang (zo'n ding met noodverlichting) :')
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Nicketick schreef:Als we naar andere projecten van Mijksenaar kijken dan valt het op dat overal groen als nooduitgang kleur gebruikt wordt. In dit geval zal dus deze roltrap zeker niet als nooduitgang dienen, maar is de nooduitgang verderop (zie groene bord naast vakaanduiding). Ik vermoed dan ook dat het gebruik van de roltrappen niet de bedoeling is bij noodsituaties. Wat hangt er bij de "statische" trappen?
Op het busstation van Utrecht Centraal hangen gewoon groene borden bij de roltrappen naar de stationshal. Op andere perrons meestal ook, maar op spoor 14/15 is alles wit behalve die van de nooduitgang.

Op Rotterdam Centraal zijn na verdergaande inspectie overigens ook alle uitgangsbordjes wit, behalve die van de noodroute. Op andere stations zijn de borden voor zover ik kon zien wel gewoon groen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Wegens werkzaamheden bij Baarn rijdt de [serie=Intercity|2017|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] vanaf Amersfoort als [serie=Intercity|2017|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie] naar Enschede. Dat wordt in Utrecht aangekondigd als "IC Schothorst, rijdt niet verder dan Amersfoort". Duidelijk toch :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

Vanwege een defecte trein rijdt de trein van 18.02 naar Almelo niet

Dat was de omroep rond 18.10 en wat denk je die minuten later? Inderdaad de trein naar Almelo kwam gewoon (er stopte een trein op Wdn en die reed daarna door naar Aml dus ik ga er vanuit dat het die trein was)
3 minuten later vertrok er overigens nog een trein naar Almelo
dennistd

Bericht door dennistd »

jelmerrr schreef:Vanwege een defecte trein rijdt de trein van 18.02 naar Almelo niet

Dat was de omroep rond 18.10 en wat denk je die minuten later? Inderdaad de trein naar Almelo kwam gewoon (er stopte een trein op Wdn en die reed daarna door naar Aml dus ik ga er vanuit dat het die trein was)
3 minuten later vertrok er overigens nog een trein naar Almelo
Ik ga er maar even vanuit dat je die omroep op station Wierden hoorde. De 7059 reed niet door een defecte goederentrein bij Spa. Daarvoor in de plaats was de 307059 Rsn-Aml (DDAR 7375) in het pad van de 7059 ingelegd, maar deze reed met +9. Kort daarachter zat extra trein 29601 Rsn-Aml (DDAR 7373), ook in het pad van de 7059 maar dan met +11.
jelmerrr

Bericht door jelmerrr »

dennistd schreef:Ik ga er maar even vanuit dat je die omroep op station Wierden hoorde. De 7059 reed niet door een defecte goederentrein bij Spa. Daarvoor in de plaats was de 307059 Rsn-Aml (DDAR 7375) in het pad van de 7059 ingelegd, maar deze reed met +9. Kort daarachter zat extra trein 29601 Rsn-Aml (DDAR 7373), ook in het pad van de 7059 maar dan met +11.
Ja omroep op Wdn. Viel me op dat die omroep niet eerder wat omriep dat die trein dan niet reed. Overigens was die 307059 opgeheven volgens de borden dacht ik. Tevens heeft die volgens mij resp. met +11 en +14 gereden hoor maarja mijn horloge loopt vast wel weer verkeerd :mrgreen:
Oviergens die 7375 was ingelegd richting Aml nadat die vast had gestaan voor Spa
Chrysa

Bericht door Chrysa »

dennistd schreef:een defecte goederentrein bij Spa.
Ervanuitgaande dat je niet de Belgische stad bedoelt, wat is Spa?
MetroRET

Bericht door MetroRET »

Snippeling Aansluiting :wink: .
cassie127

Bericht door cassie127 »

En voor de mensen die dat niet weten. Dat is net nabij station Deventer Colmschate richting station Deventer
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Hainje

Bericht door Hainje »

Daarom is het handig als mensen gewoon stations/aansluitingnamen (de eerste keer) voluit schrijven of bijvoorbeeld zo: Tilburg (Tb) en daarna wel Tb gebruiken. We zitten hier immers niet op Somda en zoveel moeite is het niet dunkt mij.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
dennistd

Bericht door dennistd »

Ik ging er vanuit dat dit soort verkortingen net als de stations een mouse-over zouden krijgen.
Ardan
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Ardan »

Stationsnamen mogen naar eigen keuze verkort of voluit worden geschreven, die zijn immers voorzien van een mouse-over. Let er bij het schrijven alleen op dat je zeker weet dat je de juiste verkorting gebruikt, van de logica wordt nogal eens afgeweken (Amersfoort is Amf, Amersfoort Schothorst is Amfs, maar Amersfoort Vathorst is Avat, Amfv was namelijk al vergeven voor emplacement Vlasakkers). Dienstregelingspunten zoals Spa (Snipperling Aansluiting) hebben wel een verkorting maar hebben hier geen mouse-over, enkele uitzonderingen daargelaten. Schrijf die dus wel de eerste keer voluit.
Gediplomeerd ongeluksmagneet
groningen

Bericht door groningen »

