Pagina 22 van 35

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: do 11 jul 2024, 20:21
door custermans
iamthedutchdude schreef: di 09 jul 2024, 10:07 Aanbestedingsleidraad, paragraaf 2.7.3 (pagina 16) en 5.1.2 (pagina 37)
Dank je.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: do 11 jul 2024, 22:18
door huibf
Education schreef: wo 10 jul 2024, 19:15 Een pracht plan de nieuwe OV concessie met Flex variant.
Wie schrijft er nu zo'n artikel.
https://pitane.blue/2024/07/04/strijd-o ... aging-aan/
Dat staat op de site vd Provincie: Doorzeeland.nl
Ik citeerde dergelijk flauwekul al eerder.

https://www.reizendoorzeeland.nl/nieuws ... er-zeeland

Meerijden word in Zeeland steeds populairder _O-

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: vr 12 jul 2024, 11:32
door Lange_Dre
Is het al bekend met welk materieel Connexxion vanaf volgend jaar gaat rijden? Aangezien de huidige CNG bussen niet meer zouden mogen rijden vanaf 2025.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: za 20 jul 2024, 17:47
door Education
Nu men eindelijk een go heeft voor de verlenging is het raadzaam om de uitholling tijdig bekend te maken.
Wie schrijft er nu in op een vermoedelijk bijna geen winstgevend plan… ondanks de extra bijdrage van Provincie van 2 miljoen. De onzekerheid duurt ook voort voor de chauffeurs.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: vr 27 sep 2024, 19:05
door ICE11
Discussie om "hubs" buiten de dorpskernen gaat verder, maar Harry vd Maas vindt het onveranderd prima: https://www.omroepzeeland.nl/nieuws/168 ... orpskernen

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: vr 27 sep 2024, 23:53
door Fris44
Ik blijf het interessant vinden dat politici lof blijven uiten over Flex-Ov, terwijl (naar mijn ervaring) menig reiziger veel liever een (soort van) voorspelbare lijnbus in plaats van een uitgeklede taxi. Van overstappen worden de meeste mensen ook niet heel blij.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: zo 13 okt 2024, 09:24
door custermans
Ze hebben het zelf verzonnen, als ze nu gaan toegeven dat het een ontzettend slecht idee is staan ze voor joker.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: zo 13 okt 2024, 09:57
door regenmaker
Omdat er volgens de provincie blijkbaar meerdere geïnteresseerde partijen zijn, heeft de provincie de inschrijftijd verlengd van eind oktober tot december.

https://www.mobiliteit.nl/ov/2024/10/11 ... concessie/

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: zo 13 okt 2024, 11:04
door custermans
Er worden vragen gesteld, net als de vorige keer, datum wordt uitgesteld omdat er geen concrete offertes zijn denk ik. Met 160000 DRU's kun je ook helemaal niets maar je moet als vervoerder wel 100 zero-emissie bussen aanschaffen plus de infrastructuur en dat kan allemaal pas over een aantal jaren. Dan heb je net iets meer dan de helft van de concessieduur om een dergelijke investering terug te verdienen, 70-80 miljoen, lijkt me sterk dat iemand dat ziet zitten met die concessieduur en grootte, 160000 DRU's is heel erg weinig.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: za 16 nov 2024, 20:42
door custermans
De geruchten dat de inschrijfdatum opnieuw naar achteren wordt verschoven worden steeds sterker.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 17:35
door custermans
Aankomende maandag 16 december weten we het, om 12 uur gaat de kluis open, ben zeer benieuwd.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: wo 11 dec 2024, 17:38
door regenmaker
Mijn vermoeden: geen inschrijvers en Zeeland gaat dan na lobbyen in Den Haag maar inbesteden. ;)

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: do 12 dec 2024, 17:04
door Zeelandman
Wordt er dan bekend gemaakt wie er hebben ingeschreven of wie de consessie gaat rijden?

