Pagina 22 van 50
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 14 dec 2022, 08:47
door Etienne
En vanochtend heeft MAN Lion's City 9246 zich in Ede gevoegd.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 14 dec 2022, 08:51
door ambassadorsound
Was die in Bravo of RRReis kleurstelling?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 14 dec 2022, 09:14
door KL577
CamilleKreemers schreef: ↑di 13 dec 2022, 14:48
De vervoerder en provincie negeren hier de wet omtrent reizigersinspraak. Het is verplicht om advies te vragen alvorens wijzigingen vast te stellen. Alle verbeteringen van Keolis in de afgelopen 10 jaar worden nu de prullenbak ingeworpen.
Naast het vervoerplan heeft Connexxion/Hermes ook verzuimd om de nieuwe tariefstelling in Veluwe Zuid aan het ROCOV voor te leggen. Deze tarieven zijn 10% verhoogd en daarmee is de prijsstijging in Veluwe Zuid stuk hoger dan de 7% stijging die EBS hanteert in Veluwe Noord.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 14 dec 2022, 11:01
door Milco
ambassadorsound schreef: ↑wo 14 dec 2022, 08:51
Was die in Bravo of RRReis kleurstelling?
Bravo.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 14 dec 2022, 12:12
door Daniel
De buurtbus die op lijn 505 rijdt is de 7344 trouwens, dat werd hier eerder nog gevraagd.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 14 dec 2022, 12:21
door Jurre
Lijn 45 schreef: ↑di 13 dec 2022, 12:09
Is lijn 679 eigenlijk uitbesteed?
Op OVinfo wordt wel de vertraging bij het beginpunt gegeven, maar verschijnt er geen voertuignummer als de rit onderweg is. Dat was ook in de tijd dat Van Mil de lijn voor Syntus reed.
Lijn 679 is inderdaad uitbesteed.
gkw1969 schreef: ↑wo 14 dec 2022, 08:39
Durashift schreef: ↑wo 14 dec 2022, 00:14
Dinsdagochtend rond half negen in Wageningen een oude MB Citaro gelede op CNG gespot in de takels van een berger. Was op de halte voor Marin zeg maar. Aan het ijs op de ruiten (chauffeursdeel) leek het wel of die bus de avond ervoor daar gestrand was?
Stond ook een berger uit het westen van ons land voor de bus. Wat bij mij de vraag deed opwerpen: zou EBS (met hun verkeerscentrale in Z'meer..) één van die aardgas Citaro's dan voor
weinig gekocht hebben om als reserve oid in de regio Haaglanden te gaan rijden?
Ik denk eerder dat de bus tijdens de overbreng rit naar de sloper of opkoper is gestrand. Ik denk niet dat EBS 12 jaar afgetrapte Citaro’s van de concurrent hoeft te kopen, dan zou het handiger zijn 1 van de wagens die tijdelijk in IJssel-Vecht rijden terug te halen of een bus bij Evobus te huren.
Er stonden 3 plukbussen van Keolis op de stalling in Wageningen. Waarschijnlijk heb je één van die gezien.
Daniel schreef: ↑wo 14 dec 2022, 12:12
De buurtbus die op lijn 505 rijdt is de 7344 trouwens, dat werd hier eerder nog gevraagd.
Er zijn twee buurtbussen nodig voor lijn 505, de andere is de 45531.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 14 dec 2022, 13:06
door Etienne
En allebei de busjes reden vorig jaar nog op de Texelhopper rond; de 45531 in CTS-kleuren en de 7344 in roze Brengkleuren.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 14 dec 2022, 16:59
door Milco
Vandaag een rondje Veluwe-Zuid gedaan. Hierbij viel het mij op dat vrijwel alle ritten op lijn 303 fors vertraagd waren. Daarbij waren de halteborden waar lijn 89 kwam voorzien van een oranje zak en de mededeling dat lijn 89 is opgeheven, maar van lijn 303 ontbreekt ieder spoor qua vertrekstaten.