1tje uit de oude doos (of het nog steeds zo is weet ik niet). Vandaag 1 trein later binnen gekomen. Elke keer als ik om 0.45 weer in Groningen aan kom, dan staat er op het beeldscherm van het servicepunt van de NS (bij de AH to go) alleen de bussen van maandag vermeld die naar Leer (Ostfriesland) rijden. Het is zelfs zo erg dat er ruimte is om de bussen van 6.30 en 8.30 van dinsdag te tonen.
Geert
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Geert »

Conductrice die al voor Vleuten omroept dat het volgende station Utrecht Centraal is, met de vermelding "aankomsttijd is 9.00 uur en het is nu 8.58". Lekker professioneel (het is nog zeker 5 minuten rijden voordat we in Utrecht zijn) en we zijn dus te laat in plaats van op tijd :')
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Zo rond 12.10 uur stond op Utrecht Centraal een "Niet instappen" naar Maastricht aangekondigd op spoor 15. Apart gezicht dat "Niet instappen" als treinsoort, maar verder niet gezien wat dit nu voor iets was (vast een besloten ritje).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79

Bericht door waldo79 »

Geert schreef:Conductrice die al voor Vleuten omroept dat het volgende station Utrecht Centraal is, met de vermelding "aankomsttijd is 9.00 uur en het is nu 8.58". Lekker professioneel (het is nog zeker 5 minuten rijden voordat we in Utrecht zijn) en we zijn dus te laat in plaats van op tijd :')
Andersom maak je ook mee: "wij gaan binnenkomen 2 minuten na de verwachte aankomsttijd" terwijl je even later op tijd aanmonstert in het station :idea:
dennistd

Bericht door dennistd »

Daniel schreef:Zo rond 12.10 uur stond op Utrecht Centraal een "Niet instappen" naar Maastricht aangekondigd op spoor 15. Apart gezicht dat "Niet instappen" als treinsoort, maar verder niet gezien wat dit nu voor iets was (vast een besloten ritje).
Dat is volgens mij de tweedagelijksew locuitwisseling tussen de Watergraafsmeer en Maastricht.
Hainje

Bericht door Hainje »

Rond 13u of half 3 zag ik op Den Bosch wel een losse loc voorbij komen. Ook zag ik hetzelfde op een overzichtsbord als Daniël. Weet dus niet meer zeker welk tijdstip dat was, al lijkt 13u mij gezien het tijdstip dat Daniël aangeeft logischer. Ik vond het in ieder geval wel opvallend.
♪♫ Graai, pak, grijp, jat, naai, pik en bedonder ♪♫

Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed. ~ Karel Glastra van Loon.
webguy
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door webguy »

Hij had een 20xxxx nummer: dat kunnen ook extra bijsturingstreinen zijn, vandaar dat ie op de borden kwam.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL

Bericht door Wubbo »

Als het goed is heeft dat ding een vijfcijferig nummer en geen zescijferig (bijsturings)nummer. Waarom voor dit nummer gekozen is weet ik niet, vorig jaar reed het ding ook maar had ie een vijfcijferig nummer dat begon met een 8.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
webguy
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door webguy »

Sorry, een x te veel. 20371
SLToilet

Bericht door SLToilet »

Ik weet niet meer wat waar is en wat niet: verschillende storingen lijken momenteel door elkaar heen te lopen tussen Den Haag en Breda. Één storing is tussen Gvc en Rtd, een andere tussen Rtd en Bd over conventionele lijnen en een andere is weer van Lonbardijen naar Bd. En er zijn een paar treinen uitgevallen over de HSL en desondanks is er op élk van deze lijnen nog treinverkeer. Een IC-Direct schijnt te zijn vertrokken vanaf Rtd terwijl die ook nog reed volgens de informatie in Bd met 30 minuten vertraging. En een IC van Bd naar Lls gaf aan niet verder dan tot Ddr te reizen maar reed daarna fijntjes leeg richting Rtd :').

Ik dacht: laat maar, ik pak de sprinter. Zoals honderden anderen die ook niks wijzer worden van Ruslandachtige desinformatie op de vrijdagochtend.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Etienne
Donateur
Contacteer:

Bericht door Etienne »

Als er een defecte trein op de zuidelijke HSL staat, en de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] geschrapt wordt, dan komt vrij automatisch ook de melding dat tussen Rotterdam en Den Haag minder treinen rijden vanwege een defecte trein. Kennelijk is er geen keercapaciteit voor de [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Eindhoven1100[/serie] in Rotterdam beschikbaar op die momenten. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
SLToilet

Bericht door SLToilet »

Maar opvallend genoeg reden er volgens de reisplanner (ik heb het niet meer kunnen controleren) nog wél enkele treinen over de HSL. Om vervolgens te melden dat op het conventionele spoor tot aan Lombardijen vanuit Bd geen treinen rijden terwijl ik daar net langskwam.

(en de IC Lls viel op miraculeuze wijze uit)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
MarkNL

Bericht door MarkNL »

De reisinformatie was vanochtend inderdaad behoorlijk verwarrend en tegenstrijdig ook. Zo werd er op Schiedam Centrum omgeroepen dat er een extra trein zou rijden om 8.25 naar Den Haag CS (gewoon een opnieuw ingelegde sprinter vanaf Rotterdam CS, in de Reisplanner abusievelijk als intercity). Vervolgens kwam er een omroep dat de trein van 8.25 niet zou rijden :'). Uiteindelijk viel het allemaal wel mee, de treinen reden vooral in de + en een enkeling waren uitgevallen. En het is mooi weer natuurlijk :).
Plaats reactie