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: do 12 dec 2024, 17:24
door Dionysusnu
Wie er ingeschreven heeft. Wie de concessie krijgt wordt later bekend, rond eind februari, begin maart is de verwachting.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: do 12 dec 2024, 17:26
door CamilleKreemers
Ik zou best inschrijven, maar heb geen OV bedrijf of miljoenen.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: do 12 dec 2024, 17:27
door Hainje
Gewoon bitcointje kraken.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: do 12 dec 2024, 17:31
door CamilleKreemers
Haha, dat is een optie. Ik verwacht dat Oost-Brabant en Noordwest Noord Holland (idiote naam eigenlijk) lucratiever zijn.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: vr 13 dec 2024, 09:33
door custermans
CamilleKreemers schreef: do 12 dec 2024, 17:26 Ik zou best inschrijven, maar heb geen OV bedrijf of miljoenen.
In Zeeland is er nog nooit een dag winst gemaakt, alleen maar zware verliezen.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: vr 13 dec 2024, 09:50
door TomSteyl
Als ze OV nou eens lucratiever zouden maken... interessante reisproducten, goed ontwikkelde stadslijnen, actieve promotie, richten op de toeristen enz.

Maar ja joh, bij de provincie hebben ze er hele andere gedachten over met een gedeputeerde die zijn achterban het liefste in het dorp wil houden.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: vr 13 dec 2024, 22:29
door waldo79
Zeg met dat gezuurpruim en vooringenomenheid richting de provincie wordt het ook niet beter :6

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: za 14 dec 2024, 06:51
door TomSteyl
Ik heb zelf genoeg acties ondernomen (samen in een OV-denktank) om de provincie op inhoud te helpen en als je ziet hoe daarop (niet) gereageerd wordt... om te huilen! Dan is een kritische aanpak van de provincie meer dan op zijn plaats, Waldo. Je woorden slaan dan ook de plank echt mis.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: za 14 dec 2024, 09:31
door sirvinniei
Het stadsnet in Middelburg en Vlissingen was in de vorige concessie best prima, maar zat erg leeg voor een stedelijk gebied met rond de 120.000 mensen.
In andere steden zoals Ede en Leeuwarden zitten de bussen naar mijn idee toch een stuk voller.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: za 14 dec 2024, 10:27
door Education
Zelfs in Limburg wordt het lijnennet aangepast en uitgebreid. En in Zeeland gaat men over tot het postkoetsenssysteem.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: za 14 dec 2024, 15:11
door CamilleKreemers
sirvinniei schreef: za 14 dec 2024, 09:31 Het stadsnet in Middelburg en Vlissingen was in de vorige concessie best prima, maar zat erg leeg voor een stedelijk gebied met rond de 120.000 mensen.
In andere steden zoals Ede en Leeuwarden zitten de bussen naar mijn idee toch een stuk voller.
Kan dat ook komen omdat het best lastig te plannen is? Ik ben al een tijdje aan het puzzelen, maar kon gauw op lusjes uit die altijd nadelen hebben.

Re: Aanbesteding Zeeland

Geplaatst: za 14 dec 2024, 15:16
door CamilleKreemers
custermans schreef: vr 13 dec 2024, 09:33
CamilleKreemers schreef: do 12 dec 2024, 17:26 Ik zou best inschrijven, maar heb geen OV bedrijf of miljoenen.
In Zeeland is er nog nooit een dag winst gemaakt, alleen maar zware verliezen.
Zouden aansluitingen daar invloed op hebben. Een 133 met aankomst om. 00 en 30, terwijl de trein vertrekt om 29 en 59,betekent automatisch 30 minuten overstappen en de 133 vertrekt om 24 en 54.

Deze lijn kan belangrijk zijn vanuit het noorden, maar sluit waardeloos aan op de trein, die toch heel belangrijk is.

Hetzelfde met andere locaties, waardoor toch iets meer klanten de bus kunnen passen zoals de lange lus op de 134 waardoor naar Zuid Holland of Middelburg reizen onaantrekkelijker is.

Ik zal eens kijken wat ik ervan zou maken in hoofdlijnen. Ik geloof dat ik de oude telcijfers nog ergens heb in mijn drive van de vorige aanbesteding.