Verder wachtte niet elke lijn 105 bij beginpunt Troelstralaan z’n tijd af maar pas bij station Barneveld Centrum. Verder viel mij op dat er chauffeurswissels plaatsvinden bij Otterlo Rotonde.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 14 dec 2022, 17:10
door The Greyhound
Milco schreef: ↑wo 14 dec 2022, 11:01
ambassadorsound schreef: ↑wo 14 dec 2022, 08:51
Was die in Bravo of RRReis kleurstelling?
Bravo.
Toch nog een bus met Hermes logo op de dienst!!
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 14 dec 2022, 17:12
door Arnhem_EW
Nou dat is al 2 dagen zo. Gisterenochtend op Ede Wageningen 25 minuten staan kleumen wachtend op de 303, terwijl er gewoon 3 van die 22 meter bussen op het station stonden. Gisteravond 20 minuten staan kleumen bij Campus Forum.
Vanochtend ging het verbazingwekkend goed en op tijd maar ja dat was 7.30 op Ede Wageningen. En vanmiddag om 15.00 weer 6 minuten staan kleumen totdat 303 kwam. En al twee keer in 2 dagen gratis kunnen reizen omdat het incheck systeem het niet deed (niet erg haha)
Hermes moet er nog een beetje inkomen geloof ik

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: wo 14 dec 2022, 20:46
door Hans
Ook de 9247 is inmiddels in Veluwe Zuid aanbelandt.
Laatste positie 18:47 uur op lijn 85 aangekomen te Ede.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: do 15 dec 2022, 15:37
door Matt5154
Ook de 9241 rijdt op Veluwe Zuid. Rijdt nu op lijn 303.
https://busposities.nl/voertuig/her_MANLionCityG_9241
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: do 15 dec 2022, 16:29
door ambassadorsound
Leuk dat die er ook komen!
Hopelijk zijn die nog in redelijke staat, ik kwam gisteren een Citaro
G tegen, maar wat klonk die slecht zeg...Crossways klinken daarin tegen nog heerlijk.I know, ze zijn 10 jaar nieuwe maar toch.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: vr 16 dec 2022, 17:16
door MichOV
Vandaag na lange tijd weer eens een ritje gemaakt met een Amba.. echt een vertrouwd geluid is dat toch weer van die bussen.

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: vr 16 dec 2022, 19:03
door ambassadorsound
Zeker... Heerlijk geluid die dingen

Jammer dat ze volgend jaar al weer weggaan, maar die bussen blijven de leukste die momenteel in Nederland rondrijden naar mijn mening.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 4.2 met Tapatalk
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 21:01
door KL577
Milco schreef: ↑wo 14 dec 2022, 16:59
Daarbij waren de halteborden waar lijn 89 kwam voorzien van een oranje zak en de mededeling dat lijn 89 is opgeheven, maar van lijn 303 ontbreekt ieder spoor qua vertrekstaten.
We zijn nu een week in deze nieuwe (nood)concessie, en nergens zijn nog nieuwe haltevertrekstaten te vinden. Ik reis privé en voor mijn werk veel in deze regio, en ik heb noch in Arnhem, Ede, Wageningen of Otterlo een nieuwe haltevertrekstaat ontdekt...
Nog wat aanvullende ervaringen van de afgelopen dagen, het is het allemaal net niet:
- Lijn 303 is qua betrouwbaarheid inderdaad erg matig, zeer veel uitvallende ritten en lang in de vrieskou trappelen om warm te blijven.
- Vandaag met zijn 12-en in een 8 persoonsbusje op de 106 - dus staanplaatsen. Een 8-persoonsbusje lijkt dus niet te voldoen op de piekmomenten. En ja staanplaatsen mag niet, maar de chauffeur zag ook wel in dat met -8 C een uur op Otterlo Rotonde geen doen is.
- Ook vanochtend, op lijn 105: een bus (5841) waar de GPS data niet matchte met de haltes, en ook de halte-aankondigingen niet klopten. De haltes liepen constant één ronde achter bij de werkelijke halte. Dus bv. Oud Reemsterweg werd aangekondigd als 's Koningsjagt. Onhandig voor de reiziger die niet bekens is in een regio waar de haltes soms kilometers uit elkaar liggen.
