Pagina 22 van 33

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: ma 16 okt 2017, 20:04
door marvinkok
JWM schreef:Syntus gaat Zwolle > Enschede 5 minuten sneller doen dan de NS. Het vertrek in Zwolle is 4 minuten later en de aankomst in Enschede een minuutje eerder.
Nee hoor, Keolis Nederland gaat daar rijden (A)
De sneltrein gaat lang keren in Rat, meen iets van 40 minuten..

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: ma 16 okt 2017, 20:24
door Daniel
Met de invoering van PHS blijken de goederenpaden ook weer te passen: de cross-platform aansluiting tussen de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] in Utrecht keert weer terug in beide richtingen. Komt nog niet als aansluiting uit die planner, maar blijkt wel duidelijk uit het van 9 vertrekken en op 12 aankomen van de 2000.
De [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] gaat daardoor kort op zichzelf keren op spoor 20, best optimistisch zo tussen een PHS-spitsdienst door, al past het precies doordat de in één richting rijdende spitstrein uit Houten dan op 21 staat te keren op het LM-ritje terug.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: ma 16 okt 2017, 20:59
door dennistd
marvinkok schreef:
JWM schreef:Syntus gaat Zwolle > Enschede 5 minuten sneller doen dan de NS. Het vertrek in Zwolle is 4 minuten later en de aankomst in Enschede een minuutje eerder.
Nee hoor, Keolis Nederland gaat daar rijden (A)
De sneltrein gaat lang keren in Rat, meen iets van 40 minuten..
Ietsjes langer zelfs nog: van .09 tot .53 dus 44 minuten. Maar goed dat er een stalling naast het station zit waar je pauze kunt houden :mrgreen:

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: ma 16 okt 2017, 22:31
door RobertT
Z2N schreef:Ik zit momenteel de A2-corridor te bestuderen, en de huidige woensdagdienstregeling blijft volgend jaar ongewijzigd behouden tussen Utrecht en Eindhoven. In de tienminutendienst krijgen we:
*800 Den Helder/Schagen - Amsterdam - Eindhoven - Maastricht
*3500 Schiphol - Eindhoven - Venlo
*3900 Enkhuizen - Eindhoven - Heerlen

Deze wordt dagelijks van kracht, tussen 6:30 (9:00 op zaterdag, 11:00 op zondag) en 20:00 (21:00 op zondag).

De daldienstregeling wordt als volgt, in kwartiersdienst tussen Utrecht en Eindhoven:
*2900 Enkhuizen - Eindhoven - Maastricht
*3500 Schiphol - Eindhoven - Venlo (uitsnijding tot Schiphol - Utrecht na 23:00)

Eerlijk gezegd ben ik nog best verbaasd over de hoge frequentie, zeker in het weekend is een tienminutendienst erg luxe. :D
Op zaterdag is er wel een groot reizigersaanbod,dus daar is het welkom.De zondag wellicht alleen in de avond met studenten.
Verder opvallend dat er dus een 4e treinserie bijkomt:De 2900 als een combinatie van de 800 en 3900.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: ma 16 okt 2017, 23:23
door RobertT
Verder wat opvallende dingen rond Tilburg:
-De 1100 krijgt op de rit Gvc-Ehv een verschuiving van enkele minuten,3 minuten stilstand in Tb en dus ook later in Ehv.De aansluiting naar Venlo wordt nu 3 minuten.ook veranderd het perron in Ehv:de 1100 komt binnen op 1,de 800 en de 3500 gaan van 2.
In Breda wordt spoor 4 het vertrekspoor voor de 1100>Ehv
-De 5200>Weert gaat 1 minuut later uit Tbu en Tb,maar krijgt wel 4 minuten stilstand in Boxtel,op de terugweg staat die 2 minuten in Boxtel.
-De 3600 geeft geen crossplatform aansluiting in Ht op de IC naar Utrecht meer:Van spoor 1 naar spoor 3 overstappen.Vertrek uit Tb 1 minuut later.
-De 6600 gaat door als 4400 naar Arnhem(was al bekend).Aan de rijtijden te zien is er rekening gehouden met flirt in deze series.Later uit Dordrecht weg en eerder binnen,ook al gaat het maar om 1 á 2 minuten.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 01:58
door MetroRET
Daniel schreef:Met de invoering van PHS blijken de goederenpaden ook weer te passen: de cross-platform aansluiting tussen de [serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] en de [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie] in Utrecht keert weer terug in beide richtingen. Komt nog niet als aansluiting uit die planner, maar blijkt wel duidelijk uit het van 9 vertrekken en op 12 aankomen van de 2000.
De [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] gaat daardoor kort op zichzelf keren op spoor 20, best optimistisch zo tussen een PHS-spitsdienst door, al past het precies doordat de in één richting rijdende spitstrein uit Houten dan op 21 staat te keren op het LM-ritje terug.
De 6500 (spitssprinter Htnc-Ut) rijdt in de niet-spitsrichting niet als LM maar als "sneltrein".