- Bijna nergens is (nog of al) iets van de RRReis huisstijl te vinden. Het zijn allemaal Bravo of Connexxion bussen, en ook op de schermen in de bus is het " Connexxion heet u welkom".
KL577 schreef: ↑wo 14 dec 2022, 09:14
Deze tarieven zijn 10% verhoogd en daarmee is de prijsstijging in Veluwe Zuid stuk hoger dan de 7% stijging die EBS hanteert in Veluwe Noord.
Ook bij tariefberekeningen lijken gekke foutjes in geslopen. Mijn eerdere uitspraak hierboven baseerde ik op dagelijkse rit van NS Ede-Wageningen naar Campus/Atlas. Ik betaalde daar deze week €1,50 voor (met Dal Voordeel Oost), dat was tot vorige week €1,37. En dus concludeerde ik een prijsstijging van 10%. Maar bij nadere bestudering van mijn chipkaart-gegevens blijk ik op de terugreis wel nog €1,38 (het oude tarief) te betalen...ra ra hoe kan dat...
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 21:21
door Daniel
KL577 schreef: ↑zo 18 dec 2022, 21:01We zijn nu een week in deze nieuwe (nood)concessie, en nergens zijn nog nieuwe haltevertrekstaten te vinden.
Niet alleen geen haltevertrekstaten, ook geen actuele halteborden. (en van de Gelderse ritten op 83 ook geen spoor op de DRIPs).
Ook bij tariefberekeningen lijken gekke foutjes in geslopen. Mijn eerdere uitspraak hierboven baseerde ik op dagelijkse rit van NS Ede-Wageningen naar Campus/Atlas. Ik betaalde daar deze week €1,50 voor (met Dal Voordeel Oost), dat was tot vorige week €1,37. En dus concludeerde ik een prijsstijging van 10%. Maar bij nadere bestudering van mijn chipkaart-gegevens blijk ik op de terugreis wel nog €1,38 (het oude tarief) te betalen...ra ra hoe kan dat...
Controleerbaar is dat ook niet, want 9292 blijkt geen ritprijzen te geven. Overigens zie ik in m'n reishistorie dan weer een reis met check-in op halte "Unknown check-in" waarbij ik volgens de kaartlezers in de bus (en ook m'n reishistorie) heb ingecheckt op m'n abonnement voor de provincie Utrecht

Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: zo 18 dec 2022, 22:27
door KL577
Daniel schreef: ↑zo 18 dec 2022, 21:21
Controleerbaar is dat ook niet, want 9292 blijkt geen ritprijzen te geven.
Nee, dat had ik ook al geconstateerd. Dus dacht ik erover om een klacht in te dienen. Maar iets zegt me dat een klacht via
www.rrreis.nl niet bij de juiste vervoerder gaat aankomen. Maar misschien heb ik het mis, dus ik zal het eens proberen.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: ma 19 dec 2022, 06:02
door gkw1969
KL577 schreef: ↑zo 18 dec 2022, 21:01
Nog wat aanvullende ervaringen van de afgelopen dagen, het is het allemaal net niet:
- Vandaag met zijn 12-en in een 8 persoonsbusje op de 106 - dus staanplaatsen. Een 8-persoonsbusje lijkt dus niet te voldoen op de piekmomenten. En ja staanplaatsen mag niet, maar de chauffeur zag ook wel in dat met -8 C een uur op Otterlo Rotonde geen doen is.
Ik hoop dat de chauffeur dit wel door heeft gegeven aan het ROV, anders weer je zeker dat er niks aan gedaan wordt.
KL577 schreef: ↑zo 18 dec 2022, 21:01
- Ook vanochtend, op lijn 105: een bus (5841) waar de GPS data niet matchte met de haltes, en ook de halte-aankondigingen niet klopten. De haltes liepen constant één ronde achter bij de werkelijke halte. Dus bv. Oud Reemsterweg werd aangekondigd als 's Koningsjagt. Onhandig voor de reiziger die niet bekens is in een regio waar de haltes soms kilometers uit elkaar liggen.
Dit is simpel voor de chauffeur om even af en toe de juiste halte te selecteren en dan gaat het eventjes goed.
KL577 schreef: ↑wo 14 dec 2022, 09:14
Deze tarieven zijn 10% verhoogd en daarmee is de prijsstijging in Veluwe Zuid stuk hoger dan de 7% stijging die EBS hanteert in Veluwe Noord.
Ook bij tariefberekeningen lijken gekke foutjes in geslopen. Mijn eerdere uitspraak hierboven baseerde ik op dagelijkse rit van NS Ede-Wageningen naar Campus/Atlas. Ik betaalde daar deze week €1,50 voor (met Dal Voordeel Oost), dat was tot vorige week €1,37. En dus concludeerde ik een prijsstijging van 10%. Maar bij nadere bestudering van mijn chipkaart-gegevens blijk ik op de terugreis wel nog €1,38 (het oude tarief) te betalen...ra ra hoe kan dat...
De prijzen mogen per 11 december nog niet verhoogd zijn, de prijzen voor de provincies Flevoland(muv Almere), Gelderland en Overijssel worden door OV Regio Oost vastgesteld en zijn voor alle concessies van deze provincie gelijk.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de in- of uitcheck halte niet goed staat. Ook dit is iets dat gemeld moet worden. Ik denk dat je deze situatie zelfs rechtstreeks bij de provincie neer kan leggen.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: ma 19 dec 2022, 22:23
door Durashift
Toch blijf ik het wel een maf gezicht vinden, in Barneveld de 110 nu als Euro 5 Amba (BT-DG-10) zien rijden.. terwijl dit drie weken geleden nog een zero emissie BYD was. Dat moet de argeloze burger aldaar toch ook eens opvallen?
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: di 20 dec 2022, 08:19
door Roeland
Ik denk dat het de argeloze Barneveldse burger eerder opvalt dat die 110 vaak bijna leeg rondrijdt, dan wat voor soort busje het is?
En de gemiddelde busreizigers vindt de frequentie, de aansluitingen en het op-tijd-rijden wellicht ook interessanter dan de energiebron waarmee de bus wordt aangedreven...
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: di 20 dec 2022, 09:10
door KL577
gkw1969 schreef: ↑ma 19 dec 2022, 06:02
Ik hoop dat de chauffeur dit wel door heeft gegeven aan het ROV, anders weer je zeker dat er niks aan gedaan wordt.
Wat is ROV?
gkw1969 schreef: ↑ma 19 dec 2022, 06:02
De prijzen mogen per 11 december nog niet verhoogd zijn, de prijzen voor de provincies Flevoland(muv Almere), Gelderland en Overijssel worden door OV Regio Oost vastgesteld en zijn voor alle concessies van deze provincie gelijk.
Het enige wat ik kan bedenken is dat de in- of uitcheck halte niet goed staat. Ook dit is iets dat gemeld moet worden. Ik denk dat je deze situatie zelfs rechtstreeks bij de provincie neer kan leggen.
Zijn daar specifieke kanalen voor - behalve de standaard contactpagina van de provincie? Ik dacht in eerste instantie aan een klacht via
www.rrreis.nl, met een afschrift aan ROCOV.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: di 20 dec 2022, 09:19
door Milco
ROV is het regiecentrum van Connexxion.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: di 20 dec 2022, 09:48
door gkw1969
ROV staat voor Regiecentrum Openbaar Vervoer, oftewel de centrale verkeersleiding.
Re: Concessie Veluwe-Zuid (2022-2024)
Geplaatst: di 20 dec 2022, 10:39
door nvdw
KL577 schreef: ↑di 20 dec 2022, 09:10
Zijn daar specifieke kanalen voor - behalve de standaard contactpagina van de provincie? Ik dacht in eerste instantie aan een klacht via
www.rrreis.nl, met een afschrift aan ROCOV.
Eerst maar eens de klantenservice van RRReis, als het om een haltefout gaat zoals gkw1969 vermoedt (je transactieoverzicht al gecheckt?):
https://klantenservice.rrreis.nl/hc/nl/ ... -chipkaart of
https://klantenservice.rrreis.nl/hc/nl/ ... egistreerd
Bij geen gehoor kun je altijd Transdev proberen:
https://contact.transdev.nl/geldterugvragen