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 08:20
door Dennenboom
Verder opvallend dat er dus een 4e treinserie bijkomt:De 2900 als een combinatie van de 800 en 3900.
Die 2900 is ook duidelijk sneller dan de 800. We krijgen hierdoor een beetje een NMBS-achtige dienstregeling: op zondagochtend andere patroontijden dan op andere ochtenden.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 08:23
door JWM
dennistd schreef:Wat ik me wel afvraag: blijft Raalte ook als Zwolle klaar is een stop voor de sneltrein, of gaat ie daar doorrijden?
NS klokt nu voor Raalte - Enschede 53 minuten. Syntus gaat er straks 46 - 50 minuten over doen en de sneltrein heeft slechts 36 minuten nodig. Voor de hele rit Zwolle - Enschede kan de totale tijdswinst zomaar 20 minuten worden met de sneltrein.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 08:35
door cassie127
Overigens blijft Zwolle - Enschede treinserie 7900 en de sneltrein 17900. En Zwolle - Kampen 8500

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 08:42
door regenmaker
JWM schreef:Keolis Nederland gaat er straks 46 - 50 minuten over doen en de sneltrein heeft slechts 36 minuten nodig.
Nog maar een keer corrigeren dan. (A)

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 08:49
door Suus
RobertT schreef:ook veranderd het perron in Ehv:de 1100 komt binnen op 1,de 800 en de 3500 gaan van 2.
Ah, er heeft iemand ontdekt dat als je de sporen op deze manier indeelt dat je dan geen kruisende bewegingen krijgt tussen Boxtel en Eindhoven.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 08:50
door JWM
regenmaker schreef:Nog maar een keer corrigeren dan. (A)
Lekker belangrijk hoe dat bedrijf tegenwoordig heet. :N :neg:

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 10:58
door Mr-W
Z2N schreef: Eerlijk gezegd ben ik nog best verbaasd over de hoge frequentie, zeker in het weekend is een tienminutendienst erg luxe. :D
Waarschijnlijk rijdt men in het weekend ook een 10 minutendienst voor extra reizigersgroei en/of wensen vanuit de politiek.
Suus schreef:
RobertT schreef:ook veranderd het perron in Ehv:de 1100 komt binnen op 1,de 800 en de 3500 gaan van 2.
Ah, er heeft iemand ontdekt dat als je de sporen op deze manier indeelt dat je dan geen kruisende bewegingen krijgt tussen Boxtel en Eindhoven.
Voorheen was dit makkelijker omdat er anders tussen Eindhoven en Tongelre gekruist moest worden.
Dennenboom schreef:
Verder opvallend dat er dus een 4e treinserie bijkomt:De 2900 als een combinatie van de 800 en 3900.
Die 2900 is ook duidelijk sneller dan de 800. We krijgen hierdoor een beetje een NMBS-achtige dienstregeling: op zondagochtend andere patroontijden dan op andere ochtenden.
Ik denk dat buiten enkele hobbyisten er niemand last van heeft.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 11:33
door Dennenboom
Hobbyisten hebben er misschien op een andere manier last van dan Jan met de pet. :D Als JMDP vooral op minder drukke tijden van Utrecht naar Maastricht rijdt kan hij de indruk krijgen dat de Intercity altijd om 9 minuten over vertrekt. Alleen overdag is dat 6 minuten eerder. Dan mist ie net de trein :?

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 11:41
door Z2N
De minder drukke tijden zijn 's ochtends supervroeg, na 9 uur 's avonds en op zaterdag- en zondagochtend vroeg. De meeste forenzen reizen op andere tijdstippen, en dagjesmensen reizen veelal pas nadat ze de reisplanner gechekt hebben. Al met al valt het dus wel mee denk ik. (A)

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 11:55
door Dennenboom
Bovendien kun in het genoemde geval ook nog met de Heerlen intercity en overstap in Sittard reizen. Persoonlijk vind ik de 2900 juist een creatieve oplossing van de overgang van 6 naar 4 treinen per uur.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 12:07
door isadora
Waar lezen jullie al deze informatie?

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 12:08
door Dennenboom
Gisteren op het SBB platform, vanaf vandaag ook op de DB reisinfo.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 12:33
door isadora
:mrgreen:
Oh, vreemd.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 13:37
door reisthijs
Het is inderdaad vreemd dat NS die data wel aanlevert voor de internationale database (waar SBB, DB e.v.a. gebruik van maken), maar niet gelijk beschikbaar maakt in de eigen binnenlandse reisplanner.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 16:44
door Chrysa
De 6600 en 4400 worden gekoppeld voor een rechtstreekse trein Dordrecht - Den Bosch - Arnhem. :shock:

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 16:52
door verfmeer
Ach, er heeft jarenlang een stoptrein Dordrecht-Schiphol-Hilversum-Utrecht gereden. Dat was ook geen probleem.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 16:53
door Z2N
Dat was al eventjes de bedoeling hoor. Het komt qua materieelplanning en spoorbezetting in Den Bosch beter uit, zelfs al is het voor een reis van begin tot eind niet de snelste verbinding.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 16:57
door JWM
En over een paar jaar maken ze er Deurne - Den Haag van ofzo. Wat dat betreft moet je nergens meer van opkijken.

Re: Dienstregeling 2018

Geplaatst: di 17 okt 2017, 19:14
door SuperGhost
Chrysa schreef:De 6600 en 4400 worden gekoppeld voor een rechtstreekse trein Dordrecht - Den Bosch - Arnhem. :shock:
Logisch, aankomst en vertrektijden rond 's-Hertogenbosch zijn vrijwel gelijk. Hierdoor bespaar je ruimte op dat station én komt er een betere verbinding vanaf Arnhem/Nijmegen naar de universiteit in Tilburg. Lijkt me een volstrekt logische doorkoppeling.